Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > ** DIT MAAKT MIJ WOEST*** Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : ** DIT MAAKT MIJ WOEST***
supervalk007
Website Member
Posts :89

Website Member
2005-12-29 - 20:14:28 send message to supervalk007

angryangryangryangryangryangryangry

Zojuist was er bij ons op het nieuws bij TV Gelderland een bericht waar ik stil van wordt.

* In de tuin van een woning in Ulft zijn in de nacht van woensdag op donderdag 19 papegaaien gedood.
Volgens de bewoner is er vuurwerk in zijn tuin gegooid en is dat op het dak van de kooien terechtgekomen. Dit hebben de papegaaien niet overleefd.*

De daarbij behorende TV beelden toonden o.a Edels - Kaketoe's en Grijze roodstaarten.

Vanaf deze plaats wil ik de getroffen liefhebber hééé'l veel sterkte wensen en kan alleen maar mijn ongeloof tonen middels dit bericht.
Je mag het niet zeggen maar de persoon of personen die dit gedaan hebben zou ik graag "uitnodigen" om bij mij oud en nieuw te komen vieren en hun dan ook eens de andere kant van het vuurwerk te laten merken en voelen!!!!!!!
angryangryangryangryangryangryangryangryangryangry


mark smits
Website Member
Posts :67

Website Member
2005-12-29 - 20:40:16 send message to mark smits

mijn vader zat ook op teletexst en heb het ook gezien ik vild die heel erg


Lilian
Oud Lid
Posts :89

Oud Lid
2005-12-29 - 21:41:32 send message to Lilian

Jeetje!!!
Zo iemand zou je toch een handvol rotjes in zijn .... willen stoppen!!!
Of toch liever strijkers.angry


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-12-29 - 22:04:33 send message to paccie

ja hoor dag straks heeft ie het weer zelf gedaan net als die vrouw met dat hondtje wacht maar een paar dagen af


tsmitje
Website Member
Posts :63

Website Member
2005-12-30 - 18:28:27 send message to tsmitje

al is het wel een ramp als je dit overkomt, hoef er niet altijd kwade wil achter te zitten.
daarom vind ik het belangrijk dat de mensen in de buurt weten waar ik mee bezig ben, zo kweek je goodwill en zijn er een hoop jongelui die als ze het weten nooit vuurwerk af zouden steken bij die voilere.
op die manier kun je een hoop ellende voorkomen, nu wil ik niet zeggen dat die liefhebber het niet goed heeft gedaan maar als de buurtgenoten je zoeken is er snel een handvol vuurwerk in je tuin gegooit met alle gevolgen van dien.
maar al met al blijft het wel een ramp als je dit overkomt en wens ik die man heel veel sterkte toe.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-12-30 - 19:02:50 send message to ParkietenPeter

quote
hoef er niet altijd kwade wil achter te zitten

Dt klopt, echter in dit geval natuurlijk wel.
Het afsteken van vuurwerk vóór 31 december 10.00 uur is gewoon illegaal.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-12-30 - 19:09:09 send message to Wickingh

Hai,

met redelijk praten, zullen de meeste jonge lui er best rekening meehouden.
Vanavond ook bij mij in de buurt, ze zien me aan komen lopen en 1 van die jongens zegt ow sorry helemaal niet meer aangedacht u bent die meneer van de vogels ,maar we gaan direkt weg hoor.
Hij herinnerde het ineens van het vorige jaar, en ja hoor ze zijn weg, dus in veel gevallen helpt praten weldegelijk.
Aan de andere kant is het idd verboden, maar ja we zijn allemaal jong geweest he,

mvg Frank


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2005-12-30 - 19:30:49 send message to bert1974

we zijn allemaal jong geweest .maar kom je aan mijn vrouw, vogels,hond of kat dan kun je beter gaan emigreren. want dan ben ik het stadium van politie bellen en aangifte doen al lang gepasseerd.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2005-12-30 - 20:28:44 send message to goulds

Wat te denken van een boze buur ,die al jaren het gekrijs moet aanhoren,krijgt op zijn werk voor de grap deze tip,van gooi een vuurpijl???

En de jeugd van tegenwoordig krijgt de schuld,dit is ook een optie.
Want niet iedereen is vogel/papegaai liefhebber.

Je krijgt al een gevulde gehaktbal over de schutting als je hond te vaak blaft tegenwoordig.

Tis een trieste bedoeling maar goed in die wereld leven we nu eenmaalsad :(


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-12-30 - 22:33:41 send message to Chow

Vandaag vuurwerk afgestoken vlak bij m'n voliere. De jongelui konden de voliere zien maar waren blijkbaar niet slim genoeg te snappen dat vuurwerk wel eens schadelijk kon zijn. Na een buitengewoon duidelijk gesprek denk ik niet dat ze ooit nog eens bij m'n voliere in de buurt komen....


Roosje
Website Member
Posts :134

Website Member
2005-12-30 - 22:39:17 send message to Roosje

Natuurlijk is het verhaal nog niet helemaal duidelijk. Maar als dit werkelijk het geval is... Kom op zeg, je kijkt toch uit waar je die rotzooi afsteekt. Wat moet dat erg zijn geweest voor die man...sad :(


Roosje
Website Member
Posts :134

Website Member
2005-12-30 - 22:49:39 send message to Roosje

Oh ik zag het net op tv. Jeetje wat erg. Die arme man. Alleen omdat een paar gastjes het nodig vonden rotjes op de voliere te gooien. Die moet ik niet voor me krijgen, echt niet. Denk verdomme dan eens na!


Mars80
Website Member
Posts :94

Website Member
2005-12-31 - 00:43:44 send message to Mars80

Ik begrijp uberhaupt het nut van vuurwerk niet. Voor geen enkel dier is die herrie een pretje en het kost ieder jaar menig dier het leven, als deze van schrik overlijdt. Asiels zitten overvol met honden die panisch worden zodra er vuurwerk afgestoken wordt.

Dus gewoon verbieden die troep en zware straffen als je vuurwerk bezit. In weze is het namelijk gewoon een (vuur)wapen. Justitie is zo krom: vuurwerkbezit en afsteken is legaal, er schade mee aanrichten niet. Maar als ik de volgende ochtend een dode vogel aantref, hoef ik echt geen aangifte te gaan doen, hoor. En de schade die het onze hond heeft aangericht (draait volledig door bij zwaar geluid als gevolg van vuurwerk) vind ik toch wel degelijk als delict te bestempelen.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-12-31 - 09:18:56 send message to ParkietenPeter

quote
met redelijk praten

En dat is dan ook denk ik de enige sleutel.
Ik zie dat bij ons aan de overkant. Een mevrouw staat zich meteen druk te maken, schelden, politie bellen; Ja die jongens moeten haar natuurlijk iedere keer weer hebben.

Terwijl ik ze ook al eens aangesproken heb en hier werd meteen op gereageerd.

We zijninderdaad zelf ook jong geweest en jongeren hebben nu eenmaal niet dat besef uit hun eigen.

quote
met redelijk praten

Neem niet weg dat dit voor de betreffende heer echt niet mogelijk zal zijn op dit moment.

wink ;) Peter


reijnenfr
Website Member
Posts :40

Website Member
2005-12-31 - 13:55:42 send message to reijnenfr

de eerste de beste die bij mij vuurwerk in mijn tuin gooit naast mijn volieres breek ik minimaal zijn beide benen de alle negatieve gevolgen van dien neem ik te koop toe
iedereen kan zeggen we zijn jong geweest het is kattekwaad of iets anders wellicht de buren zou mij niets interesseren
als ze zo je hobby kapot willen maken dan zijn ze nog niet klaar
het is een onvoorstelbare leed voor die man en zijn gezin
hopelijk maakt niemand anders het mee
dus die smoesjes van we zijn jong geweest of het is niet express gegaan of dit of dat heb ik maling aan weg blijven van mijn volieres is mijn tip er zijn genoeg veldjes of pleinen waar je wellicht wel zonder andere lastig te vallen vuurwerk kunt afsteken want het is inderdaad leuk voor de jeugd maar dit geeft ze geen vrij brief om bij jou de boel te vergallen
voor iedereen trouwens nog een goed uiteinden en een gezond 2006
vr-gr frans


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-12-31 - 14:26:04 send message to paccie

ik vraag mij af of zijn vogels dood gegaan zijn van een paar knalletjes lijk mij sterk bij mij reageren ze nog niet op knallen eerder dat ik mij de tiefes schrik



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 126 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede