Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > wie kan mij helpen aan een handopfok schema voor kakariki Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : wie kan mij helpen aan een handopfok schema voor kakariki
lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2005-11-06 - 14:15:43 send message to lennard

ik wil graag een kakariki tam maken met pap wie kan mij helpen aan een schema om te voeren.

Alvast bedankt,

groetjes lennard.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-11-06 - 15:00:24 send message to natasja

Nou het is zowieso altijd 10 % van het lichaamsgewicht geven , dat gaat voor iedere vogel op en op iedere leeftijd.

verder hangt het er ook vanaf vanaf welke week je wil gaan beginnen , qua aantal voedingen



Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-11-06 - 18:19:16 send message to Chow

De kakariki is de laatste vogel die het nodig heeft om via handopfok tam te worden. Ze zijn van nature al zeer mak. Gewoon vanaf 3 weken dagelijks even uit het blok en ze worden super tam.


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-11-06 - 21:10:09 send message to Swaas

Ja hoor, ze zijn enorm snel handtam.
Ik had met de verhuis een nest kakerikies mee van 3 weken, in de nieuwe volière hadden de ouders natuurlijk geen oog meer voor hun jongen, en werd dit hand opfok.
Ik gaf ze 4 maal per dag 1/10 van hun gewicht in kaytee voeder (pap dus) en kort erna begonnen ze zelf te eten. Al van de 2e dag waren ze handmakkelijk, en na 1 week zaten ze rustig te eten en begonnen zelfs naar me toe te komen.
Eens dat ze zelfstandig konden eten zijn ze terug naar de volière gegaan, en elke dag als ik vers eten en drinken breng voor de anderen, zitten ze al in de zaadbak voor ik die heb leeggemaakt of op mijn schouder, ze blijven gewoon tam.
1 is er ondertussen verhuisd omdat het 2 mannetjes waren, zit ik nog met 1 over, die zal waarschijnlijk binnenkomen, anders krijg ik gevecht met het ouderkoppel.
Ofwel zoek ik een goeie thuis voor Yelle (zo heet hij) en anders zoek ik een tamme pop erbij.
Het is wel een fel gele met rode kop en koontjes en hier en daar een groene spikkel op de rug


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-11-06 - 22:38:32 send message to Chow

Voorbeeld, ik heb 3 kakariki's gekregen via ruil. Ze waren 12 weken en kwamen uit een voliere. Ik kom dagelijks even in de voliere met een pot zonnepitten. Dag 1 aarzelden ze maar pakten deze uit m'n hand aan. Dag 2 kwamen ze na wat proberen op m'n schouder om de zonnepit te bemachtigen. Dag drie sprongen ze onmiddelijk op m'n hoofd en schouder en pakten de zonnepit zelfs tussen m'n lippen vandaan. De kakariki's zijn nu wat ouder maar doen dit nog steeds. Soms bestormen ze mij letterlijk als ze mij zien en moet ik ze van mij af wapperen. Echt, neem van mij aan. Een jonge kakariki wordt zo ongelooflijk makkelijk tam dat het zonde is om met handopfok te beginnen.
Ook de oudere kakariki's zijn op die manier te lokken. Gewoon de tijd nemen. Zonnepitten of appel aanbieden. In het begin zijn ze wat huiverig maar er komt een dag dat je aankomt met appel en dan zitten ze al tegen het gaas. Ik kan soms niet eens behoorlijk de voliere uit. Dan buk ik om via het deurtje de sluis uit te gaan en dan zitten er al 2 of 3 op m'n rug.


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2005-11-07 - 18:52:31 send message to lennard

okeey,bedankt voor jullie reactie.happy :)wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 136 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede