Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > help Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : help
ratke
Website Member
Posts :9

Website Member
2005-11-23 - 16:36:44 send message to ratke

hoi, wij zijn trotse bezitters van een witkuif kaketoe, een pop. Nu is mijn vraag of je eieren kunstmatig kunt laten bevruchten. Ze is de laatste tijd met niets anders bezig dan men nesten te maken en eieren te leggen om de zoveel tijd. Op dit moment zien we het nog niet zitten om een mannetje aan te schaffen. Of bestaan er plaatsen waar een aan een mannetje kunnen geraken om haar ei te laten bevruchten? Het klinkt misschien gek, maar zo wordt dat toch ook men andere diersoorten gedaan.

grtjs Ratke


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2005-11-23 - 16:55:59 send message to memaa

Hallo,
volgens mij wordt de vogel kunstmatig bevrucht en niet het ei.
Gr


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-11-23 - 18:20:58 send message to dooren

Denk dat ratke dat ook bedoeld, na schaalvormig is immers bevruchting niet mogelijk.

Ik weet dat het met bepaalde dure fazanten gebeurd, de zg. kunstmatige inseminatie.
Gert


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-11-23 - 18:23:08 send message to Niltava

Bij roofvogels wordt het zeer vaak gedaan.
Misschien een valkenier vragen, je hebt dan wel een mannetje nodig die makkelijk treedt of hoe men dat noemt in zo'n geval.


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2005-11-23 - 18:48:24 send message to memaa

oeps laugh :D
ik dacht dat je het ei op zijn eigen wou bevruchten happy :)


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-11-23 - 19:48:05 send message to hdra

Dit heeft helaas geen enkele zin. het is ook niet zo dat je er wel even een man bij kan zetten die de pop dekt. Dat gaat niet werken. De enige oplossing is er een man bij zoeken. Of kijken of je de vogel 1 of 2 jaar kwijt kunt bij een kweker die een man over heeft (en dan moet het nog klikken) en bijvoorbeeld de jongen delen? Maar ja wat doe je dan weer na die tijd?


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-11-23 - 21:15:53 send message to johanblok

Misschien dat iemand met een handtamme broedrijpe kaketoe die zijn baasje als nestelpartner ziet je nog het beste kan helpen. Ik heb geen idee hoe ze een en ander bij roofvogels doen, maar wie weet.
Ik denk dat dit nog nooit door iemand met succes gedaan is, misschien zelfs nog nooit geprobeerd.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-11-23 - 22:29:09 send message to goffini

Afgezien van het feit of het kunstmatig zou lukken, denk je niet dat het voor 1 vogel niet een beetje teveel wordt om en te broeden en te eten en als er jongen zijn de hele kliek ook nog eens alleen groot te brengen.
Het is vaak voor een koppel al een hele opgave om een jong groot te brengen laat staan een vogel alleen.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-11-23 - 22:47:21 send message to johanblok

Inderdaad kunstmatig insemineren brengt al snel kunstmatig groot brengen en ook kunstmatig uitbroeden met zich mee.
Echter ik acht de kans zeer klein dat het uberhaupt zo ver komt, er kruipt nog eerder een kameel door een naald.


ratke
Website Member
Posts :9

Website Member
2005-11-25 - 17:16:42 send message to ratke

inderdaad. dat dacht ik ook al. dan moet ze broeden en zelf eten tegelijkertijd. dat zou wat veel worden voor haar. maar we zijn eruitgekomen. we schaffen ons een mannetje aan en dan hopen dat het gaat lukken. en als dat niet gaat lukken, wel dan hebben we er toch een prachtvogel bij.
grtjs en bedankt voor jullie reactie.

Patrick



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 156 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede