Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > pop begint alweer eieren te leggen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : pop begint alweer eieren te leggen
Gerrie13
Website Member
Posts :11

Website Member
2005-08-25 - 17:21:01 send message to Gerrie13

Hoi, ik heb grasparkieten. Nu heb ik een spannetje apart zitten en die hebben net 4 jongen gehad waarvan er nog 1 niet is uitgevlogen. Nu begint de pop alweer nieuwe eieren te leggen. Mijn vraag is nu: Moet ik de eieren weghalen omdat het te veel energie kost of kan ze nog een nestje groot brengen zonder gevaar???
De pop is nu ongeveer 1 1/2 jaar oud.
Bedankt alvast


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-08-25 - 21:43:41 send message to tonnl

Twee nestjes achter elkaar is geen enkel probleem voor gezonde vogels.
Zodra eventuele volgende jongen uitvlegen kun je het nestblok dichtmaken of weghalen, een maand of 4.
Ton.


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-08-25 - 21:48:09 send message to Swaas

Als dit hun eerste ronde was kan een 2e geen kwaad volgens mij, maar ik denk eerder dat het weer een spelbreker zal zijn, het wordt al september, als het weer warm blijft is er niks aan de hand, maar als het kouder wordt en vooral s'nachts, kunnen er problemen optreden,. Ook de dagen worden een stuk korter en volgens mij moeten de jongen dan veel te lang wachten voor ze hun eerste voeding s'morgens krijgen en s'avonds is het ook al veel vroeger donker.
Ikzelf heb mijn broedblokken weggezet tot volgend jaar, mijn seizoen is afgelopen, het was een slecht jaar maar daarom neem ik niet het risico om zo laat nog te laten broeden, volgend jaar zie ik dan wel.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 156 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede