Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Verlichting, bij prachtvinken ivm kweek in winter Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Verlichting, bij prachtvinken ivm kweek in winter
Muts
Website Member
Posts :62

Website Member
2005-09-17 - 18:31:20 send message to Muts

Hallo,iedereen..ik wilde vragen wie mij enkele goede tips kan geven over de aanpassing van het licht voor mijn afrikaanse prachtvinken.Ik wil graag dat ze in de wintertijd (binnen) gaan broeden en weet niet zo goed hoe ik dat moet doen met de verlichting.Ik heb hier geen ervaring mee maar ik weet dat ze tussen de 12 en 14 uur aan licht nodig hebben.Ik neem aan dat ik zal moeten gaan werken met tijdklokken en evt dimmers.Dus graag jullie reacties/tips en adviezen. Alvast bedankt.

(titel aangepast ivm archivering)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-09-17 - 23:04:09 send message to tonnl

Een tijdklok is gewoon heel handig om regelmaat te krijgen. Een dimmer is een luxe, nuttig maar niet noodzakelijk.
Stel dat je begin december op 14 uur licht wil zitten. Je hebt nu nog ongeveer 12 uur daglicht, maar dat wordt snel minder.
Je laat dan vanaf nu je lampen 12 uur branden, van 8 tot 8 bijvoorbeeld. Met je lampen bouw je in stapjes precies zo op dat je over twee maanden op 14 uur zit. Bijvoorbeeld een kwartier per week langer laten branden. De vogels "denken" dan dat hun broedseizoen er aan komt.
Vanaf nu langzaam opgebouwd ook steeds meer dierlijke eiwitten voeren (universeelvoer, eivoer of de exotenmix van Avian bijvoorbeeld).