Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bonte boeren en kakariki's samen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Bonte boeren en kakariki's samen
Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-09-25 - 01:24:16 send message to Chow

Hoi, ik heb in de buitenvoliere kakariki's zitten die uitsluitend apart in broedkooien nestelen. Ik zou graag 1 koppel bonte boeren willen hebben. Ook deze zullen apart nestelen. Kunnen ze buiten het broedseizoen zonder problemen bij de kakariki's zitten?? Ik denk zelf van wel maar hoop op input van ervaren leden happy :)


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-09-29 - 01:09:21 send message to Chow

Niemand?????


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-09-29 - 08:20:31 send message to ParkietenPeter

Als je in de boeken leest zie je dat veel kormsnavels agressief naar elkaar en andere toe zijn. Net zoveel zijn daarentegen sociaal.
In het geval van de Bonte Boer en de Kakariki hoef je je geen zorgen te maken.

Bij vele combinaties is het zo dat de ene kweker er goede en de andere er minder goede tot foute ervaringen mee heeft. Uiteraard is de slagingsfactor afhankelijk van de grootte van de kooi.

Dat geldt voor alle combinaties. Maar dat is vanzelfsprekend.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-09-29 - 10:16:35 send message to dun grijzeroodstaart

ik heb ook kakarikie,s gehad en bonte boeren , maar de kakariki is een brutale vogels .
dus mischien is er een kans , maar om er dan nog mee te kweken tja dat is de vraag !
ik denk dat je [als je het doet] even heel goed in de gaten mag houden .
en wie weet gaat het wel perfect .

succes ermee .


Bubbles
Website Member
Posts :36

Website Member
2005-09-29 - 11:14:22 send message to Bubbles

Wij hebben het ook geprobeerd. Helaas met dodelijke afloop voor één van de kakarikies.sad :(
De kakarikie is wel een brutale vogel, maar moet het zeker afleggen tegen een bonte boer.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-09-29 - 11:16:30 send message to dun grijzeroodstaart

dan denk ik dat dit genoeg zegt !


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-09-29 - 12:06:05 send message to Chow

Ik was niet van plan om kakariki's en bonte boeren in 1 ruimte te laten broeden, alleen maar huisvesten.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-10-03 - 13:15:01 send message to Chow

Verder niemand met ervaringen??


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2005-10-03 - 13:57:21 send message to Richard V

ik heb buiten het broedseizoen wel eens een Bonte Boer man gehuisvest in een ruime kooi van 1 meter bij 1 meter bij 1 meter 50, samen met 2 engelse parkieten en 1 kakariki, dat gaf toen geen enkel probleem, de vogels zaten zelfs gebroederlijk tegenelkaar aan


Bubbles
Website Member
Posts :36

Website Member
2005-10-09 - 19:57:59 send message to Bubbles

Bij ons zaten de kakarikies(4) en één koppeltje bonte boeren in een buitenvollière van 7x2,5x2 (lxbxh). Groot genoeg dus. Ze zaten niet buiten om te broeden, maar om na een nest weer lekker de vleugeltjes te kunnen strekken. En nog tollereerde de bonte boertjes de kakarikies niet!
Ze hebben één kakarikie echt zo gruwelijk toegetakeld, dat deze het niet heeft overleefd.
Hoop voor je, dat het bij jou wel lukt.
Groetjes Stephanie


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-10-09 - 23:38:46 send message to Chow

Ik heb morgen een koppel bonte boeren hoogst waarschijnlijk. Het zijn volgens zeggen erge rustige vogels. Ik probeer het en hou het in de gaten. Als het niet lukt dan moeten ze maar apart. Het schijnt vaker wel dan niet goed te gaan heb ik inmiddels begrepen. In de voliere hangen geen nestkasten dus wellicht heb ik meer geluk.


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2005-10-10 - 15:37:54 send message to Richard V

hm, op basis van de info hierboven zou ik het niet doen... Ik vermoed dat de enige reden dat het bij mij wel goed ging is dat het geen koppel betrof maar een enkele man.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-10-10 - 18:42:06 send message to kakatoe

gewoon proberen


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-10-10 - 20:30:38 send message to Chow

Nou, ik heb het koppel. Omdat ze al bezig waren met nestelen heb ik ze maar apart gezet in een broedkooi. Wellicht gaan ze er bij mij mee door. Ik denk dat ik voor dit koppel een extra vlucht bouw tzt.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-01-06 - 01:09:18 send message to Chow

Inmiddels gevorderd in aparte voliere voor de bonte boeren. Is pas in het voorjaar klaar maar toch happy :) Dan komt automatisch de volgende vraag. Kun je meerdere koppels bonte boeren huisvesten in 1 voliere. Waarschijnlijk zonder nestkasten wel maar wat als je de nestkasten ophangt?? Heeft iemand hier ervaring mee??


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-01-06 - 09:08:33 send message to dun grijzeroodstaart

er worden wel grijze roodstaarten koloniebroed samen gehouden !
en lijkt mij dat de boerkes buiten de broedtijd in de vrije natuur ook in kolonie leven !!!



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 209 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede