Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Help, alle mijn vogels overleven het niet! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Help, alle mijn vogels overleven het niet!
pechvogel
Oud Lid
Posts :5

Oud Lid
2005-10-26 - 13:08:29

Wij zijn radeloos. We zijn startende vogelliefhebbers en hebben een buitenvoliere geplaatst. We zijn begonnen met 2 kanaries en 6 zebravinken en onderin twee kwartels. Om de paar dagen ging er een zebravinkje dood en wij maar vervangen. Tot dat een week of drie geleden om de paar uur een zebravink dood ging en een kanarie.

We hebben de wanden van de voliere vervangen met kunststof. Verder zit er een dak op, is er een binnenhok (in de schuur) en verversen we elke dag het water en badwater.

We zijn daarna opnieuw begonnen, vol goede hoop, en hebben 6 zebravinken, twee japanse meeuwtjes, twee glanseksters, 4 rijstvogels, vier diamantduifjes, 3 kanaries en 4 kwartels erin gezet.

Nu zijn we een week later en hebben alweer een japans meeuwtje, een zebravink en twee glanseksters verloren.

Wat doen we in hemelsnaam verkeerd!!!!!!!


sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2005-10-26 - 13:09:44

Je moet ze natuurlijk ook voer geven...........


pechvogel
Oud Lid
Posts :5

Oud Lid
2005-10-26 - 13:11:54

Erg grappig, maar we balen er stevig van. Ze krijgen zaad voor tropische vogels. Ook elke dag in een schoon bakje.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-10-26 - 13:15:55

Hoe zien de dode en levende vogels eruit? MAger, verkleuringen aan de buik?
Beschadigde veren, kale plekken, liggen er veren op de grond?
Waarvan is het hok gemaakt, kunnen er giftige dampen bij komen ivm starten auto's/brommers in het hok?
Wat voer je, eten ze het?
Wat voor water geef je(regenwater??)


pechvogel
Oud Lid
Posts :5

Oud Lid
2005-10-26 - 13:20:13

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

De dode vogels zien er niet sterk vermagerd of kaal uit. Bij sommigen hebben we wel geconstateerd dat ze er ziek bij zaten voor ze dood gingen, maar ook niet bij alle. Zoals gister zagen ze er allemaal nog goed uit en vanmorgen waren de twee glanseksters dood.

Ze krijgen leidingwater en eten het tropische vogelvoer allemaal op.

We dachten eerst aan een virus in de voliere maar we hebben juist alles aangepast en nu gebeurt het weer binnen enkele dagen.

Katten zitten er veel bij maar we hebben dubbel gaas gemaakt. Of kan het stress van de katten zijn?


sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2005-10-26 - 13:28:00

[Ze krijgen leidingwater en eten het tropische vogelvoer allemaal op.]

Zorg wel dat je ze genoeg voer geeft.
hoeveel kanten van de voliere zijn afgeschermt? 3 zijden? anders heb je grote kans op tocht. dat is de dood van menige vogel!
In de natuur heb je geen tocht, wel wind, maar in de voliere is dat juis anders! Goed tussen de oren knopen.
En heb je een overdekte voliere(volledig dak?) want de laatste dagen regend het veel en het is koel. dat is ook niet aangenaam, om in de natte en koude te zitten.

Katten? Ja, opruimen als je het kunt! Dubbelgaas of niet, ze springen tegen het gaas, en kleine vogeltjes vliegen zich gewoon dood tegen het gaas, met dubbelgaas kan de kat er niet een pakken, maar de vogel kan zich wel doodvliegen.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-10-26 - 13:28:14

KAn zijn maar dan moet je een heel klein hok hebben.
Gedraagd er ook één zich dominant?, verjaagd ie de anderen.

Heb je de vogels bij één persoon weg? Komen ze uit een verwarmd verblijf weg?

Vanwege het snel opeenvolgen van de sterfte lijkt het och haast een vergiftigingsgeval.
Heb je er beplanting in?


pechvogel
Oud Lid
Posts :5

Oud Lid
2005-10-26 - 13:44:54

We hebben geen beplanting en twee zijden zijn volledig dicht en 1 zijde half. Aan tocht hebben we dus ook gedacht. Misschien moeten we de andere zijde ook volledig dicht maken.
En die rotkatten he.
Gaan de vogels trouwens niet vanzelf naar het binnenhok als het koud en nat is?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-10-26 - 13:51:55

Ze gaan best naar binnen als het te koud wordt.

Heb je misschien last van muizen? Als die door het voer lopen (piesen) dan valt ook de een na de ander.

Als je ze niet ziet wilt dit nog niet zeggen dat ze er niet zijn. Neem 's avonds het voer weg en geef 's morgens vers water.

Succes.
wink ;) Peter


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-10-26 - 13:54:05

ps. Welkom bij VogelArena
wink ;) Peter


IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2005-10-26 - 14:32:35

Laat eens een dode vogel onderzoeken, dan weet je mischien toch al wat meer.
En is goedkoper dan al uw vogels laten dood gaan.


IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2005-10-26 - 14:41:41

Van waar komen de vogels?
Bij een handelaar of kweker?
Want het zou goed kunnen dat ze verwarmd zaten, en met de regenachtige dagen dat de vogels zo ziek zijn geworden, omdat ze hier niet tegen bestand zijn.


charon
Website Member
Posts :69

Website Member
2005-10-26 - 15:34:07

hoi ik las je verhaal ik wilde je vragen of je je voliere ontsmet hebt nadat de eerste groep met vogels overleden was.
misschien dat de oorzaak een virus is


pechvogel
Oud Lid
Posts :5

Oud Lid
2005-10-26 - 15:36:24

Nee we hebben niet alles ontsmet. Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed hoe we dat moeten aanpakken.
We hebben wel alle wanden vernieuwd. Wat is de beste ontsmettingsmanier?


sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2005-10-26 - 16:35:02

ontsmetten kan, maar ik denk niet dat dat de oorzaak is van de probleem.
koude, nattigheid lijkt mij wel een probleem. als vogels nieuw zijn, gaan ze niet altijd meteen het nachthok in, soms duurt dit wel dagen/weken als je ze zelf er niet sávonds even naar binnen "boenderd". net voor het donker is, dus dik schemer, kun je de vogels rustig naar binnen drijven, of een lampje in de nachthok die aan is helpt ook(aan tot ruim nar het donker worden.)

Vogels die van binnen komen en je doet ze buiten, moet je mee oppassen, vooral met deze weer nu op het ogenblijk.

ik gok maar een beetje, ik heb de vogels niet gezien, en die voliere ook niet en de plaatsing/stand van de voliere.
Katten moet je even niet vergeten! kun je geen stroomdraadje om de voliee doen?(alleen s'avonds aandoen en s'morgens weer uit.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-10-26 - 16:59:20

Vogels grondig laten onderzoeken bij een vogelarts of bij de med. fac. te Utrecht.

Andere tip is om eens een goed boek te kopen over verzorging en kweek van voliere vogels.
De basiskennis is een van de grondbeginsels van het houden van vogels.
Gert



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 121 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede