Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kwartels kweek Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kwartels kweek
etab
Website Member
Posts :42

Website Member
2005-07-19 - 09:42:07 send message to etab

Ik heb een koppel kwartels zitten die via de broedmachine zijn gekweekt.

Nu na 2 jaar ligt er in ene een jong in mijn voliere. Deze werd door pa continue gepikt. en door moeder genegeerd
heb um er uit gehaald en onder een lamp gezet. meer dood dan levend. na 2uur werd ie levendig en is hij gaan drinken en eten.
Echter 2 dagen later vindt er weer 1. Deze is echter na een dag dood gegaan. ik op zoek en vind ergens in een hoek nog 4 eieren waarvan er 1 half uit was deze heb ik eruitgepulkt omdat hij koud was en duidelijk niet door moeder verzorgd. Ook deze is helaas dood gegaan.
Een ander ei dat net werd open gepikt is ook niet gelukt. Omdat deze is gaan opdrogen en hard werd.

Nu heb ik een paar vragen. Omdat ik graag wil dat de eieren uitkomen en de jongen kunnen opgroeien.
A) als ik ze onder een lamp leg hoe vaak moet ik ze draaien en moet ik ze vochtig houden?
B)als ze uit het ei komen waneer ga ik ze voeding geven en wat moet ik met ze doen?
C)Hoe lang duurt een broedsel alvorens ze uitkomen.
D)is elk ei dat gelegd wordt bevrucht dan?

Tips zijn welkom!


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-07-19 - 10:36:36 send message to ParkietenPeter

A) Daar kan ik je neit mee helpen, bij mij hebben ze gewoon op natuurlijke wijze gebroed. Bij machinebroed zie je wel vaker dat de oduers niet weten hoe ze moeten broeden.

B) Zorg na het uitkomen dat ze de beschikking hebben over opfokmeel voor kuikens. (zo deed ik het) Het zijn nestvleiders en worden niet gevoerd door de ouders.

C) Afhankelijk heb ik begrepen van het soort, 21-28 dagen.

D) Nee, niet alle eieren hoeven bevrucht te zijn. De vogel gaat meestal zitten na zo'n 15-18 eieren. Daardoor kan het best wel eens zijn dat vruchten al afgestorven zijn? Meestal laten ze die buiten liggen en menen wij dat we ze erbij moeten leggen. wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 213 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede