Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > help help Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2005-07-13 - 22:30:03 send message to memaa

Hallo Dun,
hoe is het afgelopen met je 'kindjes'. Vermits ik niets meer lees vrees ik het ergste.
Gr


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-07-14 - 07:28:04 send message to natasja

er stond in een topic dat hij 7 dagen van huis zou zijn .. denk dat dat de reden van niets horen is , ik zat ook al in spanning af te wachten op het vervolg happy :)


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2005-07-14 - 11:34:36 send message to memaa

aha


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-07-18 - 12:00:02 send message to dun grijzeroodstaart

hallo luitjes en ja hoor good news
ik werd van de week al meerdere keren gebeld hoe het afgelopen was en mijn vrouwke belde al want ze had al een paar keer gepiep gehoort !
en net gekeken en ja hoor een mooi bolleke dons en ze is al flink gegroeit .
denk dat het eene jong niet sterk genoeg is geweest ik weet het niet of mijn schuld , door het kijken maar lijkt mij sterk want heb wel zoooooo voorzichtig gedaan .
en had dit ei al een stukje open gepeld maar ik zag het ei net liggen in een hoekje en als ik het goed het gezien lag het echt nog mooi in 2e .
maar goed ik ben echt blij dat het ze gelukt is en ik wou dit jong voor mijzelf houden en dan bij mijn tamme pop zetten in de hoop dat het klikt en natuurlijk een man is , maar dan wou ik hem toch tam proberen te krijgen maar om weg te halen bij de ouders straks is dat nou wel zo fantastich voor de ouder vogels [omdat het de eerste keer is voor dit koppel]
of zou dit geen kwaad kunnen , of hoe zou ik het dan moeten doen ?
weet iemand hier iets op bijv. door vaak uit het blok te pakken ?

gr tim


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-07-18 - 12:35:40 send message to Elfje

Waarom laat je ze niet liggen tot ze een week of 12 is zodat je zelf niet meer met pap hoeft te rommelen als het meezit. Dan krijg je het jong best nog wel tam hoor. Het zal iets meer moeite kosten maar je geeft het ouderpaar ook iets aan ervaring wat ook belangrijk is lijkt me?

Nu hopen dat het een mooie vogel wordt.
groetjes Ria


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2005-07-18 - 14:03:02 send message to memaa

Hallo Dun,
volgens mij is het raadzaam om bij een volgende nest eikes deze eikes regelmatig te besproeien.
Als ge echt wil gaan kweken met dit beestje dan zou ik het toch niet te vroeg met de hand grootbrengen. Ik zou wel regelmatig kijken of het jongske eten krijgt. Soms laten ze het jong 'stikken' van de ene dag op de andere. Ge kunt dat ook merken aan de voedselopname van het ouderkoppel en of ze veel van de nest gaat of niet.
Volgens mij heb je het jong gered door het ei verder open te maken, anderen zullen zeggen dat je geluk hebt gehad dat het niet gestorven is. Om dit probleem te voorkomen zou je regelmatig de eieren moeten besproeien.
Veel geluk met je jongske en groetjes,
Ann


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-07-18 - 14:07:55 send message to dun grijzeroodstaart

ik hou het zeker en vast goed in de gaten ..
maar de pop zie ik bijna nooit alleen de man gaat geregeld aan in het blok om t voeren denk
maar zo te zien komt hij niks te kort op het moment ..
maar met de 10 e dag moet je hem / haar toch ringen ??


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2005-07-18 - 16:31:05 send message to memaa

10e tot 15e dag dacht ik. Bij mij viel de ring nog dikwijls van de poot, ik vind het niet gemakkelijk om juist op tijd te ringen. Dus ook dagelijks kijken of de ring nog goed zit. Vermits ge toch regelmatig ging piepen zullen ze het nu wel stilaan gewoon (of beu?laugh :D) worden.
Gr



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 236 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede