Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Gesloten topics Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Gesloten topics
molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-07-17 - 21:37:36 send message to molineti

happy :)Wat mij steeds meer irriteerd is dat er topics gesloten worden omdat leden aangeven dat ze tegen zijn,het er niet mee eens zijn,of anders willen?

Iedereen heeft toch het recht om te zeggen wat hij /zij kwijt wil!

Het gaat op een forum niet over eigen belang,maar over ieders belang!!!

Lijkt mij steeds meer een spiraal worden van eigen belang,en commercieelbelang

Spreek er niemand direct opaan,maarwie de schoen past??


Prijs mezelf gelukkig(en hopelijk nog vele meer)dat geldelijk gewin en eigen belang

ondergeschikt is aan de hobby happy :)happy :)

Dit is niet het ideale begin van een topic!

Maar ben benieuwd hoe andere hier over denken?

Waar ga je voor!! principes----0f geldelijkgewin/eigen belang


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2005-07-17 - 22:00:14 send message to agabird

Ik neem aan dat je de klacht voornamelijk tegen mij richt. Daar ik de topics sluit.

Topics worden niet gesloten omdat ikzelf of leden tegen een onderwerp zijn. Het is meer dat op het moment dat er niet meer redelijk met elkaar gediscusieerd kan worden, het tijd wordt om een onderwerp te sluiten.

Op het moment dat het een onderwerp wordt waar alleen verwijten, persoonlijke gevechtjes en dergelijke ontstaan, dan kan een onderwerp beter niet meer bestaan.

Soms is er dan inderdaad nog wel genoeg gesprekstof, of genoeg onbeantwoorde vragen om zo'n onderwerp langer open te laten.

Als je vind dat ik in eigen belang handel, of in een commercieel belang, dan mag je dat ook zeggen. Maar dan wil ik je wel vragen waarom je denkt dat deze zaken in het spel zijn, misschien met een voorbeeld?

Groet
Jan




ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-07-17 - 22:02:43 send message to ParkietenPeter

Beste Molineti,

Het sluiten van topics wordt toch neit zomaar gedaan. Hier gaat wel het e.e.a. aan vooraf.

Door de langere ervaring die de moderatoren hebben, zijn zij in staat om in te schatten waar een bepaald topic naartoe neigt/dreigt te gaan.

Bepaalde discussie's zijn al vaker gevoerd met een zelfde soort uitkomst. Om nu niet in vervelende herhaling te vervallen, om de kwaliteit van het fourm op vogelarena te bewaken zal er wel eens een topic gelsoten moeten worden. Dit is niets nieuws en wordt op elk forum toegepast. Het heeft er zeker niets mee te maken of de moderator persoonlijk voor of tegenstander is van de stelling. Daarom zijn er twee moderatoren. Als de een al verwikkeld is in de discussie zal de ander ervoer waken en v.v.

Hoe hier enige vorm van eigenbelang in naar voren kan komen zie ik niet. Zeker omdat de discussies die gelsoten worden in 9 van 10 gevallen nooit over het verkopen van dieren gaat. Met uitzondering als het over import o.i.d. gaat. Maar aangezien beide moderatoren geen handelaren zijn kan er over een eigenbelang en zeker over commercieel belang niet gesproken worden.

Zoals al eens opgemerkt is mag er op een forum zeker gediscussieerd worden en zijn de moderatoren ervoor om het niet uit te laten munten in discuZeuren.

Ik hoop dat je zo een beter beeld van het werk van de moderatoren hebt gekregen.

wink ;) Peter


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-07-17 - 22:03:17 send message to ParkietenPeter

Oops, nu was Agabird sneller met typen.

Herhaling voor nadruk zeg maar. wink ;)


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2005-07-17 - 22:05:23 send message to agabird

Jaja, ik ben wel ergens snel in happy :)


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2005-07-17 - 22:26:39 send message to hoogervorst

Moderators,
Is het niet mogelijk om gesloten topics te verwijderen, dan kunnen we er ook niet meer op terugvallen en oude koeien uit de sloot halen!!!


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-07-17 - 22:31:54 send message to ParkietenPeter

Op zich natuurlijk een gedachte. Waarom de topics toch blijven staan is omdat hier toch wel vaker nuttige tips in staan. De meeste worden gesloten omdat het gaandeweg de verkeerde kant op ging. Op vogelarena willen we niet de indruk wekken dat het alleen maar rozegeur en maneschijn is en dat we niet volmaakt zijn. Daarom wordt er meestal ook niet voor gekozen om de laatste bijdragen of de bijdragen vanaf het 'foute punt' te verwijderen. Ook dan gaat goede informatie vaak verloren.

Echter topics die vanaf het begin af al de verkeerde kant op gaan worden wel daadwerkelijk verwijdert als deze over de schreef zijn geschreven.

Ook hier proberen we de nodige voorzichtigheid te betrachten.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-07-17 - 22:33:51 send message to molineti

Was niet bedoeld als kritiek op moderators!
Sorry als het zo overkwamsad :(

Jullie zijn gewoon super waakzaam!


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-07-17 - 22:39:28 send message to ParkietenPeter

Ah, dit was ook niet als kritiek opgevat.
Echt niet hoor.

wink ;) Peter


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-07-17 - 23:21:35 send message to dooren

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het is misschien een beter idee om het "technisch" op te lossen.

Iemand die te grof wordt of andere beledigt gewoon blokkeren voor dat specieke topic.

De discussie kan dan gewoon doorgaan, zonder degene die zich niet kunnen beheersen, deze worden dan buitenspel gezet door de moderators.

Bij andere topic kunnen deze mensen dan wel reageren maar ze zien wel in dat hun reakties niet deugen.

Beter dan elke keer topics op slot te gooien omdat enkelen zich nu eenmaal niet kunnen beheersen.

Desnoods met gele of rode kaarten werken.
Gert


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-07-18 - 01:46:38 send message to dijkkamp

Er zullen weinig topics gesloten zijn vanwege commercialbelang en net zo weinig topics er gesloten zijn vanwege eigen belang.
En als er al een topic gesloten zou worden uit eigen belang dan is dat eigen belang volgens mij alleen maar om een leerzame site te behouden.

Wel wordt er naar mijn menig soms wel eens te lang gewacht met het sluiten van een topic je kunt soms halverwege al zien waar het op uit draait want het gaat al lang niet meer over de topic maar wordt een strijd.

Dat je je eigen mening mag verkondigen is waar maar soms lijkt het wel of die mening er alleen maar is omdat iemand anders een mening heeft en de poster het daar gewoon niet mee eens wil zijn en dan voegt het dus geen enkele waarde toe aan de discussie.




natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-07-18 - 07:14:42 send message to natasja

Ik ben het er zelf niet zo mee eens dat en topic te snel gesloten word , vaak kan je wel al zien waar het op uit gaat draaien dat wel , maar als je topics gaat sluiten voor het een beetje aan het escaleren is dan denk ik dat je veel van die wroeging mee zult laten nemen in andere topics , mensen willen een deel van hun gerief nou eenmaal graag kwijt .

Ik zie vaak op forums waar wel snel gesloten word , dat mensen elkaar dan gaan opzoeken in andere topics om hun zegjes toch even te doen.

Op zich vind ik dat hier zowieso niet zo snel afgesloten word en juist veel ruimte is voor discussies , echt vaak lopen die discussies nou ook weer niet uit de hand.


Speedball
Oud Lid
Posts :4

Oud Lid
2005-07-24 - 19:11:01 send message to Speedball

Ik ben ook van mening dat een heen en weer schelden geen meerwaarde kan geven aan een forum.
Ik zit zelf al lang op een vespaforum en als men daar begint te schelden wordt er gewoon gevraagd aan de scheldende partijen(door andere forumleden)om ermee te stoppen of om die ruzietjes via de gewone emailadressen uit te vechten. Helpt dit niet dan wordt het topic gesloten of volledig gewist.
Een echte volhoudende onruststoker is snel gekend en zal dan ook door de reguliere "serieuze" bezoekers worden genegeerd wat echt wel resultaat heeft, ze doen het tenslotte om reactie los te weken.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 273 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede