Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > nu nog nieuwe vogels? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : nu nog nieuwe vogels?
vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2005-10-16 - 16:38:14 send message to vlindervogel

Hoi mensen,
Ik ben zo'n 4 maanden geleden begonnen met het houden van vinken in een kleine voliere. Nu is het gebeurd dat ik na een vermoeiende week niet goed heb gecheckt of de haak er goed opzat. De volgende morgen ging ik kijken en trof een groot slagveld aan. De deur stond wagenwijd open, de planten geknakt en alles weg behalve een weverman. Ik kan me niets ergers indenken wat kan gebeuren als vogelliefhebber.
Ik heb het later nog eens goed onderzocht. De deur is niet uit zichzelf opengegaan, want die klemt een beetje, maar er moet een kat aan het gaas gaan zijn hangen. Alle vogels zijn verrast in hun slaap door een kat, aan de veren en andere dingen die her en der verspreid liggen te zien.
De weverman is wonder boven wonder geheel ongedeerd, ook al is hij behoorlijk schuw geworden.

Het liefst zou ik nieuwe vogels aanschaffen (en drie extra sloten voor op de deur), maar kan dat wel met de kou die er aan gaat komen. Ik wil sowieso een nieuwe weverpop, anders ben ik bang dat de weverman wegkwijnt in zijn eentje.
Mijn voliere staat overigens wel op een beschutte plek en heeft een redelijk goed geisoleerd nachthok. Wat vinden jullie, kan ik zonder risico nu nog vogels aanschaffen of moet ik wachten tot het voorjaar?

Groetjes Carrie


Dusky
Website Member
Posts :11

Website Member
2005-10-16 - 16:40:44 send message to Dusky

Probeer vogels te kopen die van buiten komen dan zou het moeten gaan. Wat wevers betreft. Deze zijn heel taai dus een pop erbij zou geen probleem moeten zijn. Al kan het lastig zijn om aan een pop te komen aangezien deze relatief schaars zijn (veel poppen blijken achteraf jonge mannen te zijn).


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-10-16 - 16:40:55 send message to Dennis Fr.

zolang je vogels bij een ander aansgaft die daar ook in de buiten volieres zitten lijkt me dit geen probleem.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2005-10-16 - 18:50:13 send message to goulds

ipv 3 sloten een goed slot volstaat,drie sloten worden op de duur teveel werk en dan komt laksheid weer om de hoek kijken.

Zet op deze site een advertentie met vogels uit een buitenverblijf.
Nu is bijna goede moment daar de meeste na de tt's nog veel wegdoen alleen deze vogels hebben dikke week binnen gezeten en zijn wat gestresst.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-10-16 - 19:44:14 send message to kakatoe

als je vogels wilt gaan kopen ga dan wel naar kwekers toe waar je de vogels ook kunt aanschouwen.
dan weet je ook hoe ze zitten en kunnen ze je ook niet voor liegen

gr Jan


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-10-16 - 23:12:45 send message to tonnl

Dat is rot, ik kan me voorstellen dat het een heel naar gezicht was.

Vogels die al buiten zitten zijn wat lastiger te vinden maar zeker nog wel verkrijgbaar.
Om je weer "op gang" te helpen: je kunt van mij gratis een mooie jonge kanarieman krijgen.
Laat maar weten of je interesse hebt.
Ton.


hansbuffel
Website Member
Posts :116

Website Member
2005-10-17 - 16:00:04 send message to hansbuffel

Verkoopinfromatie verwijdert.
Hiervoor is de betreffende verkoop-rubriek.


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2005-10-17 - 19:53:27 send message to vlindervogel

bedankt voor jullie reacties.
Ton, wat een vriendelijk aanbod van je!happy :)
Het toeval wil dat ik een waterslager man apart had zitten in quarantaine.
Aangezien ik niet heel veel ruimte heb, houd ik het maar tot één kanarie.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-10-18 - 00:24:53 send message to tonnl

Veel succes dan bij het langzaam weer opbouwen van een leuke collectie. Hopelijk nu een lange tijd zonder pech.
Ton.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 202 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede