Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Leuke zondag Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Leuke zondag
Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-11-13 - 22:07:43 send message to Chow

Vandaag naar twee tentoonstellingen geweest. Altijd leuk om soorten ook eens in het echt te zien. Ik was erg onder de indruk van een aantal bruinoor parkieten. Wat een fantastische vogels. Jammer dat er op internet vrij weinig over te vinden is. Verder eindelijk eens forpussen in het echt gezien. Wat een scheetjes. Had niet verwacht dat ze zo ontzettend klein zijn.


charon
Website Member
Posts :69

Website Member
2005-11-13 - 22:51:17 send message to charon

grappig he die forpussen ik noem het altijd maar mexicaanse mussen


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-11-13 - 23:21:29 send message to Chow

Op foto's lijken ze groter. T'is niet te geloven hoe klein dat spul is happy :) Het gaat kriebelen om daar een koppeltje van aan te schaffen.


charon
Website Member
Posts :69

Website Member
2005-11-14 - 09:47:39 send message to charon

Het zijn leuke beestjes hoor!
Persoonlijk vindt ik ze ook relatief rustig


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-11-14 - 17:28:17 send message to paccie

hou er rekening mee dat ze erg agresief kunnen zijn ook tegen elkaar tis dat je het weet


charon
Website Member
Posts :69

Website Member
2005-11-14 - 17:32:57 send message to charon

Ja, maar dat kunnen volgens mij zo'n beetje alle kromsnavels


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-11-14 - 18:01:29 send message to paccie

ja dat is zo maar deze zijn zo klein dat je denk grappig die vogels maar je kan van een kouwe kermis thuis komen maar heb je eenmaal een goed koppel dan kan je er veel plezier aan beleven


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2005-11-14 - 18:13:25 send message to broto

Ik heb nu bijna 15 jaar forpussen en is mij in al die jaren 2 of 3 x overkomen dat ze er 1 afgemaakt hebben.
Dit kunnen ook zwakke vogels zijn geweest.
In elke groep als je daar een eenling tussen gooit ,moet je erg opletten, dit is niet enkel bij forpussen of andere kromsnavels.
Dit gedrag komt zelfs voor bij kanaries.

Als je met forpussen wilt kweken moeten ze wel per koppel gehuisvest worden, daar kunnen dan wel andere soorten bij, zelfs kleine vogels.
Heb ze zelfs tussen goudbuikjes,zebravinken, jap meeuwtjes en rijstvogels gehad.
Zolang je niet met de kweek bezig ben en er geen blokken hangen , kunnen ze wel gehouden worden met meerdere koppels.

Henk


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2005-11-14 - 19:37:14 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb zeker een periode van een jaar of tien diverse soorten Forpussen gehouden en gekweekt.

Als je een aantal zaken goed in de gaten houdt, zoals het voorkomen van overbevolking en je bij samenvoeging van vogels een voor alle vogels onbekend verblijf gebruikt dan valt het heel erg mee.
Blijft dat deze kleine rakkers, anders dan hun lieflijke voorkomen doet vermoeden, af en toe zeer fel uit de hoek kunnen komen.


Voor de bruinoortjes (Pyrrhura frontalis) geldt in de broedtijd bijna hetzelfde verhaal, maar ik kan ze een ieder van harte aanbevelen. Het zijn zeer prettige en interessante vogels om te houden.
In tegenstelling tot Forpus kun je de eventuele jongen van de bruinoortjes zeer lang bij de ouders laten.

succes!


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-11-14 - 23:04:39 send message to Chow

Ik weet ook niet zeker of ik er een koppel forpussen bij neem. Ik vind ze echter zo leuk dat ik het eventueel overweeg. Om ruimte voor deze soort te creeren is namelijk niet moeilijk happy :) De Pyrrhura is een fantastische vogel. Echt schitterend om te zien. Ik vermoed echter (kan weinig bruikbare info vinden) dat deze uitsluitend in vluchtjes wordt gekweekt. Hier kan ik de ruimte helaas niet voor maken.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-11-15 - 06:57:00 send message to paccie

zal je buurman leuk vinden chow lekker in de herrie


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2005-11-15 - 12:03:00 send message to rupicola

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Pyrrhura's worden veelvuldig met succes in ruime (1.20 of 1.50m) broedkooien gehouden en gekweekt. Een vluchtje is natuurlijk altijd te prefereren.

Helaas is mijn Pyrrhura infosite momenteel uit de lucht. Er wordt wel gewerkt aan een nieuwe site, maar dat vergt enige tijd.

zie ook mijn volière onder volières op deze site!

quote
zal je buurman leuk vinden chow lekker in de herrie

????????



Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-11-15 - 12:16:17 send message to Chow

Herrie? Ik had begrepen dat ze alleen even herrie maken op korte momenten of als ze schrikken.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-11-15 - 14:44:43 send message to ParkietenPeter

Als ze gewend zijn, zijn ze zeker niet luidrugtiger dan andere kromsnavels. Dat ze 'waaks' zijn, moet een voordeel voor de buurman zijn. Gerusstelling en gevoel van veiligheid. (?)
Nee, ze zijn best in een rijtjeshuis te houden.
Ik heb zelf de Rupicola, schitterend gewoon.


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2005-11-15 - 16:31:54 send message to broto


quote
zal je buurman leuk vinden chow lekker in de herrie


Heb je dat van horen zeggen of eigen ondervinding, net als forpussen zijn killers.

Chow als je met 1 van deze soorten wilt beginnen, koop dan 1 of 2 koppel tegelijk en niet gelijk met meerdere ineens.
Zo kan je zelf aan de vogels wennen en kijken of hun gedrag je bevalt.
En mochten ze dan eens "hard praten", wat meestal's morgens even en 's middags tegen de avond, kan jij en ook de buren er langzaam aan wennen.
Zelf zit ik in een blok van 5 woningen, in de midden, heb jaren aratinga's, pyrrhura's en brotogerissen.
Nog nooit last gehad met de buurt, laat ze eens in je hok kijken, help ook vaakhappy :)

Henk



charon
Website Member
Posts :69

Website Member
2005-11-15 - 17:16:40 send message to charon

idd als je de buren erbij betrekt zullen ze ook niet zo snel klagen die van mij komen eigenlijk altijd kijken als ik jongen heb en als ze een bakje koffie komen doen zitten ze zich helemaal te vergapen



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 171 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede