Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kweekkoppel congo Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kweekkoppel congo
Eugene
Website Member
Posts :4

Website Member
2005-08-30 - 09:45:34 send message to Eugene

hoi ben pas over gegaan naar de kweek van de grijze roodstaard .Ik heb drie boeken gelezen maar ,in wezen staat er niets in van de kweek.is een congo het hele jaar broeds ,wat eten de jongen als je ze met de hand op voed!dit zijn allemaal dingen die ik niet weet!Ik was gisteren de stokken goed aan het plaatsen ,toen viel een mannetje me aan ,ik schrok me te plures.Had ik nog nooit mee gemaakt ,dat een vogel me aan vliegt.Ik zoek eigenlijk mensen die me op weg kunnen helpen !Ik heb een gevonden maar wil graag met meerdere kwekers contact hebben dan kan ik verglijkingen maken. Groetjes en hoop op reacties


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-08-30 - 10:48:40 send message to tonnl

Als ik vragen mag, wat zijn je motieven om met deze vogels te beginnen?
Het klinkt een beetje verkeerdom namelijk, eerst vogels aanschaffen en dan info zoeken.
Ton.


mikewauters
Website Member
Posts :254

Website Member
2005-08-30 - 12:11:37 send message to mikewauters

dat is nu de instelling van iedereen he, als iemand eerst vogels koopt en dan eens wat informatie leest en iets vraagt is het voor iedereen verkeerd!sad :(
nu, kan het niet zijn dat deze persoon veel las over de vogel zelf en niet over het kweken?
als hij/zij ongeveer weet waar hij aan begint vind ik dit best ok, ik vind het ook overdreven om eerst maanden info te zoeken over een mooie vogel eer hem te kopen, maarja dat zal wel mijn mening zijn.razz :p

persoonlijk ken in niets over deze vogels maar wilde het even kwijt!
niet bedoeld als aanval tegen iemand hoor! wink ;)happy :)razz :p
groetjes,
mike


Smirnoff
Website Member
Posts :86

Website Member
2005-08-30 - 18:49:22 send message to Smirnoff

Hallo
ik heb ook grijze roodstaarten en hebben hun eerste nestjes gehad, dus ik weet er wel wat over..
groeten


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-08-30 - 21:11:22 send message to goffini

Als iedereen eerst alles probeert te weten te komen hoef je er ook geen forum op na houden, om vragen te stellen. Ik weet zeker dat er ervaren kwekers zijn die na jaren nog steeds voor verrassingen staan.

Eugene, je kunt eens contact op nemen met Ed en Thiely de Moor. www.akala.nl



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-08-30 - 21:59:56 send message to tonnl

Wat een lange tenen weer, zielig hoor. Misschien mag de vragensteller eerst reageren?

Het is toch een heel normale vraag? Waarom wil je vogels gaan kweken waar je niets vanaf weet?


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-08-30 - 22:08:38 send message to goffini

ja, maat 47happy :)


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-08-31 - 00:46:37 send message to Jacqueline

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

happy :)

Eugene.

Allereerst welkom op V.A.

Als beginnend liefhebber/kweker zul je zeker veel vragen hebben.
Niet alles is te vinden in boeken, zoals je al ondervonden hebt.
Bedenk wel, niets is zo eenvoudig als het lijkt.
Kweken is geen probleem, maar blijven kweken met dezelfde vogels is een kunst die vele nog niet in hun vingers hebben.

Ga niet te vlug voor resultaat, maar leg een basis waar je vogels op verder kunnen.
Goede voeding,vitaminen,mineralen,calcium,licht,ruimte,hygiene, kortom een perfecte verzorging.
Voldoe je aan deze, dan mag je verwachten dat resultaat niet uit zal blijven, en dat zal dan ook niet uit blijven.

Wel is het afhangkelijk van de aangekochte vogels, komen ze van een melker (leegtrekker van koppels) dan zul je twee tot drie jaar nodig hebben om de vogels (poppen) terug in conditie te krijgen.
Maar heb je ze van een echte liefhebber, dan kun je voort borduren op hetgeen ze al hebben gehad.
Nu het tere punt, komen ze uit de import, dan gelijk een uitgebalanseerd voedingsschema voor zetten, en resultaat zal niet lang op zich laten wachten, mits we het hebben over broedrijpe vogels, en klikkende paren.

Dus een goed voedingsschema zal je zeker op weg helpen.

Dan je vraag wat geef je baby papegaaien te eten, mijn gedachte gelijk (heb je ze al dan) geintje.

Bij ons is het kaytee babypapegaaien voeding wat de klok slaat.
Heel gemakkelijk te bereiden en kan gegeven worden als het nodig is vanaf dag 1.

http://media.putfile.com/Liefde40

Mocht je het op prijs stellen om een voedingsschema te verkrijgen, laat het maar weten.
Wel zijn we uitsluitend voor zaad,fruit,groente,mineralen,vitaminen,eivoer,
dierlijke eiwitten,calcium,palmnoten,kiemzaad.
Nee geen pellets, maar anderen hebben daar ook goede resultaten bij, dus word het wikken en wegen voor je, maar met de juiste uitleg kom je er wel uit.

Succes met de HOBBY.

wink ;)
Peter.


Eugene
Website Member
Posts :4

Website Member
2005-09-03 - 10:35:12 send message to Eugene

kijk dat vind ik nu tof ,mensen die reageren ,waar ik het gevoel heb die me helpen willen .Daar kan ik van uit gaan dit zijn echte kwekers en geen mensen die eens een papagaai op een plaatje hebben gezien !als ik mijn dochtertje een asperintje geef ben ik ook geen docter.Maar toch wil ik ook die mensen bedanken voor het negative reacties er is toch ook altijd iets positief eraan !En mensen waar ik van denk die me willen helpen neem ik ook contact mee op .
Maar toch allemaal bedankt gr Eugene


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-09-04 - 10:13:56 send message to Wickingh

Hai,

ik vind dit een mooi antwoord van Peter, daar kan je wat mee.
Zelf geef ik wel pellets in combinatie met hoogwaardige zaden , ik denk dat in ons geval de vogels dan in de juiste kweekconditie komen.
Een advies wat ik wil meegeven over de voeding is ,vergeet niet om vitamineA rijke groente te geven zoals bijv. tomaat.
Bij grijzen is het voorts van groot belang dat ze extra calcium krijgen bij hun dieet,

mvg Frank


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-09-04 - 12:03:01 send message to kakatoe

Ik heb zelf een koppel grijzen en zitten in een ruime voliere en dat al 2 jaar maar de resultaten blijven totopheden nog steeds uit.
Zitten wel iedere keer in het broedblok maar ik heb ze er zelf nog niet in en uit zien komen kan het zien aan het nest materiaal


Eugene
Website Member
Posts :4

Website Member
2005-09-05 - 11:56:55 send message to Eugene

KIJK DIT BEDOEL IK NU!!!!! WAAR JE DE ECHTE KWEKERS AAN KUNT HERKENNEN DIE BIEDEN HULP ,EN GEEN ONOZELE PRAATJES .PETER EN FRANK JULLIE ZIJN TOPPIE ZOU MIJN DOCHTER ZEGGEN !!


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-09-05 - 19:42:41 send message to kakatoe

Maar je moet gewoon ook een beetje geduld en geluk hebben.
Niet denken ik koop morgen een koppel en heb overmorgen jongen


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-09-05 - 20:04:01 send message to Dennis Fr.

leuk dat je het toppie vind.vind het ook tof dat ze je helpen zo hoord het ook vogelliefhebbers horen elkaar te helpen.kan je helaas niks vertellen over grijzen.anders had ik het graag gedaan.

Maar kun je alsjeblieft kappen met alles in hoofdletters te typen.dit is niet persoonlijk bedoeld hoor maar geld voor iedereen die er wel is last van heeft om dat te doen.maar ik stoor me stoor me er een beetje aan komt gewoon erg iritant over.happy :)

Groeten Dennis



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 268 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede