Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > waarom leggen de spitsstaartamadine eieren en gaan ze niet broeden?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : waarom leggen de spitsstaartamadine eieren en gaan ze niet broeden??
m goudberg
Oud Lid
Posts :90

Oud Lid
2005-08-29 - 11:39:42

sad :( ik heb in de voliere een paartje spitsstaartamadine wild kleur zitten ( deze leggen eieren en broeden, helaas zonder resultaat) en een koppel spitsstaartamadine isabela (deze heeft 4 eieren gelegd maar wil niet op het nest zitten) Hoe kan dit en waarom doen ze dit om niet te broeden.

bedankt alvast voor de reacties,
mark goudberg.sad :(sad :(sad :(sad :(


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-08-29 - 12:44:12

Weet je zeker dat je een koppel(man + pop) hebt?

Oorzaken kunnen zijn:
Twee poppen
Jong koppel
Niet passend koppel
Te onrustig rondom het nest


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2005-08-29 - 16:34:56

Mijn spitsstaartamdines zitten ook in een gemengde voliere en daar merk ik dat ze wel heel snel van het nest komen bij het minste onrust...

Dat hoeft niet perse de algemene regel zijn, maar dat is wat ik ook vaststel...

Tja, zo weinig mogelijk storen en hopen dat ze met rust gelaten worden door de medebewoners...


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-08-29 - 22:20:21

Als het door de onrust komt; wat wel eens wil helpen is de nestgelegenheid afschermen. Ik gebruik daar zelf zo'n kunststof kerstslinger voor (guirlande). Daarvan wikkel ik een stuk om een nestkastje heen, zo zitten ze veel meer beschut.
Mijn elfenastrildes vinden het prima en ook de blauwfazantjes bouwen er graag in.
Ton.


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-08-30 - 00:13:21

zijn de eieren van de wildkleuren wel bevrucht dan en komen ze alleen niet uit of zijn ze onbevrucht in dat geval heb je een hele grote kans dat je 2 poppen hebt en dat de isabellen niet gaan zitten broeden kan veschillende oorzaken hebben zoals niltvana al aangeeft wat ook nog zou kunnen is dat het geen natuurbroedvogels zijn maar onder pleegouders zijn groot gebracht



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 204 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede