Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Spitsstaarten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Spitsstaarten
Gloster Benno
Website Member
Posts :95

Website Member
2005-12-25 - 15:06:36 send message to Gloster Benno

Ik heb thuis 2 spitsstaarten zitten (man&vrouw) en die hebben nu 3 eitjes in het nestje liggen.
Maar ik zie het vrouwtje er haast nooit op zitten en het laatste ei is toch al een week geleden gelegdsad :( wie kan mij helpen??shocked 8O


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-12-25 - 21:12:08 send message to dijkkamp

wat wil je dan dat ik er op ga zitten of zowink ;)wink ;)

even alle gekheid op een stokje 3 eieren is geen volledig nestje waar is het 4 en het 5 ei dan eventueel. de pop zit er niet op zeg maar de man wel dan of ook niet en weet je zeker dat je een koppel hebt dus in ieder geval een man en pop en dan of het een kweekkoppel is. er kunnen diverse redenen zijn dat ze het niet afmaken b.v. te jong,pop heeft leg nood gehad,de pop is wel broed-rijp maar de man niet of anders om ,zijn in hun proces gestoord muizen of door de kweker die nu ineens meer kijkt als voordien in het nestkastje.


Gloster Benno
Website Member
Posts :95

Website Member
2005-12-26 - 10:46:22 send message to Gloster Benno

Het is wel een koppeltje, maar het mannetje gaat er ook niet opzitten. Wel zijn ze telkens in de weer om aan hun nestje te bouwen. En nee, ik kijk niet meer bij het nestje, want ze hebben in het nachthok een nestje gemaakt en daar kom ik ook voor het voedsel. En muizen kunnen daar niet komen


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-12-26 - 12:59:35 send message to dijkkamp

een nestje bouwen zullen twee popjes helaas ook doen dus dit is geen indicatie van het hebben van een kweek-koppel zie wel eens één van de twee zingen dit is dan de man


Cardinalis
Website Member
Posts :48

Website Member
2005-12-26 - 15:12:06 send message to Cardinalis

Ha Gloster,

Voer je ze meelwormen? Als je dit doet, stop hier dan mee, het bevordert de broeddrift en daarmee dat ze opnieuw eieren gaan leggen zonder te gaan broeden. Beter kun je ze buffalowormpjes geven, als je ze toch levend voer wil geven.
Is de pop geplukt? Dan is de man te fel en gaat ze daardoor niet broeden.
Verder zoals dijkkamp al zegt kunnen muizen de oorzaak zijn of dat de vogels te jong zijn ingezet voor de kweek. Kijk dat nog eens na.
Is het nachthok verwarmd? Kijk eens of je in het nestkastje rode bloedluis ziet lopen, dat kan het probleem ook nog zijn.
Of zie je ze niet broeden, maar zijn de eieren wel warm? Dan zijn de vogels sneller dan jou en er al af voor dat je bij de voliere ben. Heb ik ook bij een paar van mij.
Dijkkamp, ook al zijn het twee popjes, als het goed is broeden ze iig.
3 eieren kan overigens een heel normaal legsel zijn bij Spitsstaarten.

Geef wat meer info, dan is er wellicht meer over te zeggen.

grtz. Cardinalis


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-12-27 - 12:39:53 send message to dijkkamp

quote
Dijkkamp, ook al zijn het twee popjes, als het goed is broeden ze iig.
3 eieren kan overigens een heel normaal legsel zijn bij spitsstaarten


het goed is broeden ze iig. ?????????????? een typ foutje wat bedoel je er mee.

in de regel is een normaal legsel bij spitsstaarten is 4 0f 5 eieren. dat er netjes zijn met 3 tot 6 of meer eieren zijn bevestigen de regel maar ja wat is normaal in de vogel wereld normaal zullen ze zelf ook broeden


Cardinalis
Website Member
Posts :48

Website Member
2005-12-27 - 14:44:41 send message to Cardinalis

iig is in spreektaal: in ieder geval
geen typfout



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 134 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede