Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Andean parkiet (Bolborhynchus orbygnesius) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Andean parkiet (Bolborhynchus orbygnesius)
Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2005-07-20 - 12:36:30 send message to Daniel

Langzaam aan zie je hier en daar advertenties verschijnen waarin andeanparkieten worden gevraagd (vaak om een koppel compleet te maken).

Weet iemand of dit inhoud of ze in de avicultuur aan het verschijnen zijn en of er mensen echt met deze soort aan het kweken zijn geslagen? Want het enige wat ik behalve Arndt over deze vogel heb gelezen is een artikel in de Parkieten Societeit een paar jaar geleden?

En als liefhebben van Zuid Amerikaanse parkieten zou ik het prachtig vinden als er nog ee nbolborhynchus soort meer gehouden zou worden (en er egoistisch als ik ben in de toekomst ook een koppeltje van te willen houden)


Daniel


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2005-07-20 - 21:08:48 send message to hoogervorst

Daniel,
ook ik zou een dergelijk koppel aan willen schaffen naast m'n aymaras. Ja er is mee gekweekt, ik heb vorig jaar een verslag gelezen in een buitenlands blad. De kweek ging vrij makkelijk, zelfde als aymara's. Ik weet niet of er enkelingen zijn in NL en waarom deze houders niet met elkaar een samenwerking aangaan weet ik ook niet want alleen van enkelingen krijg je zeker geen jongen. Wat voor de andean/ andesparkiet geldt, geldt ook voor de roodsnavelcitroenparkiet, nu een mooi artikel in onze vogels, geheid de aankomende week vraag naar deze vogels. Dus als u andeans weet of weg wilt doen ik houdt me aanbevolen, wil ook wel als tussenpersoon fungeren om een bestandsregistratie op te zetten net als men doet bij de Vruchten/ inscteneters club.

Hopende op goede reacties,
Ronald



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 207 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede