Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > koppel? toch niet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : koppel? toch niet
Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-07-01 - 18:49:48 send message to Dennis Fr.

nou ik heb al 2 jaar een koppel zwartkop caique`s zitten import met endoscopische sexpapieren.na 2 jaar vertrouwde ik het toch niet helemaal en maar opnieuw laten sexen.super geen koppel maar wel 2 poppen.ben hier aan de ene kant ook heel blij mee hoor als het mannen waren geweest had ik me kloteriger gevoeld.happy :)

nu is dit eigenlijk al de 2de keer dat dit me is overkomen.en zit er steeds meer aan te denken als ik vogels zou kopen.met de verkopende partij af te spreken om de vogels opnieuw te laten sexen.dan maar een paar cent extra.

is jullie dit ook wel is overkomen?hebben jullie er nog wat aan gedaan of laten jullie het ook gewoon rusten.ik moet eerlijk wezen ik laat het rusten.maar als het 2 mannen waren geweest had ik die persoon toch ff een berichtje gestuurd.

Groeten Dennis


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-07-01 - 21:32:35 send message to johanblok

Tja ik heb ook een keer laten sexen omdat ik toch twijfelde, wat bleek: een koppel, echter een dag na het sexen lag de pop (ook zwartkop caique) dood met inwendige bloeding...
Het hangt er vanaf hoe en waar en wat je koopt, maar als je zoals ik 1 jonge natuurbroed vogel los bij een kweker koopt, zal daar over het algemeen niet mee gesjoemeld zijn. Als je twee vogels als een ouder koppel koopt, heeft de verkoper nou eenmaal een veel groter belang.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-07-01 - 22:20:44 send message to molineti

Wat me hier opvalt,is dat weer iemand zegd dat hij slechte ervaring had(vogel dood,door inwendige bloeding)
Heb zelf ook slechte ervaringen met het endoscopisch sexen van caiques(en meerdere mensen die ik ken)

Wel of topic,maar misschien is dna sexen van deze soort vogels een betere optie(uitslagen tot nu toe 100procent geweest(bij caiques))dan endoscopisch!



Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-07-01 - 22:59:14 send message to Dennis Fr.

ik heb zelf ook een pop moeten laten inslapen nadat ik hem endoscopisch heb laten sexen.omdat ze zichzelf is gaan verwonden.ze had het wondje van het sexen opengebeten en steeds verder ben er een half jaar mee bezig geweest om dit te laten helen vele dierenarts bezoekjes zelfs een week bij de dierenarts ndat ze de wond dicht hebben gemaakt .beet ze net zo hard weer los.

ik heb me caique`s nu dus ook dna laten sexen omdat ik deze gok niet weer wou nemen.

M.v.g Dennis


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-07-02 - 07:25:48 send message to goffini

Ik laat tegenwoordig alles dna-sexen. Het zou soms niet 100% betrouwbaar zijn maar, dat is, zoals hierboven blijkt, endoscopie ook niet. Dan kies ik voor de weg van het minste risico voor de vogel.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-07-02 - 08:57:36 send message to johanblok

Sinds die gebeurtenis die ik een en ander ook alleen via DNA. Dat is overigens al wel een jaar of 4 terug gebeurd. DNA werd volgens mij toen veel minder gebruikt voor de geslachtsbepaling.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-07-02 - 09:17:31 send message to kakatoe

tja Dennis kun je zien hoe eerlijk de mensen zijn verkopen als koppel en blijkt later dat het geen koppel is maar 2 poppen of 2 mannen.
eigenlijk moet men dan naam en toenaam vermelden zodat men dan toch eerklijk tewerk gaat met verkoop van de vogels,maarja dat gaat nou eenmaal niet.
worden er wel namen vermeld dan gaat men wel eerlijker tewerk want dan blijven ze zelf wel met de vogels zitten


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-07-02 - 09:24:42 send message to Dennis Fr.

maar ja hoe weet je of die persoon het bewust heeft gedaan of niet?das dan het probleem he met finger wijzen is makkelijk.maar moet je het wel zeker weten


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-07-02 - 10:07:07 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

dierenartsen maken met het endoscopisch sexen,ook weleens fouten.

Dit komt misschien ook wel omdat de vogels steeds jonger endoscopisch gesexd worden(vaak voor snelle verkoop)

eerst deed men dit pas na ongeveer en halfjaar,nu al met 3 maanden!

Heb denk ik zo;n 50 vogels DNA laten testen en er heeft tot nu toe nog maar 1 foute uitslag bij gezeten.(dus een goed alternatief,maar wel op basis van vertrouwen)

Vind dat je zeer overtuigt moet zijn van bedrog van de verkoper voor je hem met naam en toenaam gaat vermelden!!

Anders zullen de gevolgen op langer duur zijn ;dat geen enkele kweker nog een vogel particulier verkoopt.

En daar wordt volgens mij niemand wijzer van.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 221 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede