Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > euthanasie
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-10-15 - 15:59:29 send message to Niltava

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Zodra je het zelf doet kom je al gauw op een hellend vlak.
Daarom lijkt me toch altijd een trip naar de huisarts de beste oplossing.
En deze topic bewijst dat eigenlijk ook.
Want:
quote
De beschimmelde goudvis, bol zittende kanarie, verlamde hamster, zwalkende fret, cavia aan de diarree, vermagerde konijn, noem maar op eigenlijk kun je zelf ook helpen.


Hiervan zijn toch de oorzaken volgens mij grotendeels te zoeken in de verzorging.
En ik hoop niet dat je 's avonds als ze slapen een keer bij je vogels komt, de meeste vogels zullen straks in de winter bol zitten om warmteverlies tegen te gaan.
Gezien je eerdere topics krijg ik de indruk niet dat je voldoende van vogels weet om een goede conclussie te trekken over de gezondheid.

quote
Afgeschreven of niet, als het leven niks meer te bieden heeft voor een dergelijke hond dan is een snel einde het beste. Om als oude hond ergens in een huiskamer de bevelen van een baasje op te moeten volgen of anders de meute iedere keer op jacht te moeten zien gaan en niet mee te mogen is ook niet leuk voor het dier. De dood komt toch, na een gelukkig leven van pakweg tien jaar maken twee of drie sukkelige jaartjes extra weinig meer uit.

Geweldig stoer natuurlijk maar getuigd weer weinig kennis van het dier.
Het weggaan van de roedel, tuurlijk niet leuk. Als de familie weg gaat en een klein kind blijft achter zal die ook gaan huilen.
Een hond zal echter graag een andere roedel accepteren, bijv. een gezin.

Een glijdend vlak dus: vogeltje bol, nekkie om, kan de mannetjes niet kwijt, nekkie om, kleurtje staat me niet aan, nekkie om.

De bijdrage lijkt me trouwens ook meer op om reacties uit te lokken dan dat je echt iets wil vragen.
Lijken een beetje op topic van een paar jaartjes geleden van mario (o.i.d.).


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-10-15 - 21:15:38 send message to ParkietenPeter

Nadat ik dit topic even heb toegelaten ga ik er toch een eind aan breien.
Toen het topic gestart werd zijn in mijn ogen al de verkeerde woorden gekozen waardoor er direct een hard standpunt in genomen werd waarvan heel duidelijk verwacht kon worden dat dit tegen vele gevoelige schenen aan zou gaan trappen. Mijn devies: kies je woorden zeer zorgvuldig als je een zeer gevoelige discussie wilt opstarten. Het voordeel van de twijfel gevend, heeft dit zondermeer met onervarenheid te maken, anders is het goed om het forum reglement nog een door te nemen.

Ik sluit deze discussie voorts. Het kent toch enkel gevoeligheden en weinig leermomenten, dit zuiver en alleen vanwege de manier van starten.

Mocht men in de toekomst, nog eens een soortgelijke discussie willen voeren, overtuig je er dan eerst van of het standpunt dat je wilt verdedigen wel in overeenstemming met de geldende wetten zijn!

Ongevoelige, onnadenkende en zeker provocerende opmerkingen zullen in geval van zo'n hevig emotionele discussie niet geaccepteerd worden.

Ik hoop dat in het vervolg de woorden zorgvuldiger gekozen worden zodat de kwaliteit van VogelArena gewaarborgt kan blijven. Door opmerkingen als voorgaande neemt niemand een poster serieus. Dit ten nadele van de naam 'VogelArena".

Peter



Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 245 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede