Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Wat spookt er 's avonds rond de voliere? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Pennantje*
Oud Lid
Posts :6

Oud Lid
2004-08-20 - 17:05:03

ze zitten savonds tegen het gaas en ze worden door het gaas heen getrokken de veren en het bloed zatten er nog aan er is ook geen verbogen stuk gaas ofzo alles is nog intakt, denk dat je me verkeert heb begrepen sorry als de eerste tekst een beetje onduidelijk is.

M.v.g Johan


Pennantje*
Oud Lid
Posts :6

Oud Lid
2004-08-20 - 17:06:01

heb op de bodem zand liggen en daar onder bestrating duss er onder komen ze denk ik niet


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-08-20 - 18:37:30

Gezien dat vele problemen hebben met nachtelijke bezoekers met andere ideeen dan om de vogels netjes mee te nemen zou ik gewoon de ouderwetse vangkooi gebruiken. Goedkoop en zelf te maken. Bovendien als je weet wie de dader is dan moet je nog voorzieningen treffen om het tegen te gaan. Met een vangkooi weet je wie het is en je hebt het probleem. (het 2e probleem is dan wat ga je er mee doen?)
Groet Gert


Marc Cockaert
Oud Lid
Posts :4

Oud Lid
2004-08-20 - 20:36:05

Vergeet zeker de mogelijkheid op een uil niet. Enkele weken geleden werd mijn koppel japanse pestvogels in mijn open volière aan de draad afgemaakt. Het bloed en de veren hing op een hoogte van meer dan 2 meter. De uil jaagt de vogels op die in het donker daarna in paniek aan de draad gaan hangen. Vervolgens is het een koud kunstje voor de uil om de vogels doorheen het gaas te slaan met zijn klauwen. Ik denk dat verlichting in de volière de rovers ook zeker gaan aantrekken.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-08-20 - 21:35:34

nachtje waken zeggen ze dan .. nou deze held had mooi niet in het donker bij een voliere gaan zitten *brr*


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-08-20 - 22:39:11

Ik heb zelf twee volières en 4 katten, al jaren en nog nooit problemen. De oplossing? Dubbel gaas, minstens 6 cm uit elkaar.

Groeten, Ton.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-08-21 - 00:19:30

Opzicht zullen de jouw katten en de vogels elkaar toch wel kennen en aan elkaar zijn gewend. De vogels schieten in elk geval niet in de stress. Echter bij dubbelgaas bestaat nog altijd het risico dat vogels zich dood vliegen of in shock komen. Ik heb zelf in het verleden penanten verloren puur omdat er een kat op de voliere liep, gebroken nekken tot het gevolg, de kat had ze nog niet aangeraakt. Ik denk zeker dat een groot percentage vogels hieraan overlijdt, niet direct door verwondingen of het grijpen door het gaas.
Groet Gert.


Stieneke
Website Member
Posts :174

Website Member
2004-08-21 - 00:23:57

Wordt er niet vrolijker van als ik jullie verhalen zo lees, getver.
Het ligt er ook aan waar je woont denk ik. Als je in de stad woont, denk ik dat een kat meer de boosdoener kan zijn dan een uil. Muizen en ratten vind je overal maar martels niet lijkt me.
Wij hebben in iedergeval de boosdoener gevonden, een witte kat die op z'n gemakkie in het gaas gaat hangen. Vogels schrikken en gaan vliegen en dan maar hopen datie er een heerlijke maaltje te pakken krijgt.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-08-21 - 01:20:08

sja hoe rot het ook is voor vogelliefhebbers je kan het de katten ook niet kwalijk nemen , je zal indien je er last van hebt toch een voor beide diersoorten diervriendelijke manier voor moeten zoeken om van de overlast af te komen,wellicht dat schrikraad dan inderdaad de beste optie is.

overigens is de beste manier om je tuin van indringende katten te verlossen een mooie kater aanschaffen wink ;)



Pennantje*
Oud Lid
Posts :6

Oud Lid
2004-08-21 - 11:35:25

Ik heb ook dubbel gaas (gegalvaniseerd ijzer)
ebn aan de voorkant ook het zelfde maar dan kleiner,
Mijn hond is geboren bij een boerderij waar de man ook kanaries kweekte en toen ze zes weken was kwam ze bij ons die hond is er nog zo veel op als de zenuwen hoe zal dit komen dan?

m.v.g Johan


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-09-13 - 23:27:58

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dubbel gaas is ook lekker warm in de winter. laugh :D

Maar, mvdwater, Ben je er al achter?sad :(

Peter


Willem Jan
Website Member
Posts :9

Website Member
2006-10-04 - 17:35:41

Hallo,

Ik heb sinds een paar weken een aluminium voliere staan en heb in de laatste anderhalve week ook twee keer bezoek gekregen van iets onbekends.
Van hetzelde laken een pak: in 2 rondgangen bij 5 vogels een poot eraf. Niet aangevreten, maar tot op de borst weg, op het chirurgische af.
Vorige week dacht ik nog dat twee lijsters elkaar een poot hadden uitgetrokken, maar vanmorgen kon ik dat uitsluiten. Vanmorgen een gaailijster dood en nog 1 poot, een vink dood en nog 1 poot, een roodvleugelspreeuw gewond en 1 poot over en een patrijs met nog 1 poot. GRRRRRRRRR
Dit keer staken er een hoop kleine veren tegen het gaas. De eerste keer heb ik geen enkel spoor gevonden, ook geen pootjes.
Dubbel gecontroleerd op gaten, maar die kan ik niet vinden.
Heb op internet gezocht en ben toen op dit forum uitgekomen. Dank voor het commentaar dat ik tot nu toe gezien heb.

Meest waarschijnlijke kanshebbers lijken me een marter, uil of rat. Hoewel, rat? met drie slachtoffers in 1 nacht die qua grootte zoveel verschillen? Dat moeten dan meerdere ratten geweest zijn en zoals gezegd, ik kan geen gaten ontdekken. De voliere staat op een daarvoor aangelegd stenen straatje, dus via de grond komt ook niets binnen.

Ik durf voorlopig geen nieuwe vogels meer te nemen. Ben er kapot van.

Denk momenteel hard na over jullie tip over een tweede laag gaas. Die "buitenkooi" zal ik dan ruim nemen en daar maar een gans in gaan houden. Die maakt dan hopelijk op tijd kabaal.

groet

Willem Jan


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-10-04 - 18:11:51

Schrikdraad doet wonderen, bij katten werkt dit ook goed.

Een draad rondom laag bij de bodem en bovenop is in de regel voldoende.
Gert


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2006-10-04 - 18:40:28

ik heb ooit een keer bezoek gehad van een kat die gewoon tegen me gaas opklom van de kooi en naar de vogels sloeg heeft me een kruisbek en goudvink gekost.

de volgende dag heb ik meteen plexiglas voorzet ramen gemaakt. daar kan niks of niemand tegen op klimmen geen rat geen muis geen uil of iets dergelijks.

deze ramen zet ik elke avond met magneetsluiting zo op me kozijn waar het gaas achteraan zit. vind dubbelgaas niet zo mooi om door te kijken.

mvg

in de herfst en winter zitten de ramen er de hele dag voor. als het nat en koud is beschermen de ramen de vogels ook nog tegen wind en regen.


123
Website Member
Posts :50

Website Member
2006-10-04 - 20:38:29

Hallo
Ik heb zelf te maken gehad met het zelfde probleem papegaaien poot afgebeten verschrikkelijk om dit aante zien Weet zeker dat het om een steenmarter ging had ook enkel gaas aan de voorkant heb dit nu vervangen door dubbel gaas Bovendien heb ik schrikdraad aangebracht
Om muizen buiten de voilliere te houden heb ik een schrikdraad vlak boven de grond en vlak langs de muur bevestigd ongeveer 1 1/2 cm vande muur en het resultaat is verbluffend iedere morgen vind ik wel enkele dooie muizen die de schok niet overleven




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 123 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede