Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > nieuwe hobby roodstaart papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : nieuwe hobby roodstaart papegaaien
Gerardvu
Website Member
Posts :28

Website Member
2005-10-29 - 23:08:15 send message to Gerardvu

Hallo,

Zal me eerst ff voorstellen
Ik ben Gerard 32 jaar en kom uit brabant

Heel mijn leven heb ik al vogels gehad postduiven samen met mijn vader toen ik nog heel jong was en grasparkieten nu ga ik een nieuwe weg in en ga grijze roodstaarten houden in de hoop er ook jongen mee te gaan kweken

Ik heb dan ook mijn parkieten hok afgebroken en ben inmiddels begonnen met de bouw van een stevige papegaaienkooi van damwand

Omdat je niet zomaar jonge kunt kweken en daar toch meer bij komt kijken zou ik graag antwoorden willen op een paar vragen van mensen die wel jonge roodstaarten kunnen kweken happy :)(je hebt namelijk veel mensen die ze hebben maar nog niet een jonge papegaai hebben gefokt )

Ik weet dat een papegaai het niet zal doen als hij alleen hard voer en water krijgt

Wat kan ik het beste bij voeren ( welke soorten fruit/ groente ?

Moet ik vitamine toevoegen als ze fruit krijgen ?

Wat voor bodem vinden papegaaien fijn en is makkelijk schoon te houden ?

Kan ik wildvang nog een beetje rustig krijgen zodat ze door de gaas eten aan nemen ?

Groetjes Gerard


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-10-29 - 23:29:52 send message to Chow

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Een goed koppel vinden is het lastigst denk ik. Een kweker zal niet snel een goed koppel weg doen namelijk.


Gerardvu
Website Member
Posts :28

Website Member
2005-10-29 - 23:57:03 send message to Gerardvu

Hoiiii

Ja een goed koppel is heel moeilijk te vinden want iemand die een goed koppel heeft zal die nooit zomaar verkopen ik heb nu een adres gevonden waar ik een keus heb uit 95 koppels dit is dan ook met kwaak garantie mits ze de juiste verzorging krijgen ( klinkt wel aardig )

Ik ga zodra mijn hok klaar is daar naartoe en het kan goed zijn dat ik daar een aantal uren zal kijken naar 2 koppels die op mij iets wat rustig reageren en dan ga ik het proberen

dit is trouwens een leuk forum want ik heb al veel opgestoken over de grijze roodstaart happy :)


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-10-30 - 00:15:01 send message to Wickingh

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hai,

quote
dit is dan ook met kwaak garantie


Kwaakgarantie ja dat kan ik me voorstellen,maar kweekgarantie zou ik niet op rekenen,

mvg Frank


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-10-30 - 00:52:18 send message to tonnl

Hallo Gerard, allereerst welkom op Vogelarena.

Kweekgarantie is wel de grootste flauwekul die bestaat. NIEMAND kan garanderen of een koppel jongen gaat krijgen, zelfs de grootste kenner en liefhebber niet.
Trap niet in dergelijke verkooppraatjes! Het geeft zelfs behoorlijk te denken, iemand die zijn waar zo aanprijst zou ik nooit vertrouwen.

Ook zogenaamde omruilgarantie moet je je niet mee laten afschepen, wettelijk is veel meer dan dat geregeld.
Lees anders nog wat meer hier op het forum, over bepaalde handelaren...
Veel plezier wel met voorbereiden en succes met een keuze maken.
Ton.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-10-30 - 00:53:07 send message to Chow

Adres met 95 kweekkoppels??? Dat klinkt als D*nn*s P*p*g***en. Ik zou in ieder geval me goed verdiepen in de materie voor je tegen een teleurstelling aanloopt. Nogmaals, een kweker verkoopt een goed koppel niet zomaar. Waarom zou hij. De jongen van grijze verkopen makkelijk en leveren per stuk redelijk op. Waarom zou hij het koppel dan aan jouw verkopen??


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2005-10-30 - 02:38:52 send message to johanm

Als het financieel en qua ruimte mogelijk is kan je best een vijftal koppels kweekrijpe vogels tegelijk aankopen en ze samen in een grote volière zetten zodat ze zelf kunnen kiezen, dit blijkt de beste garantie te geven op goede kweekkoppels.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-10-30 - 09:14:57 send message to dun grijzeroodstaart

gewoon broedrijpe vogels aanschaffen en zelf koppelen .
natuurlijk wel laten sexen en GEDULD .....
dat is altijd beter dan bewezenkoppels kopen want dan kan je nog vaak je neus stoten ..
of je moet de eieren of jong erbij zien liggen , en zeker weten dat de jong of eieren van dat koppel zijn .
tja tegenwoordig weet je het toch niet zeker meer


veel plezier met de mooie hobby en succes met je aankoop ,
ps en mischien nog wat foto,s van de kooien ?


Gerardvu
Website Member
Posts :28

Website Member
2005-10-30 - 10:05:22 send message to Gerardvu

dat adres in den haag en amsterdam ga ik dus niet heen omdat ik daat toch niet veel goeds over hoor

in den den bosch zit er ook een is een surinamer
in haarsteeg geloof ik weet niet of dit iets is want daar heb ik nog niets over gehoord

die man zegt dat als ze het niet doen ik een ander koppel mag komen halen ( de koppels die hij heeft zijn geen beweze koppels maar is wildvang en zijn gesext ) ach het belangrijkste is dat ik over een maand 4 leuke roodstaarten heb zitten en als ik dan ook nog jongen kweek zou dat een hele leuke bijzaak zijn



bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2005-10-30 - 10:16:28 send message to bert1974

al koop je een bewezen koppel dan is het nog niet gezegt dat ze het bij jou in het hok wel doen


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-10-30 - 10:28:29 send message to kakatoe

volgens mij staar jij je helemaal blind op die grijzeroodstaarten.
Want zoals jij zegt hup ik ga naar 1 iemand toe en koop mij daar een 2 tal koppels grijzen.
En stop ze ik een hok en een paar weken later heb ik er jongen bij.
Maar zo gaat het niet helemaal het kan wel jaren duren voor je er jongen bij hebt het kan ook wezen binnen een aantal maanden of helemaal niet.
Ga eerst eens bij meerdere kwekers kijken voor dan je werkelijk in een verstands verbijstering grijzen gaat aanschaven,kan een boel teleurstellingen voor komen.
Zelf heb ik een koppel zitten die ik een jaar of 5 heb en nu sinds 2 jaar in een grote vlucht heb zitten.
Ze komen af en toe wel in het blok maar verder nog geen eieren.
Wat ze bij mij te eten krijgen is papegaaienzaad eivoer fruitpattee univerceelvoer groente fruit palmnoten cedernoten pijnboom pitten macadamia noten

gr Jan


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-10-30 - 11:02:41 send message to Chow

Klopt helemaal. Uiteraard moet je het gewoon doen als je het graag wilt. Maar een goede voorbereiding is echt heel belangrijk om teleurstellingen te voorkomen. Grote papegaaien kweken is nu eenmaal wat lastiger dan grasparkietjes kweken. Het luistert allemaal wat nauwer. Ik heb bij andere kwekers koppels wildvang grijzen zien zitten. Die kwamen zelden tot nooit het blok uit maar eitjes ho maar. Dat kan toch niet zijn wat je zoekt?? Wat ik wil zeggen is vooral doen maar wel eerst veel lezen en idd bezoek eens wat kwekers. Die zijn hier op vogelarena voldoende te vinden denk ik happy :)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-10-30 - 11:52:35 send message to Hawkeye_NL

Hoi Gerard, welkom in ons midden. razz :p

Leuk voor je dat je het nu eens over een heel andere boeg gaat gooien. Het is wel een super groot verschil met wat je al heb gehad maar je hebt al een redelijke ondergrond zo te horen om te beginnen.

Let er wel op wat de mensen hier al hebben gezegt, koop niet zo maar een twee tal koppels bij 1 handelaar of kweker alleen omdat deze lekker rustige overkomen. Het is een stuk beter en veiliger als je eerst eens naar een stuk of wat andere handelaren en kwekers gaat kijken hoe ze het daar doen. Koop zekers niet om het kopen en hebben van de vogels want dan kun je jezelf in dit wereldtje nogal eens lelijk in de vingers snijden.

Echt bewezen broedkoppels zijn niet vaak te koop. Als papegaaien echt bewezen koppels zijn dan worden ze zelden weggedaan. Het best kun je dan ook vaak losse vogels kopen die nog niet helemaal of net broedrijp zijn. Koop zoals al eerder aangegeven beter iets meer vogels als dat kan en laat ze zelf hun partner uitzoeken. Kan dat niet dan is het vaak nog beter om onverwante en vreemde vogels te kopen. Een kweekkoppel dat word verplaatst kan volledig van de leg raken en heeft meestal meer tijd nodig om weer voldoende vertrouwen te krijgen dan een jong koppel nodig heeft om te beginnen.

Natuurlijk kun je geluk hebben met je aankoop. Kan je best een koppel treffen dat wel tot broeden overgaat. Maar de kansen zijn een heel stuk minder dan nieuw samenstellen.

Veel plezier in ieder geval al vast met de bouw van de hokken, je bezoekjes bij kwekers en handelaren en de aanschaf.

Erwin


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-10-30 - 15:58:39 send message to dun grijzeroodstaart

ik heb een koppel verplaats van binnen naar buiten , binnen van bij mij hadden ze onbevbruchten eieren , en toen de kooien buiten klaar waren overgeplaats naar buiten en toen een maand later 3 eieren dus ja .
en is ook een import koppel , maar wel vrij rustig .
dus dat wil ook niet altijd wat zeggen hoor ..
ze doen het wel of niet .
maar weet nog steeds niet wanneer voor de grijze eigenlijk een beetje de broedtijd is , want mijn eene koppel maakt wel flink aanstalte om weer te beginnen en zit vollop te snavelketsen met het popje en de rest wat er bij hoort mooi om te zien .
maar ik ben bang dat als het in 1 keer koud word dat ik met een probleem zit!


item
Website Member
Posts :47

Website Member
2005-10-30 - 18:37:29 send message to item

Hallo Gerard,

Nou ik kweek namelijk al 11 jaar met een koppel grijze,gekocht als wildvang en endescopisch laten sexsen en laten bekijken of ze broedrijp waren.
heb ze in een buiten voliere gezet,en na drie maanden de eerste 4 jonge.

Inmiddels heeft dat koppel in de tijd dat ik ze heb al 35 jongen op stok gebracht.
Van de 11 jaar hebben ze acht jaar buiten gebroed
en de laatste drie jaar zitten ze op de zolder,
en daar gingen ze gewoon door.
Dus het verplaatsen heeft geen invloed gehad.

Ik denk dat ik veel geluk heb gehad met zo'n koppel.
Want ik ken verschillende liefhebbers die er al enkele jaren hebben maar nog geen ei gezien,terwijl ze toch veel in de blokken zitten.

Wil je wat meer info : kijk wat rond op mijn site die gaat over grijze,,,,http://members.home.nl/gvanitem

Verder veel sucses met de hobby.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-10-30 - 18:58:17 send message to Dennis Fr.

hallo item

voor jou heeft het verplaatsen geen nadeel gehad gelukkig.maar dan is het niet alleeen verplaatsen.in jou geval blijft zelfde verzorger zelfde voeding.ik denk dat dat ook wel een grote rol speelt



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 191 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede