Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > geschreeuw bij papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-10-01 - 14:23:30 send message to johanblok

Misschien werkt het bij tamme huiskamervogels die om aandacht vragen, maar op kweekkoppels (die toch vaak de meeste herrie produceren) lijkt me die methode niet echt van toepassing.

Overigens, als mijn eigen muller amazones het te bont maken, dan sluit ik ze op in het binnenhok. Met deze methode zorg ik er ook voor dat ze s'ochtends vroeg niet te horen zijn.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-10-01 - 14:42:08 send message to Wickingh

Hallo Johan,

klopt helemaal maar de topic starter heeft het over mensen die hun papegaai wegdoen, en dan denk ik toch 1st aan een huiskamergaai,

mvg Frank


adriolo
Website Member
Posts :18

Website Member
2005-10-01 - 15:19:57 send message to adriolo

Ik heb ergens gelezen, dat het helpt met het click-systeem net zoals bij de hond.
Bij goed gedrag clicken en een snoepje geven...na verloop van tijd gaan ze dit begrijpen en zullen minder gaan schreeuwen....


avo
Website Member
Posts :47

Website Member
2005-10-01 - 21:44:01 send message to avo

mensen waar praten we over,als je niet tegen het geschreeuw van je papeggai kunt,moet je geen 1 nemen en zeker er niet over denken is mijn mening


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-10-02 - 03:10:47 send message to Wickingh

quote
mensen waar praten we over,als je niet tegen het geschreeuw van je papeggai kunt,moet je geen 1 nemen en zeker er niet over denken is mijn mening



Hai,

gelukkig heeft iedereen het recht op een eigen mening dus jij ook.
Maar als een huiskamerpapegaai het schreeuwen afgeleerd kan worden is het wel zo aangenaam.
Dus deze opmerking vind ik [ mijn mening ] een tamelijk ongenuanceerde opmerking,

mvg Frank


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2005-10-02 - 12:45:00 send message to Rik

Het 5-stappenplan van dr. Hooijmeijer geeft absoluut zeer goede resultaten.

Natuurlijk moet je geen papegaaien nemen als je niet tegen het geschreeuw kan, maar het is wel fijn als dit scheeuwen kan worden beperkt.

De klicker-methode is inmiddels achterhaald. Martin Gaus is hier volgens mij ook vanaf gestapt. Je stem heb je tenslotte altijd bij je.


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2005-10-02 - 18:29:06 send message to mariannenl

vreslijk , wat er gezegd wordt, doet mij denken aan een geval in de kynologie mij bekend, ong. 15 jaar geleden een kweker van kleine hondjes, die er dus heel veel had, had bij deze dieren de stembanden laten verwijderen.
Toen de Raad van Beheer hier achter kwam is hij voor zijn leven lang verbannen uit de Kynologie, en terecht !
Een dergelijke ingreep bij vogels is uit den boze, evenals het inknippen van snavels voor plukkers wat je vroeger nog wel eens hoorde, en wat volgens mij bij de nieuwe Welzijswet voor Dieren ook verboden is ?

MARIANNE


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-10-17 - 12:12:27 send message to hdra

Hallo , Technisch is het mogelijk om aan de stembanden wat te doen. Maar zoals eerder beschreven wettelijk verboden. Ik vind het ook onjuist om met medische ingrepen wat te doen.

Training vind ik nog steeds de beste weg. Mijn ervaring bij kaketoes is echter wel dat er eigenlijk niet 1 universele trainingsmethode is. je moet de kaketoe goed observeren en kijk waarop hij reageert en waarom hij/zij schreeuwen. Zo hadden wij een koppel die schreeuwde omdat ze het tijd vonden dat ze voer kregen, nadat ik ze gevoerd had was het geschreeuw afgelopen. Zo hadden we een koppel die het gewoon leuk vond om aandacht te vragen, deze stuurde ik met een comando terug in het nachthok en dan was het voorbij. Als ze weer stil waren mochten ze weer naar buiten. Wel ben ik van mening dat je een kaketoe consequent moet aanpakken. Veel mensen geven ze de eerste maanden ontzettend veel aandacht en daarna hebben ze geen tijd meer of het nieuws eraf. Ik heb wel eens een kaketoe tam gemaakt voor een liefhebber. Deze mogen van mij dan maximaal een uur per dag bij de eigenaar zitten en verder op of in de kooi.

Ik ben het met Frank eens dat je ook een naar de vijf methodes van Hooymeier kunt kijken, Immers van iedereen kun je wat leren en mijns inziens is er dus ook geen een vaste methode. kijk wel uit dat wanneer men die arts om advies vraagt, hij je niet direct zijn voer aansmeerd. Want de meeste vogels die daar komen hebben volgens hem altijd een voedingsgebrek en alleen zijn voer helpt? Onzin.

Henk


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-10-17 - 13:07:07 send message to johanblok

quote

Zo hadden wij een koppel die schreeuwde omdat ze het tijd vonden dat ze voer kregen, nadat ik ze gevoerd had was het geschreeuw afgelopen. Zo hadden we een koppel die het gewoon leuk vond om aandacht te vragen, deze stuurde ik met een comando terug in het nachthok en dan was het voorbij.


Dat zelfde heb ik met mijn muller amazones. Als hun concert wat te lang duurt, stuur ik ze het binnenhok in, als ik ze even later weer los laat binden ze flink in. Ook herinneren ze ons er altijd aan wanneer het weer tijd is om te voeren, zeker nu ze een jong hebben.
Overigens dit zijn geen handtamme vogels, maar ze zijn wel goed aan hun verzorgers gewend.


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2005-10-17 - 17:07:35 send message to suk

ik heb dus een koppel naakt oogkaketoe,s
.en die beginnen soms midden in de nacht teschreeuwen .
je moet wat overhebben voor je hobby sad :(

sebastiaan


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-10-17 - 17:17:40 send message to johanblok

Weet je zeker dat je dit niet droomt? wink ;)


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2005-10-17 - 18:14:29 send message to suk

zeker niet.

afgelopen nacht hebben ze 15 min zitten schreeuwen.
van 2 tot 2,15
en waarom?


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-10-17 - 18:17:05 send message to hdra

Suk

Ik heb diverse naaktogen gehad , maar dit gedrag ken ik niet van ze. Heb je soms in de nacht nog een lampje aan, zodat ze schrikken of reageren op muizen?


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2005-10-17 - 18:19:29 send message to suk

ik heb er geen licht aan ze zitten in een buiten voliere .ze willen niet in het nachthok .ik heb ze nu 2 keer gevangen en in het nacht hok gezet ( s,avonds ).

ik weet het effe niet meer.

ik heb al een camera opgehangen om tezien of er wat is als ze schreeuwen .


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-10-17 - 18:32:21 send message to johanblok

Misschien een poes of zo.
Ik voer s'avonds waardoor het niet zo'n probleem is om de vogels dan opgesloten te krijgen.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 150 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede