Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vietnam vergiftigt vogels uit angst voor H5N1 Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Vietnam vergiftigt vogels uit angst voor H5N1
Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-11-29 - 21:57:54 send message to Niltava

De Vietnamese metropool Ho Chi Minh-Stad is begonnen met het vergiftigen van duiven en andere vogels.

Het voormalige Saigon hoopt met de ingrijpende maatregel de verspreiding van het gevaarlijke vogelgriepvirus te voorkomen. Ook vogels die als huisdier worden gehouden, moeten de stad uit.
http://www.planet.nl/planet/show/id=74127/contentid=658167/sc=f5c3c1


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-11-29 - 22:20:53 send message to thuis

quote
“We willen er zeker van zijn dat er geen vogels in de stad over zijn om het risico op uitbraak van de vogelgriep zo klein mogelijk te maken”, aldus de directeur van de stedelijke dienst voor diergezondheid

shocked 8O ik vind het een hele enge gedachte dat mensen zo durven in te grijpen in andere levensvormen...


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-11-29 - 22:21:42 send message to dooren

En dat allemaal uit naam van het economisch gewin wat op spel staatsad :(.

Hadden ze beter in het verleden opgelet met hun massa bio-industrie dan hoeven de inheemse vogels niet het loodje te leggen. (en wij ons maar druk maken voor die mus)
Gert


atlantis
Oud Lid
Posts :37

Oud Lid
2005-11-29 - 23:35:43 send message to atlantis

Niet druk over maken want als de mensen het daar krijgen en het muteert dan doen we gewoon hetzelfde met hen 'om de mensheid te redden'


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2005-11-29 - 23:43:38 send message to Karel

Het is natuurlijk vreselijk dat dit gebeurt met deze vogels en het zal ons als vogelliefhebbers extra aan het hart gaan!
Zeker, Gert, er zijn in het verleden, met winstbejag als grootste drijfveer, grote fouten gemaakt die dit probleem hebben veroorzaakt.

Niettemin is de situatie zoals hij is en moeten er nu maatregelen worden getroffen.
Omdat er blijkens het artikel nu al 42 doden zijn gevallen hebben de autoriteiten deze vreselijke beslissing genomen: het kiezen tussen twee kwaden, vogels doden of mogelijk meer mensen het slachtoffer laten worden.

Als dit de enige oplossing is om meer menselijke slachtoffers te voorkomen, kunnen wij dan nog met droge ogen zeggen: "wij kiezen voor het leven van de vogels, met alle risico's van dien"?

Zeer moeilijke beslissing! Maar persoonlijk ga ik dan uiteindelijk toch voor het menselijk leven.


atlantis
Oud Lid
Posts :37

Oud Lid
2005-11-30 - 00:07:22 send message to atlantis

Er sterven in Belgie alleen jaarlijks meer dan 5000 mensen aan de gewone griep en daar doet men niks aan...er sterven er wereldwijd in de 60 aan h5n1 en dan gaan we eens alles platleggen,quarentaine en uitroeien...???
Gewoon omdat er een kans(kleiner dan een meteoor op je kop krijgen)is dat het gaat muteren...
Daar er zoveel ophef is over dit virus net als sars kan ik maar één conclusie trekken en dat is : ENKELE ONNOZELAARS IN WITTE PAKKEN DIE ZICHZELF WETENSCHAPPERS NOEMEN HEBBEN WEER ZITTEN VOOR GOD SPELEN IN EEN LAND WAAR NIKS VAN CONTROLE IS...en alleen dat is de waarheid,ze willen hun sporen uitwissen en dat is vrij eenvoudig als regeringen erin betrokken zijn want ze krijgen alle steun(zoveel zelfs dat het zodanig opvalt).
Nu gaan er een paar lachen maar tijd zal het ons leren(er zijn er altijd die hun bakkes niet kunnen houden)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-11-30 - 00:18:17 send message to dooren

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Op zich klopt het ook wel Karel wat je zegt, je kiest voor het menselijk welzijn. Dat vind ik ook logisch.

Maar je moet wel voor ogen houden dat bv het normale griepvirus vele en vele malen meer slachtoffers eisen dan het virus H5N1.

Ik snap ook dat zo'n mutatie-virus straks hetzelfde kan betekenen als de spaanse griep toen 10 tallen miljoenen mensen omkwamen.

Niettermin is dit weer een lesje van moeder natuur:

Ben in evenwicht met de natuur, dan ben ik een goede buur.

Overschrijd je de grens, dan ben ik niet de buurman die je wenst.

Maw wij mensen moeten leren evenwicht in de natuur de herstellen en te bewaren.

Helaas zijn we hardleerssad :( en proberen te fouten te herstellen die naar mijn mening gewoon soms niet te herstellen zijn. Zou het echt iets opleveren ter voorkoming?? Zou je zomaar de lucht van zo'n stad kunnen schoonvegen?
Je kunt het proberen, mond- klauwzeer, varkenspest, kippenvirussen e.d. We kennen ook keer op keer de balans, mijarden euro's weg en miljoenen dieren dood.

Ik denk dat we onze dieren anders moeten gaan houden.

Dat massale gedoe (bioindustrie) zijn broedplaatsen en tijdbommen van virussen en bacteriën.

De politiek staat niet open voor dit soort oplossingen, keer op keer laat men het afweten.
Gert


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-11-30 - 11:16:43 send message to johanblok

Inderdaad heb je gelijk wat betreft herstel van evenwicht e.d. Alleen dat is geen oplossing meer op het moment dat het al zover is. En voordat het zover kiezen de meeste politici voor economisch gewin in plaats van ecologisch evenwicht. Ook weet ik niet of dit soort zaken daarmee echt voorkomen kunnen worden.

Ik betwijfel of men hier heel anders zou reageren. De mortaliteit bij besmetting met dit virus is namelijk zeer hoog. De vergelijking met het overlijden aan gewone griepvirussen gaat niet goed op. Allereerst is dit een heel klein deel van degene die elk jaar besmet worden met deze virussen, ten tweede is het gewone virus niet gevaarlijk voor gezonde mensen, maar is vooral de druppel die de emmer doet overlopen voor ouden en zieken. Bij de h5n1 is dit geheel anders, dit virus is vele malen dodelijker.

Er zijn situaties waarin de mens onvermijdelijk als dier tegenover andere dieren komt te staan. Dan kiezen de meesten toch voor zichzelf en hun gezin. Dit is nu in Vietnam het geval, het moment waarop je dit soort draconische beslissingen moet nemen is natuurlijk heel erg lastig. Het is vanuit Nederland heel makkelijk om te stellen dat het te vroeg is, de meesten spreken vermoedelijk wel anders als een kind of familielid overleden is.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-11-30 - 12:27:04 send message to Niltava

Als het nodig is, is het nodig.
De vraag is of dit nodig is.
Als je alle vogels uit een dorp/stad verwijderd zorg je voor een trek van vogels uit de omgeving naar de stad toe.
Een erg goede manier om de zaak te verspreiden!
Bovendien is er nu een volledige willekeur, paniek.
We weten niet hoe het komt, we doden maar alles!!


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-11-30 - 12:45:53 send message to dooren

Misschien is het gemakkelijker dat half Vietnam onder een groot stuk plastic gaat zitten wachten tot dat het allemaal is overgewaaid wink ;)
Gert


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2005-11-30 - 14:17:12 send message to goulds

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Er sterven in Belgie alleen jaarlijks meer dan 5000 mensen aan de gewone griep en daar doet men niks aan...er sterven er wereldwijd in de 60 aan h5n1 en dan gaan we eens alles platleggen,quarentaine en uitroeien...??? [atlantis]

Die 5000 is een natuurlijke selectie,die 60 is menselijke blunder die gemakkelijk en snel van 60 naar 60.000 en meer kan veranderen.
Ik wil je weleens horen als er een zeer dierbaar iemand van je hieraan sterft.Dat wil niet zegge dat ik de genomen maatregel terecht of goed vind maar wat gebeurd is neemt geen keer.En moedernatuur neemt haar gram wel weer terug,zie tsunami,aardbevingen,orkanen.
Daarbij komt dat de genoemde huisdieren enkel een plezier gedaan wordt gezien hun erbarmelijk leven in kleine kooitjes etc.


padda
Website Member
Posts :96

Website Member
2005-11-30 - 16:03:23 send message to padda

bij besmettingen met H5N1 sterft 1 op 2 hieraan en bij gewone griep geneest het merendeel, het lijkt mij nogal logisch dat er dan enorme maatregelen moeten genomen worden. De kans is klein dat het virus muteert maar als het muteert mag je er zeker van zijn dat de wereldbevolking erg zal inkrimpen! Dit wil niet zeggen dat ik het niet erg vind van die vogels...


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-11-30 - 18:19:13 send message to Niltava

quote
het lijkt mij nogal logisch dat er dan enorme maatregelen moeten genomen

Waarom bij voorbaat al speken over enorme???
Het lijkt me beter effectieve maatregelen te nemen dan zo maar maatregelen. En de maatregelen die nu(en wel vaker) worden genomen zijn meer vanuit politieke redenen gedaan.
Ik lees bijv. nergens dat men de mensen masaal gaat inenten. Waarschijnlijk, of zeker, een veel effectievere, economischer en mens en diervriendelijkere manier.

Als de trekvogels zo'n gevaar zijn vind ik het vreemd dat er maar zo weinig uitbraken plaatsvinden.


hjvdlindehof
Website Member
Posts :87

Website Member
2005-11-30 - 19:54:07 send message to hjvdlindehof

de beste oplossing is volgens mij het inenten van de eenden kippen en ganzen die door de mensen gehouden worden .
de rest van de vogels brengt het virus niet over want het komt niet in direct contact met de mens.
men wil dit echter om commerciele doeleinden niet.in nederland gaat het net zo.
geen vogelmarkten en tentoonstellingen maar wel vervoer van kippen
als dit uit de hand gaat lopen zouden we de e.u. aansprakelijk kunnen stellen wegens nalatigheid en het nemen van verkeerde beslissingen
dus INENTEN [ook de koeien tegen mond en klauwzeer]


atlantis
Oud Lid
Posts :37

Oud Lid
2005-12-01 - 00:44:33 send message to atlantis

quote
bij besmettingen met H5N1 sterft 1 op 2 hieraan en bij gewone griep geneest het merendeel


Is het probleem van de overbevolking ook ineens opgelost...hoe minder mensen hoe minder delen en hoe beter voor de overblijvers(zo zit de mens in elkaar dikke egoïsten zijn wij),daarbij als het een natuurlijk fenoneem is en er moeten zoveel doden vallen dan mag je doen wa je wilt...gebeuren zal het...



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 170 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede