Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Geschiktheid als huiskamervogel Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
<<< vorige


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-09-02 - 23:20:17 send message to dooren

Klopt, ik ken ook kwekers in zuid afrika, deze hebben bv. een kleine 100 koppels grijze roodstaarten, makkelijk in de kweek, maar kweken per jaar 40-50 jongen met dit uitstekende klimaat. En deze worden ook nog "geraapd" om handtam te maken, zodat ze sneller opnieuw leggen.

Kan zelfs hiervan ook foto's plaatsen met 25 jonge grijze en zonder deze achtergrond informatie zou je dan ook gaan denken Jeeee.

Ik las vandaag ook in een tijdschrift dat ze op het loropark heel blij waren dat ze voor de eerste keer jonge mussenbroekloris hadden, gekweekt onder de emeralds. Vele loriliefhebbers die langer meedraaien beginnen dan ook de glimlachenwink ;) (is dus ook niet zo byzonder, maar wel mooi dat ze daar erg gelukkig van wordenhappy :))
Gert


Yordi
Oud Lid
Posts :8

Oud Lid
2005-09-02 - 23:38:07 send message to Yordi

Hallo Peter,

Mooie foto's trouwens!

Dat is pas kweken!!!!!
En een droom van elke kweker!

De reactie's die je er op heb gekregen doe ik af als kinnesinne en jalouzie en is typisch Nederlands!

Het is toch wel jammer dat er veel mensen zijn die het zonnetje, zoals ik het lees, niet in het water kunnen zien schijnen!

Ik ken je verder niet, maar ik denk dat we over veel dingen hetzelfde denken gezien je reactie's die je hebt weggezet op dit forum en ben je voor mij een man/vrouw met het (papegaaien)-hart op de goede plaats!

BTW, kweek jij ook? En waarmee? Kunnen wij ervaringen uitwisselen?

Ik ben van plan om het komende jaar met Grijze Roodstaarten te gaan kweken. Ik heb daar specifiek verder geen ervaringen mee.
Wel met het kweken in het algemeen. Maar het zou heel goed kunnen zijn dat er dingen zijn die ik nog niet weet op het Grijze Roodstaarten-gebied.

Yordi


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-09-02 - 23:55:44 send message to molineti

Welkom
happy :)
Quote
------------------------------------------------
Ik ben van plan om het komende jaar met Grijze Roodstaarten te gaan kweken
----------------------------------------------

Als je al met andere vogels gekweekt hebtB.V zonparkieten,of tropen of kanaries of iets dergelijks,zal dit ook best gaan lukken!wink ;)

Met liefde voor de hobby en goede informatie is alles mogelijk.

Succeswink ;)



Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-09-03 - 09:36:30 send message to Jacqueline

happy :)

De Heer van Voren, is een lichtbaken/vuurtoren, voor veel zoniet alle kwekers binnen de avicultuur.
Die op kromsnavel gebied bezig zijn.

Professioneel zeker, maar is dat niet een onmisbaar aspect binnen de avicultuur dan.

Of is GELUK DAT.

wink ;)
Peter.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-09-04 - 16:44:23 send message to Picolet

Zijn de foto's van Peter nu een voorbeeld hoe het moet. In Amerika is volgens hem alles beter en groter en mooier.
Het lijkt wel of het bij deze beroepskweker per kilo gaat!

God zij met de echte liefhebber die het goed met zijn vogels voor heeft. Een liefhebber die voor zijn jonge vogels een ruime kooi zoekt met een buitenvoliere en een soortgenoot en geen huiskamer met vreemde vogels erin.

Zijn de groenvleugel ara's die hij regelmatig met prachtige foto's op diverse topics heeft laten zien net zo gelukkig als een solitaire groenvleugel ara in een huiskamer?


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-09-04 - 16:51:39 send message to johanblok

Gezien zijn site, foto's en teksten vraag ik mij wel sterk af of dit lichtbaken ook veel ervaring heeft met het echt kweken MET vogels, d.w.z. natuurbroed, in plaats van kweken VAN vogels middels handopfok. Als professonaliteit betekent dat eieren geraapt worden, broedmachine en handopfok, dan liever geen professonaliteit. Een snelle blik op zijn site maakt niet heel erg duidelijk in hoeverre dit het geval is.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-09-04 - 19:38:53 send message to Jacqueline

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :)

Lijkt er wel op, (alles groter en mooier) als ik het terug lees.
Maar dat is niet wat ik ermee bedoel.
Het mannetje moet toch nog steeds bij het vrouwtje komen om dit resultaat te bekomen.
En dat is toch qua tijd een aardig tijdje voor er een broedmachine aan te pas komt.
Hier doel ik op, de kennis om ze zover te krijgen is toch waar iedere kweker naar opzoek is, vooral de zeldzamere soorten.

Ik voel een tweestrijd in mezelf, als het over koppels gewijs houden, of los als huiskamervogel gaat.

Heb beide ondervonden/ervaren.

Eerst de huiskamerara's.
Had het nooit willen missen, en ook de ara's zelf niet.
Zal het ook nooit anders doen, maar dat heeft als reden dat ik met mijn vogels in volle vertrouwen om wil kunnen gaan.
Gewoon op elk moment van de dag naar hun toe kunnen gaan en echt contact hebben, lichamelijk/geestelijk, gewoon een band van wederzijds vertrouwen, en geloof me, het is alsof je in het paradijs bent, ara's die best druk met elkaar bezig zijn en toch ook jouw erbij betrekken.
Ja dan voel ik me als een kind in een mega snoepwinkel.


Koppels/solitair.

Solitair houden van een papegaai/ara en natuurlijk meerdere soorten, maar ik hou het bij wat we weten en hebben.
De verzorger zal echt zijn stinkende best moeten doen om een dergelijke vogel vrolijk en gelukkig te houden, vanzelf sprekend hoort daar gezondheid ook bij, maar het een houd verband met het ander.
Zeker de vogel gaat de verzorger als zijnde zijn partner zien, raakt heel gehecht aan die persoon, zal ook gedrag vertonen dat je ziet bij koppels onderling, voeder bewegingen/schoonmaken van onvolkomenheden op je arm, zoals kleine korstjes als je een wondje hebt gehad, of met de snavel door je haren.
Gewoon wat voorbeeldjes uit eigen ervaring.
Deze band kan zo hecht zijn, dat het minste geringste wat daar in veranderd, problemen kan veroorzaken.
Inzicht in de solitair gehouden vogel is en moet van veel hoger niveau zijn dan bij hun soortgenoten die per koppel of in kolonie gehouden worden.
Je moet jezelf dwingen om je liefste vogel van de wereld te leren lezen, dit bereik je met heel veel bezig zijn en goed observeren van de vogel in kwestie.
En vele doen dat gelukkig ook, met of zonder hulp van de kweker waar ze eens hun eerste stap over de vloer zetten.

Verantwoording.

Zeker is die heel groot voor diegene die zich geheel of gedeeltelijk met het fenomeen huiskamervogel bezig houd.
Blijf contact houden, stuur bij waar het dreigt mis te gaan, geef eerlijke voorlichting en NAZORG.
Weet je dat het verschrikkelijk leuk is om regelmatig een nakweek, al is het van jaren terug, los op de schouder het erf op te zien komen.
Met beide een twinkeling in hun ogen van trots, die twinkeling is nog niet de helft, van wat je zelf voelt op zo'n moment.

Doe mijn best maar het lukt mij niet om een onderscheid voor mezelf te bewerkstellingen.

Sorry maar hou van allebei koppel/solitair even veel.
Ben ook maar mens, mis mijn maatje nog elke minuut van de dag,sad :( en alhoewel hij heel gelukkig is, de begroeting liegt er niet om als we elkaar zien).

Foto's heb ik planty geplaatst over huiskamervogels.
Laat ik dan ook maar de andere kant van het verhaal laten zien, MIJN TWEESTRIJD.

http://media.putfile.com/The-best63

wink ;)
Peter.



Pagina : 1 2 3 4 5
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 237 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede