Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Spix Ara, klein verslagje. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2006-01-07 - 08:21:29 send message to Jacqueline

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

happy :)

Het gevoel van, dweilen met open kraan.
Zal zeker wel aanwezig zijn, bij diegene die zich daadwerkelijk inzetten om uitsterven van bedreigde diersoorten te voorkomen.

Het terug plaatsen/brengen van deze soorten in hun natuurlijke habitat, is een loffelijk streven.
Maar dan moet er wel een natuurlijk habitat zijn.
Heel veel is al verloren gegaan door de consumptie maatschappij.
En de druk op het nog bestaande gedeelte is enorm.
Door de exspansie van het ras, beschaafde mens, komen vele diersoorten en lokale stammen,in de verdrukking, en worden verder naar het randje van de afgrond/uitsterven gedreven.
Tonnen chemicalien gaan de grond in op een bananen/koffie/cacao plantage, na eerst de tropische bossen te hebben gekapt.
De papier industrie, doet ook een flinke duit in het zakje.
Wat te denken van de mijn industrie, goud/zilver/koper/ijzererts/boxiet enz...
Hardhout, nog steeds nummer 1 als meest verwerkte houtsoort in de bouw.
Import wildvang, ja doet ook een bijdrage aan het totale plaatje.
Alhoewel wereldwijd gezien, lijkt het mij dat hier al aardig wat aan gedaan is/word, import/export verboden in vele landen worden steeds meer van kracht.
Grote multinationals (Shell,Texaco) worden gedwongen om hun troep op te ruimen, die ze achter hebben gelaten, nadat ze de natuurlijke bronnen (olie) hebben uitgeput, in de regenwouden.
Dat zij 1.5 meer verspilt/gemorst hebben in de 17 jaar dat ze actief waren in Ogoni Nigeria, dan wat de Exxon Valdes aan lading bij zich had toen deze schipbreuk leed.
Heeft en zal tot ver in de toekomst zijn stempel op dit gebied drukken, zowel voor mens en dier.

De Carajas mijn in Brazilie, werelds grootste ijzermijn.
Gebruiken houtskool gemaakt van de omliggende oerwouden, in het proces om ijzer te winnen.
Geschat word dat deze mijn 16% van het Amazone woud opgebruikt zal hebben, tegen de tijd dat de mijn leeg is.

Grote gebieden in centraal en zuid america, waar eens bloeiende koffieplantage waren, zijn verworden tot grote chemicalische woestijnen.
Toen het nog regenwoud was, kwam 93% van het vogelbestand daar foerangeren, nu nog 3%, ja, en ze geven licht in het donker, door de chemicalien.
Bedenk ook wat het met hun kroost doet, als er uberhout sprake is van nakomelingen.

Cacao plantage's worden zo bespoten met chemicalien, dat arbeiders die de cacaonoten van hun schil ontdoen, huidkanker krijgen aan handen en huid, van het goedje wat men over de plantage verspreid.
Kun je raden wat het met de dieren doet.

De grootste vernietigers van het regenwoud in Centraal America, zijn de veeboeren, zij branden alles plat wat voor hun voeten komt.
Puur om hun vee de ruimte te geven om te grazen, regenwoud word omgeturnt tot grasvlakte's, gezien de slechte vruchtbaarheid van de ondergrond, is het allemaal tijdelijk, en hup daar gaat weer tig hectare in vlammen op.

Het trachten diersoorten voor de toekomst te behouden.
Zal voor sommige weleens zo kunnen zijn, dat het alleen maar binnen de avicultuur/beschermde omgeving mogelijk is.
Puur. omdat er niets meer is. om ze terug te brengen, vooral diegene die afhankelijk zijn van een speciaal soort voedsel, dat in een betrekkelijk klein gebied voorkomt, zijn de dupe.
Want waar eens hun voedsel voorraad groeide, wuiven nu bananen/koffie/cacao bomen/planten in een tropisch windje heen en weer.
Of is door Chemicalien/Olie zodanig vervuilt, dat leven voor plant en dier, al helemaal niet mogelijk is.

wink ;)
Peter.




Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 257 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede