Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Uren licht bij broedkoppel Bonte Boeren en andere vragen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Uren licht bij broedkoppel Bonte Boeren en andere vragen
Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-10-17 - 20:05:54 send message to Chow

Hoi, m'n nieuwe broedkoppel Bonte Boeren worden in de schuur gehuisvest. Er komt natuurlijk licht maar naar mijn idee te weinig. Ik wil ze van extra licht voorzien zeker nu de dagen korter worden. Ik heb een tijdsschakelaar. Is licht van 7:00 tot 19:00 voldoende of moet het korter of langer. Ik heb een extra TL bak hiervoor. Kan dit met TL? En waar moet ik op letten?? Is het verder verstandig om tzt de vorstbeveiliger erbij te zetten of kunnen Bonte Boeren prima uit de voeten in een afgeschermde ruimte.
De pop was bij de vorige eigenaar al druk met versnipperen van wilg in het nestblok en kwam er niet veel uit. Bij mij komt ze ook in het blok maar is er veel uit. Wel is ze zeer beschermend naar het blok. Betekend dit wat?


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-10-17 - 20:07:59 send message to johanblok

Bij import bonte boeren of grijzen zegt het niet zoveel als 1 of beiden in het blokken zitten. Bij de gesexte vogels van een kennis, het zijn twee mannen, zat 1 van beiden ook telkens in het blok.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-10-17 - 20:13:22 send message to Chow

Pop is import, man hier geboren. De eigenaar waar ze vandaan komen is een bekende en het koppel is bewezen. Ik heb zelf echter geen ervaring met Bonte Boeren en was benieuwd waar ik op moet letten of de pop de voorbereidingen voor een nest zou oppakken na de verhuizing. Rest eveneens de vraag over licht.


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2005-10-17 - 23:11:20 send message to johanm

12 à 13 u licht is voldoende. Ik gebruik zelf ook TL-lampen maar tevens ook een gloeilamp met dimmer die een half uur voor de TL aangaat en tot een half uur na de TL blijft branden en vervolgens gedurende de nacht zwak brandt als nachtverlichting. Je kan het verblijf best vorstvrij houden, normaal gezien kan je dan december-januari een nest verwachten.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-10-18 - 17:03:09 send message to Chow

Vanmiddag TL armatuur opgehangen. Ik overweeg een ip camera bij het koppel te zetten want ik betrapte vandaag de pop in het blok. Als ik binnenkom dan klimt ze er snel weer uit. Ben erg nieuwsgierig wat ze doet als ik er niet ben.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 183 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede