Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vochtigheids graad Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vochtigheids graad
toromatador1
Oud Lid
Posts :12

Oud Lid
2003-10-07 - 16:44:42

ik heb een binnen hok voor mijn aras van 3 meter op 2meter breed en 2 meter hoog, de temperatuur kan ik regelen van 5 graden tot wel 30 graden ( niet nodig natuurlijk ) mijn vraag is de vochtigheidsgraad hoeveel moet die eigenlijk zijn?????


markricardo
Website Member
Posts :47

Website Member
2003-10-07 - 18:31:35

Volgens mij moet de luchtvochtigheid zo rond de 80 % zitten in een vogel verblijf,zeker weten doe ik dit niet,maar meen het laatst ergens gelezen te hebben,misschien andere mensen met het antwoordt?
P.s.hang er gewoon eens een hygrometer in....
Groetjes Mark.


Clint
Website Member
Posts :70

Website Member
2003-10-07 - 20:07:10

Een luchtvochtigheidsgraad tussen 55 en 65% is vrij goed. Vochtiger is meestal niet fijn voor vogels. Wel fijn voor het kweken van bloedluis en ander gespuis. Bij een drogere omgeving zullen de eieren moeilijk uitkomen.
Wel in de gaten houden met een goede hygrometer. Goed ventileren van de vogelruimte is zeker een vereiste om de luchtvochtigheid onder controle te krijgen (houden) en om de atmosfeer voor de vogels gezond te houden.


personatus
Oud Lid
Posts :23

Oud Lid
2003-10-07 - 21:08:16

Volgens mij moet de luchtvochtigheid rond de 70 a 80 zijn


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2003-10-08 - 19:42:28

Buiten het broedseizoen kun je het beste een luchtvochtigheid van 30-40 % hanteren, aangezien vocht ook schimmels veroorzaakt, die de luchtwegen kunnen aantasten, en uiteindelijk de dood tot gevolg hebben. Om te stimuleren is dagelijks sproeien met lauw/warm water en zuiver zeezout een stimulans. (Van zeezout gaan de veren mooi glanzen, en zijn ze makkelijker te poetsen) Tevens het besproeien van het broedblok aan de buitenkant kan voor de vogels een aangename stimulans zijn, en het vochtig houden van het nestmateriaal is ideaal voor de eieren. Een nevelaar boven het hok is beter dan een luchtbevochtiger. De vogels kunnen zelf kiezen of ze in de vochtige lucht willen gaan zitten of niet. Maar pas op!! vocht veoorzaakt schimmels!!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 221 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede