Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > help even,nagel eraf en het blijft bloeden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : help even,nagel eraf en het blijft bloeden
MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-09-24 - 14:45:47 send message to MADDAD

hallo

Ik kwam thuis vandaag en zag tot mijn schrik dat èèn van mijn jongen (Geelschouder blauwvoorhoofd amazone) van de binneste achternagel compleet weg is en het huidje is wat beschadigd. nu blijft het bloeden niet echt hard druppelen maar hij smeert constant zijn stok onder het bloed.het is nu weekend en de vogelartse bij mij in de buurt zijn niet aanwezig.ik weet niet hoe ik het moet stoppen,omdat het een jonge vogel is zal hij er meteen aan gaan bijten als ik er iets opplak of smeer.wie weet wat ik het best kan doen en of dat het bloeden gevaarlijk kan zijn.
a.u.b.als het kan op een diervriendelijke manier niet zoiets als iets heet er tegen aan houden of zo . alvast bedankt.

Ps : bijna vergeten,en hoe dat mogelijk is dat die nagel weg is ze zitten met zijn tweetjes in een jokkooi maar zijn handtam en heel gemoedelijk onder elkaar.


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2005-09-24 - 14:52:53 send message to johanm

Kan je het niet proberen met een aluinstift die vroeger gebruikt werd voor kleine wondjes bij het scheren? Dat moet bij een drogist wel te krijgen zijn.


Chica
Website Member
Posts :111

Website Member
2005-09-24 - 15:20:16 send message to Chica

Werkt hier het trucje met gewone bloem of maizena niet?
Ik weet dat dat bij een bloedende geknipte nagel erg goed werkt, even het pootje goed in de bloem houden en het stopt met bloeden, hopelijk heb je hier wat aan..

grt ron


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-09-24 - 15:29:16 send message to johanblok

Jonge amazones kunnen best fel met elkaar omgaan, maar het is ook heel goed mogelijk dat een nagel ergens klem is geraakt. Dat soort ongelukjes zijn vrijwel niet te vermijden.

Als het niet al te hard bloed, doe ik er over het algemeen niets aan, meestal is het de volgende ochtend gestelpt.

Als het daarvoor duidelijk te hard gaat, kun je bovengenoemde methodes gebruiken. Als laatste zou je ook vogel kunnen vangen een klein verband aanleggen of pleister (wat heel lastig is) en een poosje met de vogel zitten, tot het stelpt. Dat hebben wij ook 1 keer gedaan toen een teen van een papegaai er voor de helft af was.

Je zou ook nog kunnen kijken of een dierenkliniek niet toch bereikbaar is, bij aanrijding van mijn hond kon was de kliniek via een 06 nummer toch bereikbaar, voor een zeer schappelijke prijs is de hond toen behandeld.

Bij het stelpen van een bloeding kan ook een algemene dierenarts wel goed werk doen.


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-09-24 - 15:45:40 send message to MADDAD

Beste Mensen

Ik ben al zo`n aluinstift wezen halen en er tegen gehouden het leek erop of dat het werkte ging ik een paar min. later weer kijken zat hij met die teen weer in zijn mond en begon het weer te bloeden heb ik het weer ertegen gehouden nu maar weer even afwachten.het is geen halve nagel maar helemaal eruit en achter op zijn teen waar de nagel zat zit een wondje.ik heb al de dicht bijzijnde vogelklinieke gebeld hebben allemaal de voicemail aanstaan dat is hier altijd een ellende als hier iets in het weekend gebeurd.

Groetjes John


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-09-24 - 16:01:04 send message to Wickingh

Hai John,

een dierenarts zal meestal zo'n wondje dichtbranden , dat zou je zelf ook kunnen doen met bijv. een soldeerbout.
Let wel ik heb het zelf nog nooit gedaan en denk zelfs dat ik het lef er ook niet voor heb,

mvg Frank


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-09-24 - 17:15:25 send message to johanblok

Je kunt ook kijken of een dierenambulance ergens in de omstreek bereikbaar is, of natuurlijk een arts die wat verder weg zit.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-09-24 - 18:34:40 send message to Hawkeye_NL

Het stollingsfactor van bloed bij vogels is heel erg hoog. Dit moet wel omdat een vogel nl maar heel weinig bloed heeft. Een klein wondje aan de teen zal een goede vogelarts niet snel iets aan doen. Het enige wat je nodig hebt is een beetje geduld. De tijd en open lucht zal de wond zekers helen. (ervan uitgaande dat het gewoon een klein wondje is dat alleen nat is en afgeeft.) Als het een bloedende wond is (bloed druipt er echt af) dan zou ik ook even contact opnemen met een dieren of vogelarts. Je zou elk moment van de dag een alarmnummer moeten kunnen bellen. Via de dierenambulance heb je de meeste kans omdat zij vaak weten welke arts er dienst heeft.

Sterkte,
Erwin


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-09-24 - 19:39:10 send message to MADDAD

Beste Mensen

Bedankt voor jullie reactie`s.
ik kwam beneden naar enkele berichtjes gelezen te hebben en geplaats op vogel arena ,schrok ik weer de wond bloede best erg, bloed lag onder de stok.
ik heb inmiddels de dierenambulance gebeld voor de dichtbijzijnde dierarts die dienst heeft.ik ben daar naar toe geweest en toen ik daar was bloede het niet meer ,dus de dierarts heeft alleen gekeken en aangetipt met iets.maar moest hem wel even 25 euro geven voor dat het weekend was.dat vind ik niet zo erg als het bloeden maar gestopt is niet dat ik morgen vroeg wakker word en mijn papegaai dood is.
dus ik hoop het beste nu.en laat het nog wel weten.

Groetjes John


angelique
Website Member
Posts :124

Website Member
2005-09-24 - 21:16:15 send message to angelique

Zelf heb ik altijd Ferrichloride in huis.
Dit dep je op de wond, en de wond zal direct dichtbranden. Veel dierenartsen gebruiken dit middel ook, en het is zowel bij de apotheek als bij de dierenarts te verkrijgen.
Mijn ervaring is heel goed hiermee.

groetjes Angelique


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-09-25 - 10:06:26 send message to MADDAD

Beste Mensen

ik had mijn papegaai de hele nacht los op de speelpaal laten zitten en ben er tot 4 uur vannacht bij gebleven.en het bloede niet meer .toen was ik naar bed gegaan en ging ik om 9 uur weer kijken en jawel hoor waar ik bang voor was,het beestje bloede weer en best wel heftig ik word hier nu wel een beetje moedeloos van,ga je naar de dierenkliniek sturen je naar huis en doen niks en ik zit hier met een bloedende papegaai het is een jong van 3,5 maand oud hoelang gaat dit nog goed.en waarom brande die arts dat gewoon niet dicht.dat is nou het verschil tussen een dierenats en een vogelarts een vogelarts had wel begrepen dat het dicht moet dat ze daar heftig aan kunnen bloede en dat het een jonge vogel is die daar regelmatig aan plukt.als mijn papegaai maar niet dood gaat!!! hij heeft alles bij elkaar best veel bloed verloren voor zo`n jong beestje.ik woon omg. Eindhoven weet iemand waar ik eventueel terrecht kan bij een goede kliniek. v.d.horst en evers en dierenkliniek flutterhof.zijn niet aanwezig dat zijn echte vogelkenners.
wie weet iets alvast hartelijk dank A.U.B met spoed want hij zit al bijna 24 uur zo.

Groetjes John




MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-09-25 - 10:06:27 send message to MADDAD

Beste Mensen

ik had mijn papegaai de hele nacht los op de speelpaal laten zitten en ben er tot 4 uur vannacht bij gebleven.en het bloede niet meer .toen was ik naar bed gegaan en ging ik om 9 uur weer kijken en jawel hoor waar ik bang voor was,het beestje bloede weer en best wel heftig ik word hier nu wel een beetje moedeloos van,ga je naar de dierenkliniek sturen je naar huis en doen niks en ik zit hier met een bloedende papegaai het is een jong van 3,5 maand oud hoelang gaat dit nog goed.en waarom brande die arts dat gewoon niet dicht.dat is nou het verschil tussen een dierenats en een vogelarts een vogelarts had wel begrepen dat het dicht moet dat ze daar heftig aan kunnen bloede en dat het een jonge vogel is die daar regelmatig aan plukt.als mijn papegaai maar niet dood gaat!!! hij heeft alles bij elkaar best veel bloed verloren voor zo`n jong beestje.ik woon omg. Eindhoven weet iemand waar ik eventueel terrecht kan bij een goede kliniek. v.d.horst en evers en dierenkliniek flutterhof.zijn niet aanwezig dat zijn echte vogelkenners.
wie weet iets alvast hartelijk dank A.U.B met spoed want hij zit al bijna 24 uur zo.

Groetjes John




paddo
Website Member
Posts :115

Website Member
2005-09-25 - 10:13:45 send message to paddo

Misschien dat ze bij de dierenambulance het hierboven genoemde "Ferrichloride " hebben.

Heel veel sterkte gewenst in elk geval!


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-09-25 - 10:28:31 send message to Dennis Fr.

ik heb nog een optie.maar moet je durfen .de wond dichtbranden. door een staafje eizer te verhitten op het fornuis en dant op de teen drukken hoeft maar heel even.

Groeten Dennis


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-09-25 - 10:43:24 send message to molineti

Dit moet je eigenlijk gewoon doen,in het belang van de vogel!

De huidlijm of andere middelen helpen niet als de vogel aan zijn wond blijft ,,bijten,,.

Een vogel schijnt weinig zenuwen in zijn tenen te hebben(dit is dus ook de reden dat hij er aan blijft bijten) en zal dus van het dichtbranden niet al ,,teveel,, voelenwink ;)

Als je naar de dierenarts gaat kun je ook het beste vragen ,of hij/zij vitamine K wil spuiten

Succes


paddo
Website Member
Posts :115

Website Member
2005-09-25 - 11:04:24 send message to paddo

maar als de nagel er echt kompleet uit is, moet je dan niet het vlees dichtbranden??

Een nagel smelt, vlees niet...



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 200 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede