Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Eenzaamheid! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Eenzaamheid!
jungen
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2005-08-06 - 08:20:09

Helaas heb ik eergisteren onze grasparkiet Jacco van 10 jaar oud moeten laten inslapen. Hij was getroffen door een hersenbloeding. Nu heb ik mij wel eens laten vertellen dat zijn maatje Pepe van 9 jaar oud, zou kunnen gaan sterven van eenzaamheid. Is dit zo? En zoja doe ik er dan verstandig aan om er een ander grasparkietje bij te zetten? En kan dit zomaar?
Bijvoorbaat dank.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-08-06 - 09:21:35

Je doet er inderdaad verstandig aan om hem of haar een kameraadje te geven, meestal gaat dat wel goed. Wel even in de gaten houden.


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-08-06 - 23:50:47

Ik zou er toch geen piepjong vogeltje bijzetten, maar een iets volwassener dier dat al rustiger is, anders zal die jonge snotaap veel te druk zijn voor die reeds oudere vogelrazz :p


kalazakie
Website Member
Posts :45

Website Member
2005-08-07 - 11:29:42

Ook opletten als je het vogeltje erbij zet dat ze niet agressief reageren op elkaar en eventueel afspreken met de dierenhandel of je als ze niet overeenkomen de vogel mag terugbrengen en eventueel een andere nemen dit voorkomt veel leed en een nieuwe kooi wink ;)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-08-07 - 11:35:22

Nog een tip, koop een mannetje voor erbij. Ongeacht het geslacht van de overblijver. Mannetjes zijn onderling zeer sociaal.
Bij een pop (de oude òf de nieuwe) kan het zijn dat "het niet klikt" met de andere vogel, met vechtpartijen als gevolg.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 181 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede