Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bij welke vogels kunnen grasparkieten??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Bij welke vogels kunnen grasparkieten???
depauZ
Oud Lid
Posts :4

Oud Lid
2005-07-28 - 19:22:07

Hallo!

Ik heb sinds ong. een jaar een voliere buiten staan, en daar heb ik kanaries en zebravinken in.
Maar ook heb ik pas een paar gras en valk parkieten gekregen, die ik nu in broedkooien heb.
Nu was mijn vraag,of ik die bij die andere vogels in de voliere kan doen, en ten tweede, of ze niet al het hout kapotvreten en wat daar evt. tegen te doen is?happy :)

Alvast bedankt!


mark smits
Website Member
Posts :67

Website Member
2005-07-28 - 20:20:13

hallo
als de volière groot genoeg is kan grasparkieten wel bij zebravinken en kanaries zetten, valkparkieten zal ik niet weten, maar ik ken een kweker die valkparkieten bij zebravinken heeft zitten. ik benk wel dat ze aan het houd gaan knagen (doen ze bij mijn ook) in het kweek sezoen zal ik wel de grasparkieten en de valkparkieten apart zetten omdat ze het nestmatriaal van de andere vogels er uit gooien

groeten van mark


depauZ
Oud Lid
Posts :4

Oud Lid
2005-07-28 - 20:24:47

En om even heel dom over te komen, wanneer is dat kweekseizoen preices?sad :(


kalazakie
Website Member
Posts :45

Website Member
2005-07-28 - 21:02:57

nouw eigenlijk bij grasparkieten heel het jaar door allé ze kweken heel het jaar door als je de nestkast er niet uithaalt maar je hangt best de nestkasten erin als het niet meer vriest buiten en in de hersft haal je ze er best uit

groeten lukas versteele


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-07-29 - 01:21:30

Valkparkieten kunnen prima bij dergelijke vogels gehouden worden, uiteraard mits er voldoende ruimte is.
De kleinere vogels zullen een paar dagen flink schrikken van de valken als die opvliegen, maar dat went snel.
Grasparkieten zijn juist vaak wat minder geschikt, die zijn (over het algemeen) veel minder verdraagzaam naar alle andere vogelsoorten. Ook verstoren ze eerder nesten van andere vogels.
Mijn mening; de valkparkieten wel, de grasparkieten niet.
Ton.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 254 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede