Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Welke boeken zijn onmisbaar als vogelhouder? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Welke boeken zijn onmisbaar als vogelhouder?
bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-10-17 - 21:47:35

Het onderwerp zegt het al voor een groot deel; welke boeken vinden jullie onmisbaar tijdens het uitoefenen van de vogelhobby, eventueel ingaand op bepaalde soorten.

En misschien ook bepaalde algemene boeken; welke kun je nu echt altijd wel een keertje gebruiken, of welke boeken moet je gewoon in huis hebben?

Hoe zit het met de vindbaarheid van deze boeken; zijn ze makelijk te krijgen (vinden) of moet je naar verschillende landen mailen om dat ene boekje te krijgen?

Vriendelijke groeten, Bob Verhagen


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-10-17 - 22:26:10

Voor prachtvinken vind ik nog steeds Prachtvinken van Robbiller nog goed hoewel oud, bevat gewoon basisinfo met habitatinfo.

Verder nog een oud boekje Kooi en volierevogels van J.Nicolai. "Oude" info broeden, gedragslogica en tips.

Voor europese vogels, Europese vogels, kweken en tentoonstellen van Alois Mingeroet. Hier leer je de wereld van de europesen goed kennen en veel basisinfo.

Verder als soort encyclopedie Kooi- en volierevogels van Esther J.J. Verhoef-verhallen.

Voor voeding: Voeding van vogels door J.P. Holsheimer.

Interessant voor amerikaanse vogels maar ook voor voliere inrichting/ bouw en nestkasje maken. Amerikaanse vogels houden van rob van der Hulst.

Verder geniet ik van de kweekverslagen in de BEC-boekjes. Helaas zie je die steeds minder in Onze Vogels.

Boeken over vogels kun je eenvoudig bestellen via uitgeverij j&j. Te vinden via de NBvV site.


Hannie
Website Member
Posts :327

Website Member
2005-10-18 - 00:49:24

Hoi Bob

Zelf heb ik ook de Encyclopedie kooi en volière vogels van Esther Verhoef , die Niltava vermeld.

Wat ik zelf ook een goed informatief boek vind is
U en Uw Volièrevogel van David Alderton
Uitgever - Tirion

De geïllustreerde Encyclopedie van de Vogels
van dr.Christopher M . Perrins
Dit is een compleet overzicht van alle vogelsoorten van de wereld.
Deze vind ik heel handig om soorten op te zoeken.

Je kan ook eens kijken bij www.birdbooks.nl

Zelf heb ik een hoop boeken en snuffel ook rommelmarkten af , en kom daar ook vaak leuke interessante boeken tegen.

Groetjes Hannie


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2005-10-18 - 10:10:56

Als kromsnavel man, moet je gewoon Parrots of the world hebben van Forshaw.

En als liefhebber van Aratinga's en phyrrura's: Atlas of Conures van Arndt.



goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2005-10-18 - 12:06:52

Probeer zoveel mogelijk maandbladen te verkrijgen
Van de A.o.B. ,witte spreeuwen,BEC,onze vogels, vogelvreugd vind ik persoonlijk minder ,en van speciaalclubs.probeer ze al van zo oud mogelijk te krijgen want daar staan vaak nog veel kleine details in.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 257 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede