Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kakariki's broeden in de winter? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kakariki's broeden in de winter?
Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-10-28 - 19:49:16 send message to Chow

Hoi, ik hoorde gisteren dat kakariki's het hele jaar door broeden als ze een nestkast hebben. Heeft iemand ervaring hiermee?? Ik heb een vorstvrije ruimte en vandaag m'n eerste broedkooi zelf gemaakt.


supervalk007
Website Member
Posts :89

Website Member
2005-10-28 - 19:57:41 send message to supervalk007

Chow, kijk wel uit voor de nachttemperatuur want de pop wil tijdens het broeden nogal wat veren verliezen en daardoor zal het veel kracht kosten om op temperatuur te blijven. Tenzij je ze natuurlijk verwarmd hebt zitten of de mogelijkheid daartoe hebt.

gr. Martin


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-10-28 - 19:58:34 send message to paccie

hallo chow inderdaad ze broeden het hele jaar door mits je een goed koppel heb maar of ze het in een broedkooi doen is nog maar de vraag of was je dat niet van plan een voilere is beter


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-10-28 - 20:08:20 send message to Chow

Voliere is inderdaad beter maar om vechtpartijen te voorkomen kies ik liever voor broedkooien. Een wat bekendere kweker die al jaren met kakariki's kweekt gebruikt ook uitsluitend broedkooien. Zodoende.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-10-29 - 12:10:45 send message to Picolet

De afweging om ze in broedkooien te plaatsen is vaak gewoon om meerdere paren te kunnen houden. Dus meer jongen en helaas ook minder vogelwelzijn.
Het plaatsen van een zo bewegelijke vogel in een broedkooi doe je deze vogels geen plezier mee.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-10-29 - 12:34:06 send message to Chow

Grootste deel van het jaar zitten ze ruim. Alleen voor 1 ronde in een broedkooi van 120x50x50. Uiteraard kan het altijd beter maar wie heeft in Nederland nog landerijen ter beschikking.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-10-29 - 17:41:54 send message to tonnl

Niet naar bedoeld, gewoon uit nieuwsgierigheid!

Toch een vraag dan... waarom wacht je niet gewoon tot het voorjaar en laat je ze dan lekker nestelen?
Moet je per sé meteen jongen?


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-10-29 - 18:09:01 send message to Chow

M'n eerste koppel is duidelijks broeds op dit moment. Omdat ik echter met dit koppel onbevruchte eitjes heb gehad en ik volgend jaar met de verenigings TT mee wil doen wil ik ruim de tijd nemen. Het heeft niets te maken met willen verkopen ofzo..


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-10-30 - 17:23:01 send message to Picolet

Vroeg kweken houdt ook in dat je de vogels langer moet doorhouden voor de TT. Overigens is een Kakariki een van de moeilijkste te showen parkietachtige. Probeer hem maar eens een week op te kooien zonder dat zijn staart beschadigd of zijn vleugelpennen niet rafelen. Bovendien zijn ze snel vervuild doordat ze vrolijk de gehele dag over de bodem paraderen.
Jonge vogels zijn voordat ze gaan ruien ook uitstekend in showconditie te brengen en zijn vaak strakker bevederd en rustiger.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-10-30 - 21:04:08 send message to Chow

Klopt dat ze jong strakker bevederd zijn. Daarom laat ik de andere koppels pas in het voorjaar broeden. Dit huidige koppel wil ik eerder kans geven omdat ze afgelopen jaar onbevruchte eitjes hadden. Ik wil ze dus meer tijd geven.
Dat kakariki's moeilijke TT vogels zijn is mij bekend happy :) Het zijn vogels die om allerlei redenen binnen no time slecht in het pak zitten.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-10-31 - 00:42:12 send message to tonnl

Maar het zijn wel superleuke belhamels! happy :)

Dank voor je uitleg Chow.
Ton.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-10-31 - 10:19:42 send message to Chow

Het zijn belhamels die ontzettend snel vertrouwd met je raken. Als ik de voliere instap dan heb ik altijd minstens 3 vogels op me zitten happy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 163 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede