Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Catharina kweek Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Catharina kweek
Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-08-25 - 13:48:50 send message to Chow

Nu zo'n beetje alle vogels buiten en binnen eieren leggen of gelegd hebben zijn m'n grasparkieten die ik binnen had in een kamervoliere naar de buitenvoliere verhuisd. Mijn koppel catharina's die als enige nog niets hebben gedaan heb ik naar binnen gehaald. Misschien doet meer privacy en warmte ze sneller tot broeden overgaan happy :)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-08-25 - 15:16:59 send message to johanblok

Ik weet niet hoe oud je cataharina's zijn, maar lang niet alle koppeltjes gaan met de leeftijd van 1 jaar aan de gang.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-08-25 - 15:44:57 send message to Chow

Deze leken bij de kweker aan de gang te gaan maar stopte bij mij weer. Slapen wel samen in het blok.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-08-25 - 16:20:26 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Een goede kennis van mij gebruikt altijd kokosvezel in het nestblok, ik heb dat ook wel gebruikt. Daarin draaien ze een nestje, zou je ook eens kunnen proberen (als je dat nog niet deed).
Ze kunnen overigens heel goed aan de gang gaan juist als het wat kouder wordt (en ze wel binnen gehuisvest zijn).


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-08-25 - 17:59:20 send message to Chow

Ik heb hennepvezel, lijkt er sterk op. Ik volgde juist de gedachtengang dat wellicht een warmer klimaat (in huis is het een constante temperatuur) en meer privacy (ze zitten met z'n tweeen) het broeden kon gaan stimuleren. Volgens mij geldt voor elke vogel dat het soms uitproberen is wat ze prettig vinden.


kollie98
Website Member
Posts :74

Website Member
2005-08-26 - 17:14:09 send message to kollie98

Ja dat kan uitmaken. Ik heb een stel catharinas die willen alleen in de voliere nestelen. Heb ze in een broedkooi gehad deden ze niks. Zitten ze in de voliere,hopla eieren. Een ander stel had ik net samen zitten in een broedkooi. Bijna meteen eieren. Vier jongen groot gebracht en nu al weer eieren.

je weet het maar nooit


kollie98
Website Member
Posts :74

Website Member
2005-08-27 - 07:36:37 send message to kollie98

Ps bij al mijn vogels gooi ik in de nestblokken: houtvezels en een paar tabaksstengels.
Bij de catharina's gooi ik niet veel in, want bij mij raken ze de jongen weleens kwijt tussen het materiaal.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 187 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede