Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > met een beetje pech moet ik al me vogels wegdoen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : met een beetje pech moet ik al me vogels wegdoen
Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-09-01 - 17:24:30 send message to Dennis Fr.

sad :(baal als een stekker.heb ooit is een kleine voliere gebouwd van 2x2x2 dit is uitgebouwd naar een schuur van bijna 4x4x2.zonder vergunning nu krijg ik een brief van de gemeente dat ik alsnog een bouwvergunning moet aanvragen.maar in de papieren staat dat het niet groter mag zijn als 10 vierkante meter.van mij is al 16.plus dat de schuur aan alle kanten een meter vrij moet staan.dat gaat niet lukken heb maar een tuin van 4x12 dus dat schiet niet op.heb gebeld en die vrouw zegt gewoon aanvragen.misschien dat het wel goedgekeurd word.

in het ergste geval zal ik dus al mijn vogels weg moeten doen.we vragen het aan en wachten geduldig afsad :(.

Groeten Dennis


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-09-01 - 17:42:15 send message to Niltava

Misschien dat even vragen bij de vereniging helpt?
Is dit een algemene brief of is er geklaagd oid?


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2005-09-01 - 17:52:25 send message to djenco

Je mag tot 30m2 vergunningsvrij bouwen (binnen een aantal voorwaarden uiteraard). Daar kan een gemeente niets aan doen. Op http://www.vrom.nl/bouwvergunningen_online kan je door stap voor stap een vragenlijstje te doorlopen zo zien of je wel of niet een vergunning moet aanvragen.

Groet'n Dirk Jan


goudmus
Website Member
Posts :10

Website Member
2005-09-01 - 17:53:09 send message to goudmus

Hay, dat is altijd zuur.
Ik zou even bij de gemeente langs gaan om de regels voor bijgebouwen op te halen.
Overigens is vorig jaar wel eea veranderd in ons voordeel vind ik zelf.
In je achtertuin hoef je nu dus geen bouwvergunning meer aan te vragen als het maar aan de welstandscommissie voldoet.
Zo mag de nokhoogte meen ik niet hoger zijn dan 5.50 meter en de goothoogte niet hoger dan 2.50.
Voorts mag het maximaal je halve achtertuin bedekken en moet er een vluchtweg zijn, ook nog minimaal 1 meter van de buren af en ik zou de voorkant ( burenaanzicht ) doorzichtig maken .
Er waren nog enkele dingen maar die weet ik zo niet meer.
Maar volgens mij kan dit gewoon zonder vergunning hoor.
Succes


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-09-01 - 17:54:25 send message to dooren

Een gek idee, misschien mag je wel 2 losse hokken bouwen van 10 M2. elk.
Dan zou het probleem wel zijn opgelost.
Ik hoop dat het een en ander gaat lukken, niks is erger dan het moeten verkleinen van een hobby.
Gert


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-09-01 - 17:55:49 send message to Jacqueline

sad :(

Dat is zeker balen Denis.
Maar voor je gaat ontmantelen, eerst tot de bodem alles uitzoeken.
Er staat al een link, en zeker er is veel in het voordeel verandert voor hobby mensen.

Heel veel succes, we duimen voor je.

wink ;)
Peter&Jacqueline.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-09-01 - 18:25:54 send message to Dennis Fr.

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik was al op die site terechtgekomenhappy :)maar toch bedankt voor de tiphappy :). we gaan de weg eerst maar is ff bewandelen ik heb gelukkig al iemmand gevonden die ff een offiecele bouwtekening voor ons maakt en dan kunnen we het gauw aanvragen.

en dan hopen dat het goedgekeurd word.

oh ja was een algemene brief er is gelukkig niet geklaagd.ze zijn erachter gekomen doordat de hele wijk nieuwe schuttingen krijgt.er zijn mee mensen die vergunningen moet aanvragen en nog veel meer die de schutting moeten verplaatsen omdat ze die op gemeente grond hebben gezet.

Groeten Dennis


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2005-09-01 - 23:12:42 send message to agabird

Als ik de site van de VROM en die van de gemeente enschede goed heb begrepen, zijn alle maten die genoemd zijn, zoals de maximaal 10 m2 oppervlakte, enkel voor vergunningsvrije bouwwerken bedoeld.

Als je daar niet aan voldoet, dan moet je een vergunning aanvragen. In jouw geval is dat zo, op zich niets mis mee om een vergunning aan te vragen. Alleen als je woont in een "moeilijke" buurt kun je problemen krijgen. Maar als die er niet is, dan zal de vergunning door de gemeente worden afgegeven.

Misschien is de volgende ook nog handig:
https://www.loket.enschede.nl/images/p148/folders/03%20Bijgebouw.pdf

Beetje hetzelfde als die van het VROM, maar dan in schema zichtbaar.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-10-29 - 17:16:09 send message to Dennis Fr.

nou ben inmiddels bijna 2 maand verder en nog is het vergunningverhaal niet rond.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-10-29 - 19:21:15 send message to Chow

Waardeloos en nu??


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-10-29 - 19:50:17 send message to Dennis Fr.

afgelopen week nieuwe bouwtekeningen ingeleverd nu maar afwachten


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-11-01 - 23:20:29 send message to CHEETAH

Damn ik hoop echt dat het goed komt Dennis. Je bent nog steeds de nr1 Bonte Boertjes kweker happy :)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-03-05 - 20:10:51 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
ZGHKIL
Website Member
Posts :18

Website Member
2006-03-05 - 19:56:49 send message to ZGHKIL
In een eerder geschreven onderwerp las ik dat het bouwen van een voliere in de meeste gevalen en de meeste gemeenten een bouwvergunning vereist. En dat de buren, vereniging van eigenaren en de gemeente hierbij erg dwars kunnen liggen en het in het meest ongunstigste geval onmogelijk maken een voliere te bouwen.

Wel nu,
De oude bewoners van het huis waar wij nu wonen hadden het grootste deel van de tuin (25 bij 8) bebouwd met volieres. En voorzover ik van die mensen begrepen heb hebben ze daar nooit een bouwvergunning voor aan hoeven vragen. Ook bij de gemeente waren er geen vergunning aan de bewoners verleend.
De volieres die die mensen hadden waren niet hoger dan een meter gezien vanaf het straatnivea.

Volgens mij is het bij de gemeente zo geregeld dat je geen bouwwerken in de tuin mag maken. En alles wat hoger is dan 1 meter boven straatnivea noemt men bij de gemeente een bouwwerk. Kortom...
Als gewoon de voliere verlaagt, en als het ware de grond in laat gaan, heb je geen last van het aanvragen van een bouwvergunning en kunnen de buren, gemeenten en vereniging van eigenaren geen roet in uw hobby gooien.

Dit is wat ik erover weet, denk eraan dat dit per geneemte kan verschillen en dat het in de wet misschien nauwer luistert!


quote
xjoop
Website Member
Posts :1

Website Member
2006-03-05 - 20:12:39 send message to xjoop - delete topic moderator wijzig reply
wat heb jij dan voor vogels??
eenden en ganzen misschien??


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-03-05 - 20:42:38 send message to ParkietenPeter

Aha, of de tuin ligt natuurlijk lager dan straat niveau. wink ;)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-03-05 - 21:41:54 send message to johanblok

Bij www.vrom.nl kun je tegenwoordig uitstekend nagaan of je een vergunning nodig hebt. Als je 1 meter van het erf van de buren vandaan blijft, mag er heel veel zonder vergunning.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-03-06 - 04:25:20 send message to bert1974

hallo johan
ik heb net even gekeken op de site die jij aangaf. maar ik kon er niet helemaal uitkomen.
waar moet ik precies op kijken.
ik ga namelijk verhuizen en daar moet natuurlijk ook een voliere komen.
en dan is het wel makkelijk als je precies weet wat er wel of niet mag.

groeten bert



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 178 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede