Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > zebravinken en diamantduiven Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : zebravinken en diamantduiven
abo26
Website Member
Posts :74

Website Member
2005-08-15 - 21:55:27 send message to abo26

Hallo,

Kun je ook zebravinken, rijstvogels en diamantduiven bijelkaar in 1 voilere houden.
En wat is de beste verhouding qua aantal mannetjes en vrouwtjes bij zebravinken??

A. Boer


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2005-08-16 - 09:51:05 send message to Ramon

Deze vogels kun je prima bij elkaar houden. Alle drie de soorten moet je altijd per koppel houden, losse vogels willen nog wel eens lastig zijn, en onrust veroorzaken.


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2005-08-16 - 10:14:01 send message to Richard V

let er wel op dat je van de zebravinken 1, 3 of meer koppels in moet doen en van de diamantduiven niet meer dan 1 koppel. Heb zelf geen ervaring met meedere paarjes rijstvogels, maar vanwege het som behoorlijk dominante gedrag van de mannen zou ik denken, niet meer dan 1 koppel. Tenzij je een enorme voliére hebt met veel schuilmogelijkheden natuurlijk


verdegaal
Website Member
Posts :25

Website Member
2005-08-16 - 10:45:53 send message to verdegaal

rijst vogels zijn kolonie broeders dus kunnen er best een aantal koppels bij elkaar
dit kan ook met zebravinken
maar de duiven zou ik maar niet zo veel in de volieren doen mits deze heel groot is groetjes


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-08-16 - 21:53:19 send message to tonnl

Deze soorten kunnen prima bij elkaar, vind ik ook.
Hou er wel rekening mee dat alle drie deze soorten meestal voor veel nakomelingen zorgen. Natuurlijk heel leuk maar denk wel aan de ruimte die je beschikbaar hebt. 12 jongen van 1 koppeltje zebravinkjes is nog niet eens veel. Wat denk je bij 3 of 4 koppels? Heb je ook ruimte om zoveel jongen groot te laten worden. Nog belangrijker, wil je dat?
Veel plezier bij het maken van een keuze en straks met je vogels.
Ton.


zinke037
Website Member
Posts :6

Website Member
2005-08-28 - 11:41:36 send message to zinke037

Het komt voor dat rijstvogels aan de pootjes van zebravinken ok kanaries gaan bijten.Vaak zie je in gemende volieres waar ook rijstvogels zitten dat kleinere vogels teentjes missen


zinke037
Website Member
Posts :6

Website Member
2005-08-28 - 11:42:24 send message to zinke037

Het komt voor dat rijstvogels aan de pootjes van zebravinken of kanaries gaan bijten.Vaak zie je in gemende volieres waar ook rijstvogels zitten dat kleinere vogels teentjes missen



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 255 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede