Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > oplichterij?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : oplichterij??
uilskuiken
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2005-09-17 - 16:20:17

Hallo,

Ik heb een vervelend probleem.
Ongeveer 4 jaar geleden ging ik op zoek naar een beo, ik wilde er al heel lang 1 hebben, had al een ruime kooi, ed. aangeschaft.
Ik kwam in mijn zoektocht bij een winkel terrecht, in mijn eigen woonplaats.
Ik zal de naam niet gelijk noemen, omdat ik nog probeer netjes te blijven.
Daar werd mij een beo beloofd, moest ik hooguit een weekje wachten.
Na een week ging de telefoon, ze hadden een beo voor mij, dus ik als een speer naar die winkel, helemaal blij.
Eenmaal daar gekomen zag ik een beoachtige vogel, maar dat het geen beo was, was duidelijk...het bleek om een mino dumontii te gaan, zo werd mij daar ter plekke verteld.
Naar hun zeggen , gelijk aan een gewone beo, zou ook evengoed kunnen leren spreken, en was volgens hun een jonge vogel.
Ik wilde dus beslist een jonge vogel.
wat mij aan deze vogel opviel was dat de poten behoorlijk ruw waren, dus ik vroeg hiernaar.
Hoorde ook helemaal bij de soort, evenals de mooie 'witte' spikkeltjes op zijn kop.
Een gewone beo was volgens hun niet meer aan te komen i.v.m. het importverbod, wat ik een beetje vreemd vond.
Hun op het woord gelovend verder, de vogel mee naar huis genomen, in zijn hok gezet en verder lekker met rust gelaten.
In de dagen die volgden, at de vogel goed, produceerde een nassaal geluidje, tevens het enige geluid dat de vogel op dat moment machtig was.
Ik liet hem rustig wennen, en het duurde dan ook niet lang eer hij uit mijn hand at.
Toen ik hem echter een week of wat had, en hij echt gewend raakte, bleek het een echte neoroot.
Pikte tot bloedens toe zijn tenen stuk, sprong telkens tegen de tralies, van alles geprobeert niets hielp.
Informatie lag over deze vogel ook niet voor het oprapen, en een p.c. had ik toen nog niet.
Afijn, ondertussen beviel ik (kort nadat ie was begonnen met tenenpikken) van mijn jongste zoon, d.m.v. een keizersnede en lag ik dus plat op de bank.
Tot mijn grote schrik zie ik de vogel de hoekspeil van de kooi aanvallen, met een vinnigheid die je er gewoon niet van verwacht.
Snavel stuk, punt eraf, en bloeden als een rund, en de vogel bleef die spijl maar aanvallen.
Daar zat ik dan , ik kon geen kant op, maar wilde ook niet toezien hoe de vogel zich verminkte.
In eerste instantie, zijn snavel afgeplakt met leukopor, hield ie tenminste op, en dat gaf mij wat tijd om te denken.
Ik de kooi op een andere plek gezet, en de vogel weer ontdaan van zijn muilkorf, in de hoop dat ie ff afgeleid was, en het niet weer zou doen.
Binnen een half uur deed ie het weer, en hij bleef doorgaan, wat ik ook deed.
Teneinde raad, de winkel opgebeld waar ik de vogel gekocht had, of ze hem a.u.b. op wilden halen, want ik kon het niet aanzien.
Naar mijn idee hoorde deze vogel echt met een soortgenoot in een volliere.
Ik was er zo stuk van dat ik in eerste instantie niet eens het geld terug wilde (ruim 300 euro!), Later werd er toch afgesproken dat ik zogauw ze een beo binnen zouden krijgen deze voor mij zou zijn maar, ...dat kon dus nog wel even duren.
Ik maar wachten, na enkele maanden gebeld, nog geen beo, dit herhaalde zich enkele malen.
Daarna kreeg ik ander prioriteiten, man ernstig ziek, zoontje bleek een handicap te hebben, verhuizing etc, en ondertusse3n zijn we een heel eind verder.
Ik had de beo wens even laten varen, maar las toevallig een artikel over mino dumontii's, bleek dus dat de vogel die ik had idd. een al wat oudere vogel te zijn, te zien aan de witte spikkeltjes op zijn kop, die ze pas krijgen met de leeftijd van 4 a 5 jaar!
Ook bleek de winkel kort na dit voorval te zijn gestopt met de inkoop van grotere vogels, hier hebben ze mij helemaal niet van op de hoogte gesteld, terwijl ze mijn telefoonnummer hadden.
Ze hebben helemaal niets gedaan om mij ook maar een klein beetje tegemoet te komem al die tijd.
Kortom het zat mij nog steeds niet lekker.
Briefje geschreven, heel netjes om opheldering te vragen, belt ze mij vervolgens op met een heel arogante houding, dat zij met mij duidelijk zou hebben afgesproken dat de afspraak alleen gold als er een beo binnenkwam.
Maar mij maak je niet wijs dat er in 4 jaar tijd er niet 1 beo te bemachtigen was
Toen ik haar confronteerde de afspraak hoe die toch volgens mij was, en dat ik toch iets meer fatsoen verwacht had, zei ze...ga je toch lekker naar een advocaat, en smeet vervolgens de haak eropangry
ik ben dus erg teleurgesteld in deze mensen...wie weet raad??


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-09-17 - 16:45:48

Niet echt netjes misschien maar publiciteit is vaak het enige middel waar ze een hekel aan hebben.
Ik zou nog eens naar de winkel gaan, je verhaal doen en een redelijke (50%?) schadevergoeding eisen.
Gaan ze ook daar niet op in dan zou ik ze vertellen dat je naar de pers gaat. Veel tv-programma's en kranten vinden dit interessante onderwerpen tegenwoordig.
Succes, Ton.


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2005-09-19 - 13:04:17

Een rotsituatie, zoiets als dit... sad :(

Ik hoop dat je op een of andere manier je geld nog terug kunt halen, maar ik denk niet dat je dat op de gewone manier voor elkaar krijgt, gezien wanneer dat dit zich afspeelde, toch al een behoorlijke tijd geleden en gezien de reactie van de winkelmedewerker denk ik niet dat je daar verhaal kunt gaan halen..

Ik vind hun handelen allesbehalve netjes en klant- en diervriendelijk en ik vind dat ze dat best mogen "horen en voelen".

Hoe halen ze het uberhaupt in hun hoofd je een oudere vogel aan te smeren en te zeggen dat dit een jonge vogel is...

Ik zou als ik jou was contact opnemen met advocaat of iemand die je hier informatie over kan geven, zodat je van te voren weet of je kans maakt je geld terug te halen of iets dergelijks.
Je kunt wel zeggen doe maar, maar win je het niet, dan ben je nog veel meer kwijt. Lukt het niet, dan zou ik het, hoe zonde het ook is van dat geld, het laten voor wat het is...
Dus eerst goed informeren of je kans maakt alles terug te krijgen, of dat ze je verplicht een jonge vogel moeten geven bijvoorbeeld, maar dat je je niet onnodig in de kosten jaagt terwijl je al weet dat het hopeloos is...

Succes en laat je horen of het allemaal lukt?



sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2005-09-19 - 13:22:37

Ja, heel vervelend.
zoals tonnl en Diesel schrijfen, misschien kun je net veel doen, maar ook : ze zijn echt bang voor de pers....
Als je bon, bewijs etc. genoeg hebt, en toch krijg je niks van hun, ja, dan ook geeg genade tonen. gewoon de krant bellen en zeggen: hier heb ik de bonnen, dit zeggen zij bij de winkel, en ja, die nemen het wel eventjes verder.......
doeg winkeltje met je korrupte gedoe........

gewoon proberen, anders kom je helemaal verder. nu heb je niks, en zij uw geld, dus probeer de waarde van je geld terug te halen, hetzij in de vorm van geld, beo, of krant!


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-09-19 - 14:37:58

Als je niets van de gemaakte afspraken op papier hebt dan heb je feitelijk ook bijna geen poot om op te staan. Juist omdat je er al zo veel tijd tussen hebt laten komen is de kans dat je iets wint klein. Het is hier namelijk jouw woord tegen de verkoper!
Natuurlijk ben ik het wel met je eens dat het absoluut geen net bedrijf betreft en zou ik in ieder geval proberen er samen uit te komen. Je kunt natuurlijk met een advocaat gaan praten maar ik ben bang dat die ook niet veel kan doen. Het gaat namelijk dan om "wie eist die bewijst"!

Strekte met het zoeken naar een goede oplossing.
Erwin



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 135 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede