Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kweek met meerdere koppels zwartkop caique`s Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : kweek met meerdere koppels zwartkop caique`s
Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-08-20 - 13:01:02 send message to Dennis Fr.

ik had een vraag of er mensen zijn die met meerdere koppels zwartkop caique`s kweken.en of ze dat ook met succes doen.kunnen deze vogels elkaar zien en horen of alleen elkaar horen?.


Ik ben hier erg benieuwd naar.

Groeten Dennis


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-08-20 - 13:38:44 send message to molineti

niet met meerdere koppels zwartkop,maar wel met zwartkopcaique,witbuik en groenbroekhappy :)

Vogels kunnen elkaar binnen niet zien(wel horen),buiten kunnen ze elkaar wel zien en horen.

Denk dat het niet veel uitmaakt ofze elkaar kunnen zien/horen of niet!

Mijn ervaring is wel dat je ze niet moet verplaatsen,als ze 1 maal gebroed hebben(eerste jaar dat ik geen jongen heb)

Nakweek vogels kunnen al met 2a 3 jaar voor nakweek zorgen(bij importvogels duurt dit vaak veel langer)

Veel groente en fruit geven,nachthok niet al te licht en geen groot broedblok;maken de kansop broeden groter(maar niet alles kweekt natuurlijk)

Heb ook geprobeert deze 3 paren in 1 grote vlucht;maar dit werkte niet sad :((agressie)

Misschien met meerdere paren van de zelfde soort wel,dat weet ik nietwink ;)


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-08-20 - 13:56:05 send message to Dennis Fr.

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik heb zelf 4 koppels mijn broedblokken zijn 50x25x25 zou dit te groot zijn.ze slapen wel in de blokken dus neem aan dat ze ze dan ook geaccepteerd hebben.

ik heb dit jaar veel verbouwd dus kan ook de reden zijn dat ze niks doen heb me voorgenomen aankomend jaar niks te verbouwen.

Groeten Dennis


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-08-20 - 14:15:16 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Kweek met z on soort blokken


Bodemoppervlakte voor caiques is bij mij binnenwerks 19 bij 19 cm,invlieggat 8 cm

Binnenzijde blok


Je zou er misschien ook andere blokjes bij kunnen hangen bv kleiner,of natuurstammetje of ander model

Succes


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-08-20 - 14:22:44 send message to Dennis Fr.

dat zijn indd mooie blokken.ik heb meerdere soorten blokken maar wel allemaal binnenmaat 25x25 ook een natuurstam liggend blok met een wandje erin.ik ga nu aankomend jaar eerst niks meer veranderen.en gun de vogels rust.dat jaar erop kijk ik wel of ik ze nieuwe blokken ga geven.

in iedere geval bedankt voor de tips.

meer tips natuurlijk altijd welkomhappy :)

Groeten Dennis


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-04-08 - 17:24:42 send message to Dennis Fr.

Nou molineti je advies voor je broedblokken heeft goed gewerkt.ik gebruik nu ook allemaal broedblokken in Lvorm 20x20 binnenmaat heb 2 koppel zwartkop caique`s op eieren eerste koppel zijn de eerste 2 jongen al van geboren en ook voor me bonte boeren gebruik ik de blokken.hebben we inmiddels ook al jongen van en nog een koppel op eieren.

Groeten Dennis


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-04-08 - 17:44:29 send message to molineti

Geweldighappy :)happy :)

Je zult zien dat caiques anders groeien dan de meeste papagaaien.
Ze groeien langzaam,en krijgen pas laat stoppels,dus maak je niet te snel zorgen.

Succes

MVG Rene


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-04-08 - 17:56:23 send message to Dennis Fr.

Goed dat je het zegt happy :)we zijn dan ook apetrots want we zijn al 3 jaar bezig met het proberen te kweken van caique`s ik heb veel pech gehad in het begin.eerst een luxe probleem van teveel poppen.maarja kwamen we na 2 jaar pas achter toen ik ze opnieuw liet sexen (ze waren al gesex man en pop) maar bleek ik met 4 poppen te zitten.
zo her en der wat geruild vogels bijgekocht en nu in 1 keer 2 koppels op eierenhappy :)wink ;).


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-04-09 - 14:16:37 send message to tonnl

Ik zie nog geen foto's Dennis... razz :prazz :p

Succes!
Ton.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-04-09 - 14:23:05 send message to Dennis Fr.

nou vooruithappy :)wink ;)



Groeten Dennis


spicie
Website Member
Posts :6

Website Member
2007-08-12 - 21:39:37 send message to spicie

hallo

ik ben bezig om wat informatie te vinden over de zwartkop caique. ik zit wel met een paar vragen voordat ik deze mooie vogels ga aanschaffen.
ik heb gelezen dat ze best veel herrie kunnen maken in de avond en en de vroege morgen. ik ben zeer benieuwd of het echt een vervelend geluid is, of dat het wel meevalt? en dan ook nog de vraag of er verwarming bij moet voor in de winter als ze buiten zitten?

gr. wilma


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-08-12 - 21:54:17 send message to molineti

Welkom Wilma,

lawaai is voor een ander moeilijk te beoordelen.
Ik vindt het nogal meevallen(maar ben wel veel lawaai gewend)

Het voordeel is ook dat ze niet al te vroeg beginnen en niet al te laat eindigen met geluid te maken,want Ze gaan vroeg naar bed en staan laat ophappy :)

Met winters zoals we ze de laatste jaren gehad hebben hoeven ze niet bij verwarmd te worden,maar dienen wel de beschikking te hebben over een goed nachthok en een (slaap/broed)blok.

Als Je vogels van een binnen kweker koopt moet Je ze natuurlijk wel geleidelijk aan de buiten temperatuur laten wennen.

Succes

Groeten Rene


Patrick
Website Member
Posts :80

Website Member
2007-08-12 - 21:55:49 send message to Patrick

Hallo,

Denk dat het broeden met meerdere koppels in een ruimte niet gaat.
Heb wel een andere vraag daarop.
Ik heb een aantal jonge onverwante caique,s van vorig jaar.Deze zitten in een ren van 6x1x2 meter met een afsluitbaar nachthok.Nu het broedseizoen voor de caique,s erop zit kan ik mijn kweekoppel ook in deze ren doen?Ze zitten nu in een kweekhok van 1,75x1,25x1 meter en wil ze even de ruimte geven.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-08-12 - 22:00:56 send message to molineti

Kom Je alleen maar achter door te proberen,maar Ik verwacht van niet;daar oudere vogels(en zeker een kweekstel)nogal agressief zijn.

Dus als Je het wilt proberen,doe het dan op een vrije dag smorgens,zodat Je snel in kunt grijpen als het mis gaat.

Groeten Rene


spicie
Website Member
Posts :6

Website Member
2007-08-13 - 10:10:26 send message to spicie

hallo, dankjewel voor het snelle en duidelijke antwoordt. voorlopig ga ik eerst goed verder zoeken naar nog meer informatie. en als ik een goede buitenkooi tegenkom, en het liefst een goed kweekkoppel horen jullie zeker nog van me.
ik heb al wel gezien dat er geen koppeltjes worden aangeboden, en ze zijn ook best prijzig.

gr. wilma


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2007-08-13 - 12:48:52 send message to Dennis Fr.

jonge vogels samen zetten is geen enkel probleem .maar zou er geen brr vogels bij zetten dit is vragen om moeilijkheden zoals molineti al aangeeft.zelf kweek ik ook met 2 koppels zwartkop caique`s en de jongen zet ik altijd samen in 1 vlucht is erg mooi om te zien.goede koppels vind je niet 123 te koop.dus kijk goed rond en ja de prijzen die worden alleen maar gekker



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 210 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede