Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > grote alexanders naast derbyens Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : grote alexanders naast derbyens
bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2005-12-21 - 06:32:55 send message to bert1974

ik heb een br,r koppel grote alexanders (kweek koppel). en nu kan ik er een koppel derbyens bij kopen. ik heb alleen de vlucht naast de alexanders over gaat dit wel naast elkaar of krijg ik daar ellende van.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-12-21 - 09:33:00 send message to johanblok

Misschien dat het met een koppel jonge derbyans nog wel een poosje goed gaat. Zeker bij broedrijpe vraag je om afgebeten tenen e.d. Ik zou er wat extra gaas tussenfrommelen, straks heb je er anders goed spijt van als een of meerdere vogels teentjes mist.


Martien Strijdveen
Website Member
Posts :195

Website Member
2005-12-21 - 12:00:10 send message to Martien Strijdveen

Hallo Bert,
Ik kweek al jaren met Grote Alexander parkieten maar afgebeten nagels heb ik nog nooit gehad en heb ook (nog) steeds geen dubbel gaas.
En bij mij zit van alles naast elkaar ook Derbyans en Alexanders aan iedere kant van hen,maar wat ik wel heb is bij het nestblok/eerste zitstok bij het blok
Daar heb ik een plaatje tussen het gaas gedaan zo dat ze elkaar daar niet kunnen zien
Verder in de ren kunnen ze elkaar wel zien.zie foto 2 van mijn hokken (onder vogels en dan hokken)op de website!


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2005-12-22 - 00:20:56 send message to bert1974

ik heb de broedblokken binnen in het nachthok daar kunnen ze elkaar niet zien en ik heb buiten dubbel gaas dus er kan haast niets mis gaan? en beinvloed dit het kweek gedrag van mijn alexanders ook. ik wil natuurlijk niet het risico lopen dat deze nu niet overgaan op kweken.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2005-12-22 - 00:50:24 send message to meyer

Is het niet mogelijk om van vlucht te ruilen met
en ander soort welke geen familie zijn van je Alexanders zodat je de Derbyens wat verder kunt plaatsen?


Groeten Meyerwink ;)


Martien Strijdveen
Website Member
Posts :195

Website Member
2005-12-22 - 09:37:57 send message to Martien Strijdveen

Nou Bert de alexanders zijn al bezig in Januari en de Derbyan is gewoon iets later


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2005-12-23 - 11:09:34 send message to mreyder

Ik heb geen ervaring met Derbyans of Grote alexanders. Maar een goede kennis van me heeft een prachtig koppel Pruimekoppen gekocht dit voorjaar en naast z'n Halsbanden gezet: binnen de kortste keren had de Pruimekopman enkele tenen afgebeten. Z'n pruimekoppen hebben dit jaar wel 3 mooie jongen gebracht (zitten intussen in een van mijn volieres, vergezeld van enkel jongen die ik elders kocht), maar ik vind het ontzettend jammer van die mooie vogel... nu heb jij dubbelgaas, dus geen risico op afgebeten tenen ed, maar het is toch wel een teken dat ze onderling erg agressief kunnen zijn (kan invloed hebbenop de kweek). Als ik de keuze had, plaatste ik ze niet naast elkaar, maar probeerde ik een koppel andere vogels te verplaatsen naast de Alexanders.....


mark smits
Website Member
Posts :67

Website Member
2005-12-23 - 15:54:24 send message to mark smits

dat is goed dat ik dit nou weet ik ga een nieuwe volière kopen en zal ik hier dus rekening mee moeten houden

groeten van mark


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2005-12-24 - 06:49:04 send message to bert1974

ik kan ze helaas niet anders weg zetten ik heb maar 4 buiten voliere,s. en in die andere 2 vluchten heb ik een bewezen en een bijna bewezen koppel amazonica,s zitten. ik wil daar geen risico mee nemen deze vluchten bevallen hun best, en als je ze verplaatst is het maar afwachten of je weer jongen krijgt.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 166 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede