Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Import Vogels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Import Vogels
sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2005-10-17 - 16:39:34 send message to sarell

Ja, misschien is hier makkelijk een antwoord op te geven hoor, maar mijn vraag is:
Waarom komt er nu nog zpveel wildvang binnen? en dan wel via België?
Als je een beetje met die handelaren staat te praten en je hoort van die hoeveelheden die binnengebracht worden, dan rijzen je haren ten berge!
Vooral gaat het mij dan om Afrikaanse vogels. Ik kom bijna iedere week op de kleine dierenmarkt in Barneveld(dichtbij mijn werk, dus meestal even een rondje), en als je dan ziet wat er alles zit! Wat word daaraan gedaan? Ik dacht dan import vogels niet vrij verhandels mogen worden, en dat er een zware bekeuring lag te wachten, maar die handelaren zijn er iedere keer weer. Dus als ze een bekeuring krijgen, leer je dat toch wel af, niet?
Is er geen manier dat er, via vogelkringen, een aanvraag op een verbod op importvogels geplaatst kan worden?
(moet zelf erkennen dat ik er aan meegedaan heb(en doe), ik heb zelf afrikaanse vogels zitten, ongeringd!) Maar omdat ik zelf uit Zuid Afrika kom, geniet ik van ze, en vind het zeeer jammer dat ze weggevangen worden. Geld ook voor vogels uit andere landen.


Is dit misschien een topic waat iets uit kan komen, of praat ik onzin?


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-10-17 - 17:22:02 send message to johanblok

Je praat zeker geen onzin. Voor CITES II vogels worden nog altijd ruimhartig importvergunningen verleent. Controle op het daadwerkelijk verleend zijn van een vergunning voor een specifieke vogel is nauwelijks mogelijk omdat de vogels niet identificeerbaar zijn en de vergunningen niet per vogel maar over grotere aantallen verstrekt worden.

Oftewel de regulering die er is (voor CITES II), heeft nauwelijks zin.

Voor de papegaaien die dit betreft is dat des te schrijnender omdat juist van de veel geimporteerde soorten wildvang er meer dan genoeg in avicultuur gekweekt worden.

Mogelijk gaat een en ander vaak via Belgie omdat regels rond quarantaine daar iets minder streng zijn (?).


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2005-10-17 - 17:55:28 send message to broto

Hier heb je voorlopig leesvoer, er is al heel veel te doen geweest over import van vogels.
Ik ben er af en toe toch wel blij mee, dat er nog vogels ingevoerd worden.
Dan wel soorten waar niet veel mee gekweekt wordt.

http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=755&recordnum=0
http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=2073&recordnum=0
http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=1822&recordnum=0

Als je gaat zoeken in het forum zal je veel meer vinden, misschien ook je antwoorden die je zoekt.

Henk


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2005-10-17 - 22:08:49 send message to pitylus

kweet niet waar julie dit allemaal halen import uit Belgie en de quarantaine minder streng ? Ik woon in Belgie en moet soms vogels ( exoten ) ophalen bij importeur dan is dit in NEDERLAND . Want in Belgie zijn er nog 2 importeur die dan nog vogelhandelaar zijn waar de andere handelaren niets van kunnen krijgen en ik kan julie verzekeren dat ze zo streng zijn als in Nederland .Kbegin hier soms het gevoel te krijgen dat er hier mensen posten die van een of andere vogelbescherming lid zijn ??


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2005-10-17 - 22:30:37 send message to blg

Nederlandse importeurs laten vogels binnen komen via zavelthem, de KLM vervoert geen wildvang vogels.

"Voor de papegaaien die dit betreft is dat des te schrijnender omdat juist van de veel geimporteerde soorten wildvang er meer dan genoeg in avicultuur gekweekt worden"

Veel vogels gaan weer weg voor export, nederland is een van de grootste exporterende landen ter wereld.



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-10-18 - 00:18:38 send message to tonnl

Zonder import is er op langere termijn geen vogelhobby meer vrees ik.
Slechts een paar soorten kunnen dan nog gehouden worden, is dat de bedoeling?
Zolang er zoveel geld blijft omgaan in de dierenhandel blijft ook import bestaan, wie zou dat willen verbieden, regeringen?
We stoppen toch ook niet met importeren van hardhout?
Ton.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-10-18 - 10:03:16 send message to johanblok

quote

We stoppen toch ook niet met importeren van hardhout?


Zou ook wel moeten, tenminste gezien de huidige afkomst van veel hardhout. Dat vormt wat mij betreft geen argument.

Mijn opmerking over belgie was meer een suggestie, kennelijk is men daar niet soepeler.

Overigens, ik ben niet lid van een vogelbeschermingsorganisatie, en zelfs niet van een milieuclub (lidmaatschap van dergelijke organisaties is helemaal geen slechte zaak voor vogelliefhebbers), wel van een politieke partij die dit soort zaken van groot belang vind.

Ik vind dat avicultuur altijd gepaard moet gaan met natuurbescherming en alleen dan verantwoord is.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2005-10-18 - 10:54:03 send message to tropic

Ik moet de reaktie van pitylus volledig bijtreden. Hier in Belgie is het zeker niet minder streng, integendeel.Vele vogels (exoten) komen hier via Nedeland, omdat ze hier niet meer te vinden of te koop zijn. Verder ben ik ervan overtuigd dat er via Schiphol nog een pak aantal vogels binnenkomen.Tot slot nog even dit: we willen allemaal een mooie hobby blijven behouden en liefst op een verantwoorde manier uitoefenen, maar helaas, dit kan volgens mij niet zonder importvogels. Als die import dan op een verantwoorde manier gebeurt kan er volgens mij geen bezwaar tegen zijn. Natuurlijk zal eenieder daar een andere mening op nahouden, maar het is vrij simpel op te lossen, degene die tegen import is koopt consequent geen importvogels, en het probleem is van de baan.


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2005-10-18 - 11:40:24 send message to pitylus

Ik ben daar volledig met eens tropic. Ik weet niet of je zaterdag de krant gelezen hebt ; het volk ) waar als hoofdartikel stond WIJ IMPORTEREN DE VOGELGRIEP door Jan Rodts . Die man is samen met minister Tobback en Delmotte bezig om import te verbieden . Ze geven de import de schuld voor de vogelgriep? begrijpe wie kan .Bij mijn weten is er door import nog nooit of nimmer een Vogelziekte opgedoken uitgezonderd misschien parkieten maar dat heeft niets te maken met de vogelgriep . Ik heb gereageerd op dit artikel maar de krant heeft nog geen contact opgenomen . Stop met de import en we mogen onze liefhebberij stopzetten ofwel gaan we ons moeten bezig houden met allemaal dezelfde vogels te kweken zoals autralische prachtvinken grasparkieten zebravinken of grote parkieten alle respect voor die mensen die deze vogels kweken maar ieder zijn soort .Ze houden geen rekening met inteelt zwakke vogels die ZIEKTEN verspreiden familiekweek en zoveel meer . Het komt er juist nog op aan om zolang mogelijk te werken , Blauw betalen , en verder van de rest mooi braaf zijn . Jach ik weet het ook niet meer ze .


pluimenest
Website Member
Posts :129

Website Member
2005-10-18 - 13:10:02 send message to pluimenest

Of het nu in België strenger is of minder streng is dan in Nederland weet ik niet, maar het is wel een feit dat quarantaine niet altijd de beste oplossing is voor de vogels.
Anderzijds moet ik ook vaststellen dat de houding van de "organisaties" en de liefhebbers dringend dient te veranderen.
Een voorbeeld :
enige tijd geleden bood ik op deze site wijnrode amarantjes aan.
Een "verantwoordelijke" van Scap contacteerde me voor de prijs.
Toen ik deze persoon de prijs liet weten kwam spontaan de reactie :
"dit is ons wel wat te duur, zal nog ff wachten op import".
Een dergelijke houding zou je toch niet verwachten van Scap.
Kijk eens naar het "Doel" van hun vereniging.
PS : het prijsverschil import - EK was 30 euro.
Spijtig genoeg moet ik vaststellen dat "eigenbelangen" steeds op de eerste plaats komen, en dat, zeker in België enkel en alleen gekeken wordt naar de resultaten op TT en niet naar de resultaten in de kweekruimtes.
Dat handelaren, lees "import", hier handig van gebruik maken kan je hen toch moeilijk kwalijk nemen, het is hun beroep !!!
Natuurlijk ben ik ook gestart met import, maar ik denk dat dit het geval is voor iedereen, of het nu gaat om parkieten, europese of exootjes.
Dus import: Ja maar op een verantwoorde manier, maar ook dit is reeds herhaaldelijk vermeld, en dan stel ik me de vraag : "Wat is een verandwoorde manier ?", is de verantwoorde manier enkel weggelegd voor diegenen met de beste connecties diegenen met de meeste centen ??? en wat dan voor mensen zoals de meeste liefhebbers ??? liefde genoeg maar centen te weinig.
Conclusie:
het is een patstelling waar we niet direct zullen uit geraken, tenzij verenigingen de kweker meer gaan waarderen dan de "tentoonstellers".



sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2005-10-18 - 13:20:58 send message to sarell

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

broto:
[Ik ben er af en toe toch wel blij mee, dat er nog vogels ingevoerd worden.
Dan wel soorten waar niet veel mee gekweekt wordt.]

Broto, dat is hem juist! Hoeveel van die vogels die geimporteerd worden gaan dood??hoeveel duizenden Karmozijn astrildes komen binnen, en hoeveel gaan er dood, of word NIET mee gekweekt????(om even de Karmozijn als voorbeeld te noemen)

pitylus,
Ja, ik ben Lid van Birdlife South Africa, en Raptor Conservation South Africa. Maakt dat uit?
En het gaat er mij niet om om België een smeer te geven hoor!! praat je met een handelaar, dan zegt hij: komt over 2-3 weken weer een zending binnen. vraag ik: waar?? krijg je als antwoord: België natuurlijk!

tonnl :
[Zonder import is er op langere termijn geen vogelhobby meer vrees ik.
Slechts een paar soorten kunnen dan nog gehouden worden, is dat de bedoeling?
Zolang er zoveel geld blijft omgaan in de dierenhandel blijft ook import bestaan, wie zou dat willen verbieden, regeringen?
We stoppen toch ook niet met importeren van hardhout?]

Nee, Vogelhobby blijft wel hoor! en er zal nog wel genoeg overblijfen. Waar het mij om gaat is dit: zoveel duizenden worden binnengebracht, en als je iets vertrouwd met een handelaar bent, hoor je ook hoeveel % er dood gaat voordat ze hier aankomen......dan schrik je als je die cijfers hoor!

Hardhout import? Ja, dat is zo. Kennisen van mij in Zuid Afrika exporteren ook hardhoud naar NL. maar hier bespreken wij vogels, niet? Vogelarena....toch?

Pytilus,
[...Ze geven de import de schuld voor de vogelgriep? ......]
Nee, dat heb je mij niet horen zeggen, en zal ik ook niet zeggen. Dat vind ik ook PURE onzin dat die allemaal de schuld krijgen!

En ik ben het met je eens dat inteeld niet goed is.


Wat ik bedoel is dit: de massas en massas vogels die binnenkomen, is dat nodig? hmmmm???






goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2005-10-18 - 13:36:29 send message to goulds

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Zolang het prijsverschil van import - eigen kweek enorm hoog blijft ,blijft import bestaan.

voorbeeld werd al gegeven met de amaranten maar liefst 30 euro verschil, en tuurlijk kijkt ieder in zijn eigen beurs eerst.
Mijn vraag waarom dit hoge prijsverschil en begin niet met smoesjes tis eigenkweek want komen hoogstwaarschijnlijk voort uit koppel wildvang,of kosten van zaad ,verwarming electro
Nee kom eens met goed argument waarom dit hoge prijsverschil.

Ps dit is absoluut geen persoonlijke aanval of iets dergelijks op de eigenaar van de aangeboden amaranten maar puur een voorbeeld.



goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2005-10-18 - 13:40:36 send message to goulds

En ja ik ben wel voorstander van import,doch betreur ik het grote verlies bij vangst en transport.En mogen van mij ook wel minder aantal wevers en mozambique binnenkomen maar schijnbaar planten zij zich goed voort in het wild.


pluimenest
Website Member
Posts :129

Website Member
2005-10-18 - 13:49:56 send message to pluimenest

Dat is nu juist wat ik bedoel, liever 10 paar importen kopen en er 8 van verliezen dan 4 paartjes EK te kopen, en inderdaad iets meer betalen, maar er misschien geen verliezen.
Toch nog altijd beter voor je portemonaie en voor de vogels, of ben ik nu werkelijk zo dom Goulds ??


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2005-10-18 - 14:28:26 send message to tropic

Aan pluimennest zou ik toch even het volgende kwijtwillen: als het morgen werkelijk zo is dat er van de 10 importvogels 8 verliezen zijn ,dan bestaat er overmorgen geen enkele importeur meer!
Verder vind ik het kortzichtig te geloven dat er van de 4 paartjes e.k geen zouden sterven. Ik vind dat je dan hier ook meer de nadruk moet leggen op MISSCHIEN.Als het allemaal zo simpel was,kocht iedereen e.k vogels, zoals ik daarstraks reeds aanhaalde.
Tenslotte zou ik sarell nog willen vragen om aan die handelaar te vragen waar die vogels in BELGIE binnenkomen en bij wie. Dit zou het voor mij een stuk makkelijker maken om aan nieuwe of weinig voorkomende soorten te komen.



pluimenest
Website Member
Posts :129

Website Member
2005-10-18 - 14:45:11 send message to pluimenest

Tropic,
als ik jou mag geloven sterven er geen importen.
Waarom moet er dan nog geimporteerd worden, alle volières zouden toch allang overvol moeten zitten.
Gelukkig dat er nog enkelen zijn die kweken, zoniet zou er nog meer moeten geimporteerd worden.
Ik heb ook niet beweerd dat de vogels bij de handelaren sterven.
Trek je eigen conclusie waar ze dan wel sterven.



Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 169 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede