Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > boomkwartels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : boomkwartels
piet_j0
Website Member
Posts :19

Website Member
2005-08-05 - 19:51:00 send message to piet_j0

Ik ben van plan om een koppel boomkwartels in mijn voliere te doen. Heeft iemand daar ervaring mee. Ik vraag me af of het rustige kwartels zijn en of ze op de grond blijven.


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2005-08-05 - 20:31:35 send message to suk

nou. ik heb ze ook gehad.

het zijn rustige kwartels en komen na een tijdje zelfs meelwormen uit je hand eten.

alleen s,avonds s,nacht slapen ze op stok het liefst zo hoog mogelijk.


dit was bij mij het geval.


@ussiebirds
Website Member
Posts :40

Website Member
2005-08-05 - 20:57:58 send message to @ussiebirds

Wij kweken Virginische boomkwartels en het zijn hele rustige vogels die je rustig bij ander vogels kunt houden.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-08-06 - 00:21:51 send message to tonnl

Hou er wel rekening mee dat veel grotere kwartelsoorten bijhoorlijk kabaal kunnen maken, ook midden in de nacht. Niet alle buren zijn daar altijd even blij mee.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-08-06 - 10:17:37 send message to ParkietenPeter

Nu heb ik van de Virginische boomkwartel niet echt last gehad. Ze maakten niet echt kabaal, Sliepen rustig naast de Neophema's op de stok en maakten nooit ruzie. Leuke beetsjes voor in de voliere.


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2005-08-06 - 21:45:47 send message to djenco

Heb je met kwartels niet dezelfe besmettingsgevaren als met bijv. kippen??? Kippen zitten vol met o.a. coccociden en men heeft mij ten zeerste afgeraden kippen in de buurt van mijn kromsnavels te houden. Laat staan in de voliere!?

Hebben jullie de kwartels gewoon op de bodem van de volières lopen??

Groet'n,
Dirk Jan


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-08-07 - 09:58:09 send message to ParkietenPeter

In de praktijk blijkt dat besmetting niet zo'n vaart loopt via kartels. Waarom kan ik zo niet uitleggen.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-08-07 - 11:30:03 send message to tonnl

Kwartels zijn vooral riskant als drager van ziektes waar de commerciële kippen last van zouden kunnen krijgen, dat is het enige argument om ze te weren van beurzen e.d.
In een volière kunnen ze absoluut geen kwaad.


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2005-08-07 - 21:25:14 send message to mariannenl

kwartels zijn heel rustig en alleen in de paartijd hoor je de man roepen, meestal wel lang aan een stuk bv. s morgens vroeg.

Ze leggen her en der eieren in de voliere en tot op heden hebben ze bij mij niets uitgebroeid.

marianne


@ussiebirds
Website Member
Posts :40

Website Member
2005-08-07 - 22:51:41 send message to @ussiebirds

In de paartijd hoor je de haantjes wel, maar een boomkwartel is lang niet zo luidruchtig als een bijvoorbeeld een Japanse kwartel haan. Wat het uitbroeden van de eieren betreft kun je stellen dat veel kwartels ze niet meer zelf uitbroeden, zeker de japanse niet. Maar gelukkig lukt het met boomkwartels nog wel regelmatig.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-08-07 - 22:55:33 send message to dooren

Ik denk dat de combinatie kwartel met voliere vogels in het algemeen niet kwaad kan, echter met sommige soorten (loris bv.) is er wel een groot risico mbt bacteriën omdat deze veel gevoeliger zijn.

Ervaring zal uitwijzen welke soorten geschikt zijn.
Gert


piet_j0
Website Member
Posts :19

Website Member
2005-08-08 - 20:11:10 send message to piet_j0

Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik het maar ga proberen. Het geluid dat ze maken zal niet zo'n probleem zijn, we wonen buitenaf en we hebben ook kwakers en parelhoenders (dus we zijn wat gewendhappy :)). Maar schrikken de vogels niet erg als de kwartels op stok gaan, voor als er jongen zijn.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-08-08 - 23:03:26 send message to Chow

Als je een trio chinese dwergkwartels hebt lopen kun je daar dan zonder problemen een koppel grotere kwartels bij houden??


Toine84
Geroyeerd
Posts :164

Geroyeerd
2006-01-27 - 17:37:57 send message to Toine84

In navolging van mijn voorgangers in dit topic heb ik ook wat vraagjes:
- Zijn Virginische Boomkwartels goed te houden in een gemengde volière met kleine duifjes, tropen (zebravinken, goulds, bichenow, rijstvogel, spitsstaartamadine etc.) Of worden die er dan heel angstig van?
- Zijn ze wel rustig of schieten ze bij iedere beweging recht omhoog? Want dit zou namelijk niet echt bevorderlijk zijn voor de andere bewoners bijvoorbeeld als die aan het broeden zijn.
De volière zal +/- een buitenren hebben van 5x2 en een nachthok van 2x2. Deze wordt zo goed mogelijk beplant.

Ik heb enkele jaren geleden een koppel Californische kuifkwartels gehad in een (naar ik nu besef) te kleine volière van 1.80x1.70. Telkens als ze op stok vlogen schrokken de exotische vogels zich rot en van broeden kwam die zomer ook helemaal niets terecht. Helaas zijn die kwartels vrij snel gestorven na een onbekende ziekte (achteraf vermoed ik wormen oid?). De chinese dwergkwartels die er bij zaten hadden echter niets.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 231 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede