Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > probleem vraagprogramma Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina :


Auteur Onderwerp : probleem vraagprogramma
Mars80
Website Member
Posts :94

Website Member
2005-11-25 - 14:44:42 send message to Mars80

Zo ieder jaar voordat de inzendingsformulieren voor de tentoonstellingen ingevuld moeten worden, kom ik weer tot de conclusie dat je bijna een geleerde moet zijn om dit formulier correct in te kunnen vullen.
Gelukkig is er het hulpmiddel om via de site van de NBvV de juiste code te weten te krijgen. Helaas geeft deze dan de code voor EK-vogels en moet je daarna alsnog de code voor OK-vogels opzoeken.
Aangezien ik met name vruchten- en insekteneters houdt/kweek kom ik nogal eens tot de ontdekking dat er voor sommige soorten helemaal geen code beschikbaar is. Zo bleek vorig jaar er geen code te bestaan voor de jacana, krokodillenwachter en gestreepte muisvogel. (In het huidige programma is er nu wel plaats gemaakt voor de krokodillenwachter)
Dit jaar bleek er zelfs geen code te zijn voor de sneeuwkruin- en witkop roodborsttapuiten. Toch een vogel die dit jaar niet bepaald zelden ingevoerd en zelfs gekweekt is.
Hierdoor kreeg in mijn formulier terug met daarop mijn witkop roodborst tapuiten ingedeeld bij de Europese cultuurvogels. Gelukkig is dit in overleg met de TT-commissie nog wel te wijzigen, maar op grotere TT's kan zoiets voor problemen gaan zorgen.
Daarbij kunnen zich ook problemen voordoen als er soorten ingezonden worden als de guira-koekoek. Voor deze soort is geen code beschikbaar en dus ook geen kooisoort, waardoor deze straks in een kistkooi terecht zou komen, terwijl dit toch zeker te klein is voor en vogel ter grootte van een toerako.
Enkele jaren terug heb ik zelfs meegemaakt, dat ik een smids kievit zou moeten plaatsen in een kistkooi!!!



Pagina :

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 211 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede