Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Verzekeringen en vogels! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Verzekeringen en vogels!
Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-09-19 - 14:46:31

Het is mij al eens opgevallen dat leden nog al eens tegen de lamp lopen als ze een geschil hebben met een handelaar, winkelier of een hobbyist. Eén van de eerste dingen die je dan vaak hoort is dat het stappen naar een advocaat niet gedaan wordt omdat dit nog al een dure aangelegenheid kan worden als je bv een zaak verliest.

Een familie rechtsbijstand verzekering bied hierbij uitkomst. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt dan kun je bij dit soort geschillen de zaak voorleggen aan de advocaat of advocaten van de verzekeringsmaatsachppij. Zij kunnen heel snel en goed inschatten of je een redelijke kans van slagen hebt zonder dat je hiervoor kosten kwijt bent. Als je naar de rechter gaat dan wordt alles betaald door de verzekering of als je wint dan wordt dit verhaald op de verliezende partij. Als jij dus de zaak ondanks de inschatting van de advocaat toch blijkt te verliesen dan heb je in ieder geval geen kosten voor de hele rechtzaak.

Een tweede punt van verzekeren is te zien op de nieuwe ziektekosten verzekering voor honden en katten. Vreemd genoeg is er "nog" geen ziektekosten verzekering voor papegaaien en parkieten. Als we met z'n allen een klacht indienen op grond van recht op gelijke behandeling dan kunnen we misschien ook als papegaaien liefhebbers voortaan zonder problemen naar de dieren of vogelarts gaan met een goede verzekering.

Erwin


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-09-19 - 15:35:11

Zou een rechtsbijstandverzekering zich hieraan willen wagen? Wie heeft hier dan al eens ervaring mee opgedaan? In andere zaken heb ik nog niet zo'n goede ervaring met die van mij.

Een andere verzekering misschien? Alle aankopen met bijv. visa-creditcard zijn verzekert tegen diefstal en schade. Onze vogels misschien ook?


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-09-19 - 15:48:46

De verzekeringen voor honden sluiten vaak zoveel uit, dat je er niet zoveel aan hebt, zoals bij voorbeeld deels erfelijk afwijkingen zoals ED/HD. Ik ben bang dat iets dergelijks ook het geval zal zijn bij papegaaien als dat er zou komen.


paddo
Website Member
Posts :115

Website Member
2005-09-19 - 16:00:53

Dit bericht is 1 keer gewijzigd



Dit is zeker mogelijk,
alleen zou ik hier eerst voorzichtig over polsen, bij de verbond van verzekeraars.
tevens zou ik eerst berekeningen maken, voorstellen maken, en risico analyse's maken, voor je iets gaat "" eisen"" ..

Maar het is zeeer zeeer zeker een goed idee


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-09-19 - 16:01:41

Ik heb het nu over de nieuwe ziektekosten verzekering voor hond en kat. Die schijnt wel alles te dekken alleen heb je een eigen bijdrage per incident of zo. Ik zal eens kijken hoe die verzekering heet en waar je die kan afsluiten.

De rechtsbijstand verzekering is zeer handig in dit soort zaken. Deze verzekering is er voor je rechts bijstand te verlenen als je in een geschil komt waarbij je via een advocaat naar een rechtbank moet. Of dit nu is in een rechtzaak tegen een werkgever of in een geschil met een winkel maakt hierbij niets uit.
Wel ben ik het er mee eens dat sommige rechtsbijstand verzekeringen zeer laks kunnen zijn. Ze leggen soms onnodig het bijltje er bij neer of willen niets zelf uitzoeken. In dat geval kun je de verzekeringsmaatschappij aansprakelijk stellen voor eventueel geleden schade. (Alleen als je schade of extra schade leid door nalatigheid van de advocaat van je maatschappij!)

Het niet hebben van een dergelijke verzekering heeft in ieder geval het gevolg dat je zekers geen bijstand kunt krijgen en dat je bij een geschil alle kosten zelf betaald. Soms kun je een advocaat van onvermogen krijgen maar dan nog zitten daar kosten aan!
Overigens is het zo dat je na afsluiting van de verzekering een half jaar geen dekking uit deze verzekering kunt krijgen. Dit om te voorkomen dat mensen snel een verzekering afsluiten op het moment dat ze een advocaat nodig zijn.

Erwin


paddo
Website Member
Posts :115

Website Member
2005-09-19 - 16:05:42

Rechtsbijstand is eigenlijks alleen practisch voor JOUW tussenpersoon,
het scheeld hun namelijk veel werk!!!

Als particulier kan je namelijk altijd bij een rechtswinkel terecht, en wanneer jij een zaak aanspand, en deze wint, kan je de kosten van de zaak verhalen op de tegenpartij.

Rechtsbijstand is een heeeel grooot woord..


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-09-19 - 16:41:34

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

De Rechtswinkel is wel een optie maar in de praktijk vaak een lastig verhaal!
Ik heb zelf een paar maal met hen te maken gehad en je hebt eerst een hoop kosten voor je een stap verder bent.

quote
wanneer jij een zaak aanspand, en deze wint, kan je de kosten van de zaak verhalen op de tegenpartij.

Dit is altijd zo, ongeacht hoe je naar de rechter bent gegaan. Alleen als je verliest heb je bij een rechtsbijstand verzekering geen kosten terwijl je deze wel kan krijgen als je via de Rechtswinkel een zaak verliest. Niet 100% van de kosten maar je hebt altijd een eigen bijdrage!

Erwin


paddo
Website Member
Posts :115

Website Member
2005-09-19 - 17:56:34

Ik weet het.

Ik blijf het een goed idee vinden om te gaan kijken wat de mogelijkheden zijn voor het verzekeren van je vogels.

Qua aansprakelijkheid is het gewoon meeverzekerd op je avp, maar wat als je kostbare vogel gestolen word??
tegenwoordig zijn er ook dierenbegraafplaatsen, word tijd dat er dan ook een "levenpolis" komt voor de dieren!! haha.




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 195 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede