Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Prijslijst voor vogels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Prijslijst voor vogels
Bubbles
Website Member
Posts :36

Website Member
2005-10-09 - 17:23:29 send message to Bubbles

Ik ben op zoek naar een prijslijst voor vogels, zodat je een indicatie hebt wat een vogel waard is voor je hem koopt/verkoopt.
Wie weet waar ik dit kan vinden?
Groet Stephanie


pieter nijhof
Website Member
Posts :3

Website Member
2005-10-09 - 18:50:58 send message to pieter nijhof

Hallo,
Als je op vogel.pagina.nl kijkt onder diversen daar staat aanschafprijzen voor huisdieren en daar staan ook vogels op..


gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2005-10-09 - 18:53:56 send message to gouldamadine

de meest lijsten zijn maar een richtlijn want het is vaak wat er gevraagt word is meer en uiteindelijk betaal je dan ook meer daar de vogel voor minder niet weggaat (sommigen denken goud in handen te hebben)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-10-09 - 23:58:50 send message to tonnl

Op de site van Geon Schrijver (www.geonschrijver.nl) staan alle vogels altijd geprijsd. Die lijst is ook altijd actueel, dus dan weet je wat je kunt verwachten.
Ton.


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-10-10 - 00:18:51 send message to dijkkamp

wat heb je aan een prijslijst als indicatie je betaalt toch wat de vogel(s) voor jou waard zijn en je beurt niet meer als ze voor aan wie je ze verkoopt waard zijn.een voorbeeld er worden op deze site zebravinken aangeboden voor 5,-- euro per paar en voor 6,-- euro per stuk en in veenendaal moest je gemiddeld 25 euro voor een koppeltje betalen dus wat heb je er dan aan dat de advies prijs 10,-- euro per koppel is


psittacula
Website Member
Posts :126

Website Member
2005-10-10 - 00:19:32 send message to psittacula

Kijk eens bij Richtprijzen
op www.halsbandparkiet.nl


AvK
Website Member
Posts :1

Website Member
2008-08-10 - 10:24:16 send message to AvK



janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-08-10 - 13:27:28 send message to janvana

ik denk dat zo'n lijst door niemand kan worden gemaakt.iedere vogel is "waard wat de gek er voor geeft"een richtprijs kun je zelf wel opzoeken als je de advertentie's een beetje bijhoudt(de handelaren uitsluiten)al houd ik me daar ook niet altijd aan want die hebben toch vaak die vogel die je graag hebt.mijn ervaring is dat ook bij de handelaar vaak afgedongen kan worden.dus wat is een vogel waard?


gleisbird
Website Member
Posts :57

Website Member
2008-08-10 - 13:27:55 send message to gleisbird

volgens mij zijn die site's met prijslijsten al achterhaaltwink ;)


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-08-10 - 20:09:23 send message to janvana

achterhaald of niet,ik hoorde vandaag een verhaal over een gekochte kanarie gekocht bij een dierenzaak.de vrouw had voor een gele kanarieman 45 euro betaald.als ik zo'n verhalen hoor denk ik wel eens,wie maakt onze hobby kapot,financieel,de handelaren of de LEEK.de handel profiteert van de onkunde van veel kopers.
dus de handelaren maken de prijzen omdat de doorsnee koper niet op internet gaat zoeken omdat ze toch maar een vogeltje willen.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2008-08-11 - 05:08:51 send message to bert1974

er zit in nederland sowieso verschil in de prijzen.
de prijs van de zelfde vogel kan per regio verschillen.
ook de soorten waar mee gekweekt wordt verschilt nog al eens per regio.
vandaar ook het verschil.
en het is al eerder gezegt het is maar net wat de gek er voor vraagt en betaalt.
daarom doe ik ook niks op lijsten met een prijs indicatie

groet bert


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2008-08-11 - 10:35:10 send message to Rogert

Ik denk niet dat je een dierenspeciaalzaak kan vergelijken met de particuliere handel.

Dsz zijn verplicht om garantie te geven, hierdoor is hun prijs hoger.
Daarbij betaal je ook voor een stukje service en advies en een DSZ zal altijd kwaliteit moeten leveren om hun naam hoog te houden. Hierin zitten uiteraard ook verschillen, maar dit verklaard wel waarom ze meer voor een vogel moeten vragen.
En dan is de doorloopsnelheid bij een DSZ veel lager dan bij de particuliere handel. Daardoor hebben hun meer onderhoudskosten.
De display waarin vogels gehuisvest zijn zijn duurder dan de TT kooien waar een handelaar zijn vogels in houd. Dit brengt ook kosten met zich mee.


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-08-15 - 20:55:15 send message to janvana

wat je hier zegt Rogert vind ik niet helemaal kloppen.ik heb in mijn leven al wat vogels gekocht/verkocht.ik heb nog nooit een vogel ge/ver kocht die in een TT kooi zaten.nu jok ik ik even want ik heb een maal een koppel goudvinken uit een TT kooi(op een tentoonstelling) gekocht,met droevige afloop overigens,beide dood in de vlucht.hier heb ik van geleerd.maar het is toch bekent dat je door
"leergeld"wijzer wordt



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 128 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede