Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Teveel eivoer? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Teveel eivoer?
djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2005-08-06 - 22:20:22

Kan je ook teveel eivoer verstrekken? M'n zonparkieten vinden het namelijk heerlijk, maar ik heb ergens gelezen dat je ze alleen in het broedseizoen mondejsmaat eivoer moet geven.

Wat zijn de nadelen van teveel eivoer?

Groet'n,
Dirk Jan


psittacula
Website Member
Posts :126

Website Member
2005-08-06 - 23:29:40

mijn halsbandparkieten hebben het gehele jaar door volop eivoer tot hun beschikking, maar krijgen daarbij voldoende groteparkietenzaad en elke dag afwisselend groente en fruit o.a wortels , paprika , appel , rozebottel , vogelmuur , paardebloem en zo weiter.
volgens mij kan dit geen kwaad zolang ze maar een gevarieerde voeding aangeboden krijgen , want ik kweek elk jaar voldoende jongen en de ouder vogels zijn in top conditie.

PS.
Hoe gaat het met het koppel zonparkieten dat je van mij hebt gekocht ??


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-08-07 - 11:33:06

Eivoer bevat naast eiwitten ook nogal wat vet, een nadeel kan dus zijn dat de vogels te vet worden. Als ze genoeg beweging (=ruimte) hebben, valt dat risico natuurlijk erg mee.
Wel even opletten of ze veelzijdig blijven eten, dus niet alleen het eivoer eten en rest laten staan of op de grond mikken.


veta
Website Member
Posts :11

Website Member
2005-08-08 - 15:59:37

STOP met eivoer! Eivoer zorgt er voor dat mannen tijdens de kweek te vet worden. Gebruik XXXXXXXXX Australië. Dit kan vollop worden gevoerd zonder nadelige gevolgen. En door de perfecte samenstelling groeien de jongen er nog beter en regelmatiger van. Nest Mate word vanaf het eerste ei tot de dag dat de jongen bij de ouders weggaan gevoerd. Verder het hele jaar niet. Omdat het geen toegevoegde waarde heeft.


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

psittacula
Website Member
Posts :126

Website Member
2005-08-08 - 16:08:17

VETA
>>STOP met eivoer! Eivoer zorgt er voor dat mannen tijdens de kweek te vet worden. Gebruik XXXXXXXXXXXX Australië.<<

Volgens mij is dit reclame maken voor jouw eigen product.


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast


Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 167 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede