Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > InterParrot Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : InterParrot
Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-12-06 - 20:10:25 send message to Picolet

In de PS staat een advertentie over show van InterParrot in het Beursgebouw te Eindhoven op 10 en 11 december.

Gaat deze nog steeds door?

Ik kreeg een berichtje van iemand die dacht dat de show zou zijn afgelast, wie weet of alles gewoon door gaat.

Ik heb geen internetadres gevonden bij de advertentie.


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2005-12-06 - 20:22:57 send message to djenco

Geen idee, maar volgens onderstaande link is er nog niets aan de hand.

http://www.beursgebouw.nl/events.php?action=show&id=81

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat het wél doorgaat. Alle shows worden afgelast????

Groet'n,
Dirk Jan


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2005-12-06 - 20:44:23 send message to broto

De TT's van de NBvV gaan gewoon door.
Enkel de wereldshow is afgelast en van de shows van de €uroparrot en de PS.

Henk


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-12-06 - 23:46:31 send message to tonnl

Op de flyer staan wat telefoonnummers die je kunt bellen voor informatie.
0402463626 en 0496609615.

Ton.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2005-12-07 - 11:20:27 send message to rupicola

de COM te Zutphen is afgelast vanwege de vogelgriepdreiging en het daaruit voortkomende verbod op het transporteren van vogels van buiten de EU naar een EU land, in dit geval Nederland.

Waarom de andere shows zijn afgelast is mij eigenlijk niet duidelijk.
Voor wat betreft de vogelgriep is tot op heden geen enkele geinfecteerde papegaaiachtige of zangvogel gevonden.

Ik denk dat vooralsnog het uitsluitend van deelnemen met hoenderachtigen en duiven voldoende was geweest.



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-12-07 - 11:25:08 send message to ParkietenPeter


Komen hier dan zoveel vogels van buiten de EU, dat het dan niet rendabel zou zijn?


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2005-12-07 - 12:23:05 send message to mreyder

Ik heb net gistermiddag gebeld naar het telnr op de flyer: de show gaat gewoon door! Jammer genoeg mag er niet gefotografeerd worden (ook niet zonder flits!!!).


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2005-12-07 - 13:39:58 send message to rupicola

quote
Komen hier dan zoveel vogels van buiten de EU, dat het dan niet rendabel zou zijn?



de COM is natuurlijk een evenement waarvoor men zich vanuit de hele wereld kan (kon) inschrijven.

Voor zover ik het heb begrepen is door de EU maatregelen/beperkingen het 'karakter' van de wereldshow verloren gegaan, waardoor het geen wereldshow meer zou zijn.

Inhoeverre er al inschrijvingen van buiten de EU waren, daar heb ik persoonlijk geen zicht en geen flauw idee van.

Voor mij blijft het merkwaardig feit overeind dat tot op heden nog geen enkele zangvogel of papegaaiachtige met vogelgriep is aangetroffen, waardoor uiteindelijk de gehele vogelliefhebberij zonder ook maar een concrete aanwijzing, laat staan een bewijs, is/wordt benadeeld. De besmette papegaai en de 148 andere preventief geruimde papegaaien in Engeland waren niet besmet!

Denk ook aan een stuk onterechte algemene anti-
reclame voor vogels en het houden van vogels.

Tevens is en wordt nog steeds (en wederom op grond van geen enkele concrete aanwijzing) het vingertje in het bijzonder gericht op de trekvogels.
Ik zou zo langzamerhand wel eens een concreet bewijs willen zien dat deze 'beschuldiging' zou kunnen rechtvaardigen!



hansbuffel
Website Member
Posts :116

Website Member
2005-12-07 - 22:34:01 send message to hansbuffel

Wat valt er juist te beleven op deze 'show'?
Worden er ook vogels verkocht, in het bijzonder exoten? Kan ik er met de kindjes naartoe?

Hans
BRUGGE


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-12-07 - 22:50:50 send message to Picolet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Volgens de advertentie:

Vele papegaaien
koi's en steuren
reptielen
div standhouders
kinderanimatie en kinderboerderij
aviornis met hoenders en watervogels
Falabella's "schijnen mini paardjes te zijn"
NOP is ook aanwezig
Medewerking van de Olmense zoo

Toegang is 6 euro,
kinderen tot 12 jaar gratis

zaterdag en zondag open van 10.00 tot 1800 uur

waarschijnlijk is er geen verkoopbeurs


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2005-12-08 - 11:42:13 send message to mariannenl

ik heb een tijdje terug al gebeld het gaat gewoon door, er zijn voldoende vogels, alleen GEEN inzendingen(=vogels) uit Belgie.

De PAKARA uit Belgie staat er inderdaad wel.

Heel mooi om te zien, ik ben er een paar jaar geleden geweest, er zijn ook veel hebbe-dingtjes, dus volle beurs meenemen, lol

Marianne.


IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2005-12-11 - 07:36:52 send message to IGGINO

Is er al iemand geweest?
En is het de moeite.
Zelf ga is straks eens kijken.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2005-12-11 - 07:50:13 send message to bert1974

ik ben er gister geweest ben dus van uit emmercompascuum naar eindhoven gereden, maar doe dit nooit weer. het viel me zwaar tegen. we waren om half twaalf binnen en om half een hadden we alles al gezien. en we zijn niks over geslagen. het is maar een hal.als je in de buurt woont is het wel even leuk om te gaan kijken maar als je er echt voor moet rijden dan kun je beter thuis blijfen. zoveel zit er niet.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-12-11 - 10:08:55 send message to molineti

Het viel inderdaad tegen.

Ze hadden wel het probleem dat het moeilijk was om aan vogels te komen omdat er in Belgie nog een vervoersverbod is.

Er werden ook vogels verkocht uit de ,,tentoonstellings,,kooien zodat er een lege kooi overbleef(dit zouden ze niet moeten doen)

Ik vond de kwaliteit van de papagaaien/ kakatoes in het algemeen bijzonder slecht(slechte bevedering,conditie)

Jammer voor de organisatie/vrijwilligers die er een hoop tijd ingestopt hebbensad :(

Volgende keer beterhappy :)


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2005-12-11 - 16:55:44 send message to v.dijck

ik woon in eindhoven maar heb spijt dat ik gegaan ben zoals de vogels erbij zaten en de laatste keer was het veel grootser opgezet, maar als je ziet wat ze beloven wat er moet zitten en wat er zit niet alleen wat vogels betreft maar dit waren ook geen echte japanse koi karpers en dan in drie kleine quarantine bakken.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 214 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede