Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > grijze roodstaart Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : grijze roodstaart
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-10-13 - 10:03:32 send message to dun grijzeroodstaart

hallo ik heb een grijze en die vreet heel zijn bakken leeg ook al blijf ik bij scheppen hij is vrij rustig alhoewel hij heel mijn blok op knaagt en regelmatig op zijn kop tegen het gaas aan hangt en dan met zijn kop heen en weer gaat , maar deze man is een beetje geplukt in zijn nek echt kaal en onder zijn vleugels ook een beetje en bij zijn pootje ik zag het net pas , ik wou de man eerst opruimen omdat het niet gaat met mijn tamme pop [ vind ik dan de pop is er gewoon weg bang voor alhoewel de man niks doet en ze komt wel 10 cm bij hem in de buurt maar toch is ze erbang van ]
maar kan de man wormen hebben en ik zie op de kale plekken ook geen nieuwe veren terug komen .
hij is wel gesext in 4-10-91 man bij dhr dieltjens ringnummer or md 0491 ken iemand dit nummer .
en er staat niks bijzonder op het sexpapier op mijn andere papieren van mijn grijze staat meestal kweekbaar op maar is bij iemand anders gesext .
en om hem nou weer te laten sexen en weer moet vangen etc etc . zie ik niet echt zitten en in mijn ogen is het geen mooie maar is wel actief genoeg.
ik wil eerst weten of de vogel in orde is voordat ik hem zou kunnen opruimen ....


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2005-10-13 - 13:31:17 send message to johanm

Kijk even of de vogel niet verdacht mager is ondanks het eten. In dat geval kunnen het wormen zijn of iets veel ergers. Wat de ring betreft, dat is een open seksring die wordt aangebracht door de dierenarts met zijn initialen erop plus een volgnummer, daar kan je helemaal geen informatie uit halen.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-10-13 - 14:27:25 send message to tonnl

Kon nog wel eens een flinke wormeninfectie zijn. Veel eten en toch niet aankomen.
Ik zou op z'n minst wat mest laten onderzoeken.
Ton.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-10-13 - 14:53:44 send message to dun grijzeroodstaart

nou de ring is wel gesloten als ik het heel goed kan zien , maar wel een maatje groter dan dat hij moet zijn dat weet ik zeker , mischien hebben ze het verkeerde sexpapier meegegeven dat kan ook .
de man zelf ja ik denk dat ik hem maar moet laten onderzoeken , heb net wel wormenmiddel gehaald voor alle vogels door het drinkwater.
maar de man is wel actief genoeg alleen een kaal plekkie op de borst maar kan ook ouderdom zijn ..
ik weet het niet maar goed ik kan wel zeggen dat de vogel niet super mooi is maar goed als hij maar gezond is , maar dat word toch een bezoekje aan de dierenarts ...
balen moet ik hem weer vangen enzo.
maar zijn ontlasting ziet er wel vrij bruin gewoon uit , alleen vanmorgen zag ik wel op het voederplateua hele dunnen ontlasting en spierwit ..??
ik zal is gaan bellen wanneer en of alleen ontlasting al goed is ?



dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-10-14 - 09:05:33 send message to dun grijzeroodstaart

schijnt dat ce vogel van binnen helemaal in orde is , maar hij czij dat het geen kwaad kan om alle papegaaien te ontwormen , dus doen we dat maar .
en tja die kale plekken , kan bij de vorige eigenaar niet helemaal tip top verzorgt zijn geweest .
maar goed hij zit bij mij goed en hopen dat hij helemaal weer goed in de veren komt ..



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-10-14 - 09:12:15 send message to johanblok

quote

schijnt dat ce vogel van binnen helemaal in orde is , maar hij czij dat het geen kwaad kan om alle papegaaien te ontwormen , dus doen we dat maar .


Het is het beste om preventief elk jaar minstens 1 keer te ontwormen. Bij sommige vogels die veel op de grond zitten kan dit beter nog vaker, zelf doe ik dit meestal rond deze tijd en nog een keer in het voorjaar.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-10-14 - 09:46:55 send message to dun grijzeroodstaart

ja johan dat wou ik nou ook maar aan houden najaar en voorjaar ..
ik heb zo,n flesje bij de dierenwinkel gehaalt 50 ml dus kunnen we even vooruit ..


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-10-30 - 16:02:37 send message to dun grijzeroodstaart

nou mijn grijze man die een kaal plekje op zijn borst had is nu weer helemaal aan het volkomen met veren , het is nu nog maar een klein plekje en zelfs daar zie ik al nieuwe stopjes wink ;)wink ;)wink ;)laugh :Dlaugh :D

supervoeding en vitamine denk ik ..
alleen het is wel een clown zit als ik hem wil koppie krauwen heel de tijd met zijn kop op en neer te gaan en dan nog met zijn vleugels wapperen ..




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 136 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede