Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > man of pop Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-12-29 - 19:40:48 send message to johanblok

Zolang het touwtje door een mens wordt vastgehouden die ook weet wat hij aan het doen is, hebben dergelijke tests geen enkele waarde.


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-12-29 - 21:43:05 send message to dijkkamp

veren opsturen is ook een goede mogelijkheid maar wat als ik een vogel wil kopen sommige dwerg papegaaien zijn seksueel dimorfismisch niet allemaal dus een aantal hulpmiddelen zou wel makkelijk zijn om geslachtsonderscheid vast te stellen


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-12-29 - 23:53:14 send message to tonnl

Als je het aandurft... happy :)
Poppen bijten praktisch altijd veel harder dan de mannetjes. Hansaplast helpt. laugh :D
Ton.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-12-30 - 09:12:13 send message to ParkietenPeter

In nagenoeg alle lectuur van betekenis die er over dwergpapegaaien te vinden is is enkel en alleen de bekkentest de meest betrouwbare om het geslacht voor 90%-100% vast te stellen. Beschreven door de experts.

Daar mag iedereen zich van alles bij verzinnen natuurlijk , ieders goed recht.

Gait,
Wat jezelf al aangaf: Wachten tot ze een nest hebben en in de tussentijd genieten. Probeer ze vaker in de hand te pakken en voorzichtig de bekkentest uit te voeren.

Zo leer je zelf zonder fratsen het te bepalen.
Na verloop van tijd leer je het wel.

wink ;) Peter


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-12-30 - 09:51:02 send message to dijkkamp

quote
Gait,
Wat jezelf al aangaf: Wachten tot ze een nest hebben en in de tussentijd genieten


en dan ben je een maand of wat verder en omdat er in 6 dagen ook 6 eieren liggen weet je dat je twee poppen hebt , maar je hebt wel genoten van de vogels (nog niet van de jongen)



quote
Daar mag iedereen zich van alles bij verzinnen natuurlijk , ieders goed recht.



als er verschillende kwekers zijn die kijken naar kenmerken waaruit je kunt opmaken dat het een pop of man is en daar dan ook mede gebruik van maken om het geslacht te bepalen lijkt mij dat geen verzinnen

quote
enkel en alleen de bekken-test de meest betrouwbare om het geslacht voor 90%-100% vast te stellen.


dus veren opsturen heeft geen zin , ik heb hier geen ervaring mee maar ben wel benieuwd

quote
Na verloop van tijd leer je het wel.



door ervaring wordt men wijs maar ja dit hoeft natuurlijk niet te gebeuren door schade en schande , het wiel opnieuw uit vinden hoeft niet het is er alwink ;)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-12-30 - 11:19:49 send message to Hawkeye_NL

quote
--------------------------------------------------------------------------------
enkel en alleen de bekken-test de meest betrouwbare om het geslacht voor 90%-100% vast te stellen.
--------------------------------------------------------------------------------



dus veren opsturen heeft geen zin , ik heb hier geen ervaring mee maar ben wel benieuwd

Bloed of veren opsturen geeft 99,9% zekerheid. Het duurt alleen een paar dagen tot een paar weken voor je uitslag hebt afhankelijk van het laberatorium waar je het heen stuurd.
Ik denk dat Peter bedoeld de enige betrouwbare geslachtsbepaling uit de alternatieve bepalingen. Hierbij kun je denen aan pendelen, bekkentest, ogenstand, kleurverdoffing, bijtkracht, snavel grote enz.

Persoonlijk ben ik ervan overtuigt dat alleen een DNA test echt zekerheid geeft. Met alle andere methoden heb ik al te veel mensen teleurgesteld zien worden.

Erwin


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-12-30 - 11:42:20 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
dus veren opsturen heeft geen zin , ik heb hier geen ervaring mee maar ben wel benieuwd

laugh :D
Neej, ik bedoelde inderdaad uit alle van de optische waarnemingen die je zelf kunt doen dat de bekkentest de meest betrouwbare is. een zachte en ervaren hand is dan wel nodig. Met name zachte hand, als je beginner bent.

wink ;) Peter


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-12-30 - 11:55:53 send message to dijkkamp

dan moet ik de hand nemen van mijn vrouw die is zacht en ervarenwink ;)laugh :D

even zonder dollen maar veren opsturen of een DNA onderzoek kost natuurlijk nog wel wat en het duurt even voordat je het zeker weet dus of dit nu de oplossing is voor de vogels van 5 tot 20 euro



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 168 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede