Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kip worsteld met moedergevoelens ..? ;) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kip worsteld met moedergevoelens ..? ;)
natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-09-09 - 07:46:16 send message to natasja

5 weken geleden heeft ons krielkipje Klara 3 eieren uitgebroed , ze heeft daar 2 gezonde kuikens van overgehouden ( 1 hennetje en 1 haantje )

Onze andere kriel Bettie , heeft niet gebroed maar is eieren blijven leggen , op de dag dat de kuikens werden geboren heeft ze haar gelegde ei stukgepikt , iets wat nooit eerder is gebeurd..

Sinds ze er achtergekomen is dat haar eieren dus geen kuikens verbergen is ze in legstaking .. ze heeft geen ei meer gelegt en is 4 weken lang het binnenhok niet uitgeweest ( in het binnenhok liep het prille gezinnetje in een afgesloten rennetje )

Nu de kuikens sinds een week los in de ren lopen moedert ze er net zo hard over als dat de moeder doet , het lijkt me stug dat ze echt gedacht heeft van er zitten toch geen kuikens in dus ik leg ook niet meer, maar gebeurd het vaker dat ze spontaan van de leg afgaan ?

ze is ongeveer 1.5 jaar oud dus nog jong genoeg.



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-09-09 - 08:03:38 send message to ParkietenPeter

Het betreft heir krielkippen en geen legkippen. Het seizoen voor krieltjes is ook voorbij. Deze blijven niet het hele jaar door leggen, normaal gesproken. Ook zij hebben last van ruiperioden waarin niet gelegd wordt.

Het bemoederen is vrij normaal omdat kippen nogal sociale dieren zijn. Je hoeft ze niet af te zonderen als ze jongen hebben.

FF fotootje?

Succes en veel plezier
wink ;) Peter


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-09-09 - 08:26:25 send message to johanblok

Mijn kriel wyandottes zitten nu flink in de rui, en leggen ook sinds een paar weken geen eieren meer. Zit die van jou misschien ook in de rui?


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-09-09 - 15:33:12 send message to natasja

nou tis een flinke krielkip hoor wink ;)

Ze is sinds een week in de rui maar ze legt dus al ruim een maand geen eieren meer, en echt precies op de dag van uitkomen van de andere eieren lag zij haar laatste ei ( die ze overigens opengepikt heeft )

Zal binnenkort een fotootje maken , kippen en kuikens kunnen wel samen maar ik vond de ren van 10 bij 2.5 meter te groot voor pasgeboren kuikentjes wink ;)


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-09-09 - 22:13:51 send message to Swaas

Ik had 2 zijdehoendertjes die samen zaten te broeden, Nelleke op 7 eitjes, Noortje op 9.
Nelleke was 2 dagen eerder begonnen dus......op de goede tijd kwamen de kleintjes uit, met hun 6, 1 eitje bleef liggen.De dag erna was het prachtig weer en Nelleke besloot om een toertje te maken met haar pluizebolletjes....en wat gebeurde er denk je......shocked 8ONoortje ging mee, aangetrokken door het gepiep van de kleintjes en liet haar nest met 9 eieren liggensad :(.
Ik kwam er pas achter toen ik s'avonds ging kijken of moeder en kindjes veilig in het hok zaten, zag ik ze aankomen met hun tweeen, en maar putputputteren tegen de donsjes.
Natuurlijk waren de eieren al koud, ik heb ze opengebroken en 7 waren er bevrucht en op 2 dagen van uitkomen angrydaar moet ge een "kieken" voor zijn om het verschil niet te weten tussen je eigen eieren en die van de buurvrouwlaugh :Dlaugh :D
Ondertussen zijn ze al terug aan het leggen geweest, maar de eieren worden aangeslagen voor roereieren, volgend jaar zien we dan wel weer om eens een "toerke" te broedenhappy :)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-09-28 - 18:06:50 send message to natasja

"t heeft even geduurt .. maar ik heb weer foto's van het stel wink ;)



En het Haantje ..



Leuk he .. ze hebben ook "sokjes" aan , erg lief , het Haantje moet helaas op den duur verhuizen omdat de buren het niet op prijs stellen gewekt te worden door hanengekraai wink ;)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-09-28 - 18:08:16 send message to natasja

Nou sorry voor het formaat maar vogelarena maakt de foto's zo groot in de voliere's en weet even niet hoe dat op te lossen is



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 157 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede