Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > tam maken van een grasparkiet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : tam maken van een grasparkiet
Gerrie13
Website Member
Posts :11

Website Member
2005-07-28 - 15:53:18 send message to Gerrie13

Ik heb nu een paar vogels van begin april, kun je die nog tam krijgen of moet je er na een paar weken al mee beginnen?


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-07-28 - 18:38:26 send message to Swaas

Zo vroeg mogelijk, ik begon al van in het nest, elke dag eventjes vast nemen, laten gewennen aan je stem en handen, op 3 weken eruit halen en met de hand verder grootbrengen, veeeeel mee bezig zijn en je hebt de leukste vogel die je je maar kan bedenken. wink ;)


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2005-08-02 - 21:43:33 send message to Diesel

Moet op zich best lukken hoor, hangt wel van het karakter van de vogel af, de ene vogel zal wel komen, de ander niet....

Ik heb zelf een parkiet bij mensen weggehaald waar het dier het niet bepaald goed had. Het was ontzettend bang voor mij, en omdat hij daar spullen naar de kooi gesmeten kreeg als hij floot, durfde hij zelfs dat niet eens meer.
Dankzij mij logeeparkieten toen (ik had toen zelf nog geen parkieten) ging hij weer fluiten. Zelf houden was toen nog geen optie, maar hij is naar een vriendin gegaan en is veranderd van een ontzettend bange wilde parkiet in een heerlijk kwettermannetje die zelfs lekker bij je komt zitten.

Als je veel en vaak langs de kooi komt altijd even kletsen, om mijn part zingen of fluiten. Zodat de vogel aan je stem went.
Ook gewoon met je handen in de kooi, maar niet de vogel direct benaderen, dit is bedreigend.
De vogel moet zelf naar je toe komen.

Ik heb momenteel ook 2 vogels zitten, waarvan een uit huis komt maar nooit aan handen gewend is en een uit een buitenvoliere.
De een komt nog steeds niet naar me toe, maar reageert wel, de ander durft (met tralies ertussen dan he wink ;)) op 5 cm afstand komen kijken.
Ik ga ook regelmatig met mn handen in de kooi, maar benader ze niet direct.

In principe zou het met veel tijd en vooral veel geduld wel moeten lukken...
Ik heb zelf een buitenvoliere, alle vogels waren wild, maar bijna allemaal komen ze inmiddels bij me zitten en sommigen mag ik zelfs aaien, gewoon een kwestie van je dingen doen, met ze kletsen en geduld hebben wink ;).

Succes!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 144 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede