Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Electronische kattenvershrikkers Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Electronische kattenvershrikkers
hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-10-08 - 08:58:13

Wie heeft er ervaring met elecronische kattenverschrikkers (of op baterijen). Werkt dit echt of doet het helemaal niets?


paddo
Website Member
Posts :115

Website Member
2005-10-08 - 09:57:35

bedoel je schrikdraad op een hoger voltage??
Lijkt me echt ideaaaaaal!!!!


pirtre
Website Member
Posts :54

Website Member
2005-10-08 - 10:33:42

voor mij werkt het heel goed!
ik heb een zg. weideklok die door boeren gebruikt wordt. Sinds ik dit ding heb,: heb ik geen kat meer gezienhappy :)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-10-08 - 10:52:06

In mijn autralische parkietentijd heb ik ook gebruik gemaakt van zo'n schrikdraad, en dat werkt idd uitstekend.

Ze komen nog een keer, maar na kennismaking van het stroomdraadje is men goed genezen van voliere-bezoekjes.
Gert


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2005-10-08 - 11:24:20

ik weet het niet, maar wordt er hier niet een apparaat bedoeld dat met ultrasone geluidsgolven werkt?

Dan zou ik persoonlijk niet zo'n apparaat plaatsen aangezien je niet weet of deze golven ook hoorbaar zijn voor je vogels.

Schrikdraad werkt wat dat betreft heel goed, mits het goed is aangelegd. Voor 150-200 euro ben je klaar. Span dan ook wat draadjes over de bovenkant van je voliere, als je dan last van roofvogels hebt, dan is dat ook maar voor een keer.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-10-08 - 12:53:54

Roger ik bedoel inderdaad ultrasone geluiden


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-10-08 - 15:00:53

Mensen neem zelf een kat heb er zelf ook 1.
Maar heb geheel geen last van andere katten.
Terwijl ik tussen de boeren woon met allemaal katten ratten muizen.
De vogels wennen vanzelf aan de katten en zelfs aan roofvogels heb hier zelf af en toe een sperwer in de tuin
Nu doel ik wel op kromsnavels ik weet niet hoe het vergaat met wildzang kanarie's tropen enz enz


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-10-08 - 15:39:01

quote
Mensen neem zelf een kat heb er zelf ook 1.

hdra wil juist geen katten wink :)


robalien
Website Member
Posts :20

Website Member
2005-10-14 - 15:02:30

Ik heb zel een ultra sound tegen muizen raten dat werkt erg goed. Vogels hebben er geen last.
Laats bij intratuin zag ik ze ook voor katten volgens mij kan het wel.

Groet Robalien


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-10-15 - 00:04:37

Zelf een kat nemen is geen optie. M'n vrouw is er allergisch voor. Gelukkig niet voor vogels.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-10-15 - 08:28:06

er zijn ook meer opties inplaats van de katten te verjagen en je er druk over maken.

zorgen dat je vogels in het nachthok gaan .de buitenvoliere overdekken al is het maar voor de helft zodat de vogels zich daaronder kunnen terugtrekken en veilig voelen.snachts een klein lampje laten branden.

zelf geloof ik niet zo in dat ultrasone gedoe.denk zelf dat het pure geldverspilling is.en hoe weet jij dat de vogels er geen last van hebben of andere dieren?hebben de vogels het je zelf verteld?al zou het werken voor hoe lang?wie weet raken ze er na een tijd je aan gewend.
nee zoals ik al zeg jammer geld.

Groeten Dennis


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-10-15 - 10:01:15

quote
er zijn ook meer opties inplaats van de katten te verjagen en je er druk over maken.

zorgen dat je vogels in het nachthok gaan .de buitenvoliere overdekken al is het maar voor de helft zodat de vogels zich daaronder kunnen terugtrekken en veilig voelen.snachts een klein lampje laten branden.


Als vogels of nesten verloren gaan lijkt het me een hele goede reden om je er druk m te maken.
De voliere overdekken helpt alleen als hij erg diep is, dat wil meteen zeggen dat de vogels dan ook wel achterin moeten gaan slapen. Bij een gemengde voliere zal dat dus al veelal niet helpen.
Mijn voliere is overdekt en de katten hangen gewoon over de rand heen.
Overdag heb ik laats 6 keer op een middag een kat weggejaagd(binnen 2 uur), hetzelfde die nacht (moest mijn hond eens een paar nachten blaffen).
Overdag trekken de meeste vogels zich over het algemeen wel terug en omdat het dus een gemengde voliere is waarschuwen ze elkaar ook. Voor de rust(het veiligheidsgevoel), die nodig is om te broeden helpt het dus niet echt.
's nachts een lampje laten branden kan maar in feite los je het probleem niet op. De katten komen dan nog en de vogels vliegen nog rond, de rust is er dus niet. En alle extra energie die deze dieren met een hoge stofwisseling 's nachts moeten verbruiken is dit erg vervelend.
Bovendien denk ik ook even aan de lichtoverlast - lees geen nachtrust meer.
Als ik een schrikdraad aan moet leggen dan zie ik de volieres door het draad niet meer, gezien de kanten van waaruit de katten kunnen komen.

Graag ook eens wat meer begrip van kattenliefhebbers.
ps ik heb geen hekel aan katten oid, alleen dat ze mijn nachtrust en vogels storen.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-10-15 - 10:23:59

dit ben ik met je eens.dat de kattenliefhebbers hun katten snachts binnen moeten houden.dat je ze overdag naar buiten doet oke.zelf heb ik vogels en 2 katten mijn katten komen graag buiten maar dit alleen aan het lijntje en niet verder dan de tuin.ik vind zelf mijn katten hoeft een ander geen last van te hebben.maar helaas ben ik wel 1 van de weinigen die er zo over denkt.mijn vogels storen zich niet aan katten maar dat komt omdat mijn katten rustig mee de hokken ingaan.dat voordeel heb ik dan wel weer dat mijn vogels er niet bang voor zijn.

ben het er zekers mee eens dat katten voor veel vogelliefhebbers een doorn in het oog is.als het hun vogels betreft.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-10-15 - 11:52:37

Als de kattenbezitters ze nou eens binnen houden of gewoon zoals dennis ze aan de lijn houdt. Als mijn hond bij een ander in de tuin zit of poept (zoals de katten) dan regageert men direct. Weet iemand eigenlijk wat je rechten in deze zijn bij het verwijderen van een kat. Stel dat ik er een op mijn eigen erf heb beschadigd ? Wat dan? Als een vogel kapot vliegt door de kat van de buren , wat dan?


adriolo
Website Member
Posts :18

Website Member
2005-10-15 - 14:06:20

ik heb zelf twee katten waar de vogels geen last van hebben (lopen aangelijnd buiten), maar de kat van de buren loopt wel bij ons in de tuin en pist en graaft en doet wat hij wil.
De buren aanspreken heeft geen nut gehad. "tja wat kun je hier aan doen?"is dan de reactie.
Ik heb zelfs gedreigd om rattenvallen te plaatsen maar ook dat heeft geen indruk gemaakt.
Om een schrikdraad te plaatsen moet ik ongeveer 100 mtr hebben om de schutting te kunnen voorzien!


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-10-16 - 09:46:02

Henk,

Ik meen dat ik hier ooit een rechterlijke uitspraak over gelezen heb.

Het ging er dan om dat een kat in huis is gekomen en daar de gordijnen gesloopt had.

De gedupeerde heeft toen de kat ingevangen en kunnen aantonen wie de eigenaar was en de schade op hem verhaalt. De politie was erbij geweest om te getuigen dat de eigenaar de kat in ontvangst nam en het eigendom erkende. Volgens de uitspraak moest de eigenaar wel opdraaien voor de schade.

Maar die bewijslast is denk ik als een kat buiten schade aanricht, het moeilijkst. Videobewakingssysteem zou ik dan al hast denken.

Wordt in ieder geval denk ik moeilijk.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 137 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede