Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > amerikaans eten voor papegaai Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : amerikaans eten voor papegaai
toromatador1
Oud Lid
Posts :12

Oud Lid
2003-10-22 - 21:56:46

wie weet meer over het amerikaans eten voor papegaai het is nogal duur zijn er mensen met ervaring er mee dank u groetjes


duqie
Website Member
Posts :58

Website Member
2003-10-22 - 22:59:41

ik denk dat je harrison bedoeld.ik heb er geen ervaring mee maar kijk eens op www.papegaaienhulp.nl


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2003-10-23 - 11:39:03

Zegt mij echt heel weinig, amerikaans voer ....
Wat bedoel je precies?

En de vermelde site snap ik niet wat dat toevoegd aan de vraag, er staat bijna niets op.


psittacula
Website Member
Posts :126

Website Member
2003-10-23 - 17:20:10

happy :)begrijp ook niet wat er bedoelt wordt met amerikaans voer.
bedoel je soms dat PALLETS (geëxtrudeerde voedingsbrokjes) amerikaans voer is ????


duqie
Website Member
Posts :58

Website Member
2003-10-23 - 21:31:09

ok Jan ik ben wat onvolledig geweest.maar ik denk dat Harrison pellets bedoeld wordt en op de site die ik opgaf staat bij ALS HUISDIER en dan VOEDING aan klikken een artikel over Harrison.
ik ben vanavond even bij mijn buurman geweest (dierenkliniek)en daar adviseren ook deze pellets
maar het is inderdaad duur de prijzen liggen tussen de € 16,81 en €18,20 per 550 gram voor papegaaien.maar het is een 100% organisch product dus zonder afval en bijproducten
550 gram staat voor een engelse pound ??


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2003-10-24 - 10:04:40

Ah ok, ik had daar wel gekeken op de site, maar er stond op de begin pagina groot "under construction" en heb daarna niet verder gelezen.

Als die pellets bedoeld worden dan is het inderdaad een duur geintje. Er wordt wel gezegd dat alles erin zit, perfect samengesteld enzo. Maar om daar dan meer dan €30 per kilo voor te betalen is wel veel.

Daarnaast moet je volgens mij altijd normaal zaad blijven voeren. Het pellen van een zaadje is toch een techniek die in de vogel zit, en die techniek hebben ze met pellets niet nodig.

Ik kwam nog een oud forum onderwerp tegen over pellets:
www.vogelarena.com/pcs/philboard_read.asp?id=102

Missschien een aanrader dat ook even te lezen.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2004-01-06 - 16:01:14

Je zou ook jan.birts@worldonline.nl kunnen mailen
Hij is nl. importeur van het harrison amerikaans pellet voer.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2004-01-06 - 16:08:10

jan.birds@worldonline.nl moet het wezen


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2004-01-07 - 16:36:00

Ik voer zelf happy bird pellets, dit is ook een amerikaans produkt.

Deze pellet is er in verschillende soorten te krijgen, voor bijvoorbeels afrikaanse papegaaien, papegaaien met een hoog energieverbruik, amazones, kaketoes. Door dit onderschijd vind ik persoonlijk dat je je vogels al een betere opzet geeft wat betreft voer. Als je een zaadmengsel koop is dat een compleet voer voor papegaaien, maar het leefgebied van een amazone is anders als een kaketoe. Zo ook hetgeen hij eet. Maar met traditioneel zaad geef je ze hetzelfde.

Ik zie dat mijn vogels veel mooier in de glans zitten, minder snel vervetten, actiever zijn en het eten van een pellet kost net zoveel tijd als zaad, misschien zijn ze er wel langer mee bezig.

Kosten: oke, pellets zijn duurder, maar als je na gaat dat 50 % van je zaad bestaat uit schillen, kaf, veel kleine zaden blijven liggen en een vogel het kan uitzoeken denk ik dat je relatief goedkoper uit bent. Tevens doordat ze met pellets niets kunnen uitzoeken krijgen ze alle voedingsstoffen binnen, zijn ze in betere gezondheid en hoef je minder vaak naar de dierenarts.

Wat agabird al aan geeft moet je inderdaad wel zaad blijven bijvoeren. Een keer per week geef ik het ze om de darmwerking te blijven stimuleren. In het broedseizoen wordt de pellet aangevuld met eivoer e.d om zo het broeden te stimuleren. S'winters is de pellet voldoende basisvoeding.

Natuurlijk?!! dit is een vraag die mij dan vaak gesteld wordt: pellets zijn niet natuurlijk voer, dus is het nix. Laat mij je uit de droom helpen: papegaaienvoer is ook niet natuurlijk. In het verleden is er een mengsel bedacht dat ze papegaaienvoer noemen, maar in de natuur eet een papegaai echt niet wat daar allemaal in zit. Bijvoorbeeld: bloemknoppen, palmnoten, bladeren, nectar, kruiden, fijgen, boombast ik kom het niet tegen is papegaaienvoer. Dus zowel de pellet als het zaad is geen natuurlijk voedsel. Perfect voer bestaat niet, maar ik heb zelf een positieve verandering ervaren door pellets te voeren.

Ik heb lang niet alles kunnen schrijven over mijn ervaringen, dus als mensen meer willen weten mogen ze me altijd even mailen. Ik wil je niet overtuigen, want ieders zijn/haar mening, maar als je meer wilt weten heb ik best al wat ervaring op dat gebied. En ik ben niet bang voor een weerwoord, dus ook deze mag je ventileren.


rene schuurmans
Oud Lid
Posts :16

Oud Lid
2004-01-07 - 21:56:13

Ik vraag me af wat de gevolgen zullen zijn op langertermijn,als je nu al zaad bij moet voeren om de,,darmwerking,, te blijven stimuleren.
Als je goed voert heb je van zaad niks meer afval dan van pellets dus het afval gebeuren is voor mij niet helemaal waar,wat wel waar is,is dat er in veel pellets kunstmatige geur,kleur,en smaakstoffen zitten,en dat als vogels kunnen kiezen ze toch veelal voor zaad kiezen.
Dus voor mij is de keuze niet moeilijk!!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 156 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede